Ik post mijn loon:...

  • Graag! Heb dit gedaan!

    Stemmen: 190 47,6%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

    Stemmen: 89 22,3%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

    Stemmen: 120 30,1%

  • Totaal aantal stemmers
    399
Aan wat lag het? Soft skills? Werk ethiek?

Verschillende zaken: die persoon deed gewoon wat die zelf wilde, geen enkele rekening houden met “interne” klanten. Slecht begrip van de job descriptor, enkel taken oppakken die die zelf wilde uitvoeren. Grof en onbeleefd zijn tegen manager en die met momenten gewoon negeren. Geen enkele structuur in werk qua time management en prioritiseren; uren en uren werken maar niet aan de juiste zaken. En last but not least niet openstaan voor constructieve kritiek.
 
Verschillende zaken: die persoon deed gewoon wat die zelf wilde, geen enkele rekening houden met “interne” klanten. Slecht begrip van de job descriptor, enkel taken oppakken die die zelf wilde uitvoeren. Grof en onbeleefd zijn tegen manager en die met momenten gewoon negeren. Geen enkele structuur in werk qua time management en prioritiseren; uren en uren werken maar niet aan de juiste zaken. En last but not least niet openstaan voor constructieve kritiek.

Precies de unif :laugh:
 
Ik heb een voorstel ontvangen in een ander bedrijf. Ik werk momenteel als financieel assistant in een KMO(+- 30m omzet, met enkel CFO boven mij).

Kunnen jullie mij raad geven? Ik lijst de NU-situatie naar de nieuwe situatie
typeNU-bedragnieuwe situatie - bedrag
Bruto3335€2800€
KEW75€150 €
WagenGeenwel + tankkaart (BMW x1 plugin hybride)
EcochequesGeenwel 250€
Uren39,5 dus 9 ADV, geen glijdende uren40 dus 12ADV, wel glijdende uren
AndereGeen laptop Wel laptop
Gratis strijkdienst


Voor de rest blijft alles gelijk (vast contract, hospi-verzekering, MC(eigen bijdrage ook), telewerkdagen.

Jobinhoud blijft het zelfde.

Alvast bedankt!
 
Ik heb een voorstel ontvangen in een ander bedrijf. Ik werk momenteel als financieel assistant in een KMO(+- 30m omzet, met enkel CFO boven mij).

Kunnen jullie mij raad geven? Ik lijst de NU-situatie naar de nieuwe situatie
typeNU-bedragnieuwe situatie - bedrag
Bruto3335€2800€
KEW75€150 €
WagenGeenwel + tankkaart (BMW x1 plugin hybride)
EcochequesGeenwel 250€
Uren39,5 dus 9 ADV, geen glijdende uren40 dus 12ADV, wel glijdende uren
AndereGeen laptopWel laptop
Gratis strijkdienst


Voor de rest blijft alles gelijk (vast contract, hospi-verzekering, MC(eigen bijdrage ook), telewerkdagen.

Jobinhoud blijft het zelfde.

Alvast bedankt!
Zal er van afhangen hoeveel waarde jij hecht aan bedrijfswagen en tankkaart. Voor mij persoonlijk is dat een gigantisch voordeel. Is er een limiet voor privé kilometers?

Verder ook rekening er mee houden dat je met de bedrijfswagen meer belast wordt.

Ten slotte uiteraard vergelijking maken welke toekomstperspectieven beide jobs hebben
 
Ik heb een voorstel ontvangen in een ander bedrijf. Ik werk momenteel als financieel assistant in een KMO(+- 30m omzet, met enkel CFO boven mij).

Kunnen jullie mij raad geven? Ik lijst de NU-situatie naar de nieuwe situatie
typeNU-bedragnieuwe situatie - bedrag
Bruto3335€2800€
KEW75€150 €
WagenGeenwel + tankkaart (BMW x1 plugin hybride)
EcochequesGeenwel 250€
Uren39,5 dus 9 ADV, geen glijdende uren40 dus 12ADV, wel glijdende uren
AndereGeen laptopWel laptop
Gratis strijkdienst


Voor de rest blijft alles gelijk (vast contract, hospi-verzekering, MC(eigen bijdrage ook), telewerkdagen.

Jobinhoud blijft het zelfde.

Alvast bedankt!

Wat is de nieuwe functietitel? Hebben beide functies een badge?
 
Zal er van afhangen hoeveel waarde jij hecht aan bedrijfswagen en tankkaart. Voor mij persoonlijk is dat een gigantisch voordeel. Is er een limiet voor privé kilometers?

Verder ook rekening er mee houden dat je met de bedrijfswagen meer belast wordt.

Ten slotte uiteraard vergelijking maken welke toekomstperspectieven beide jobs hebben
Niet gesproken van limiet op privé km.
Persoonlijk vind ik dat ook een groot voordeel. De kosten aan een autop op jaarbasis zijn niet te onderschatten. Geen toekomstperspectief in huidige job. CFO zal niet binnenkort(lees: binnen 10 jaar) op pensioen gaan. Zolang wil ik niet wachten op een mogelijkse promotie al dan niet. Is zelfs niet eens zeker of die mogelijkheid er wel is. Daarnaast heb ik wel een gebrek aan uitdaging in huidige job..
Wat is de nieuwe functietitel? Hebben beide functies een badge?
Finance and administration zal de titel zijn. En wat bedoel je met een badge?
 
Niet gesproken van limiet op privé km.
Persoonlijk vind ik dat ook een groot voordeel. De kosten aan een autop op jaarbasis zijn niet te onderschatten. Geen toekomstperspectief in huidige job. CFO zal niet binnenkort(lees: binnen 10 jaar) op pensioen gaan. Zolang wil ik niet wachten op een mogelijkse promotie al dan niet. Is zelfs niet eens zeker of die mogelijkheid er wel is. Daarnaast heb ik wel een gebrek aan uitdaging in huidige job..

Finance and administration zal de titel zijn. En wat bedoel je met een badge?
Hoeveel ben je nu (gemiddeld) kwijt per maand aan je prive wagen? Waarschijnlijk toch rond de 400 netto euro's? (Je moet daarbij alles tellen: aanschaf, onderhoud, belasting, verzekering, brandstof, ...).
Ik vermoed dat je er onder de streep wel een paar 100 netto euro's per maand op vooruit gaat (met een betere auto dan je waarschijnlijk nu prive betaalt).
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Niet gesproken van limiet op privé km.
Persoonlijk vind ik dat ook een groot voordeel. De kosten aan een autop op jaarbasis zijn niet te onderschatten. Geen toekomstperspectief in huidige job. CFO zal niet binnenkort(lees: binnen 10 jaar) op pensioen gaan. Zolang wil ik niet wachten op een mogelijkse promotie al dan niet. Is zelfs niet eens zeker of die mogelijkheid er wel is. Daarnaast heb ik wel een gebrek aan uitdaging in huidige job..

Finance and administration zal de titel zijn. En wat bedoel je met een badge?

Ik ben vooral benieuwd hoe je van een pakket dat je nu hebt zou kunnen stijgen naar een CFO-functie.
Dat is van kruipen naar ineens een marathon lopen.

Hoe dan ook is het aanbod met de bedrijfswagen echt stukken beter natuurlijk.
 
Hoeveel ben je nu (gemiddeld) kwijt per maand aan je prive wagen? Waarschijnlijk toch rond de 400 netto euro's? (Je moet daarbij alles tellen: aanschaf, onderhoud, belasting, verzekering, brandstof, ...).
Ik vermoed dat je er onder de streep wel een paar 100 netto euro's per maand op vooruit gaat (met een betere auto dan je waarschijnlijk nu prive betaalt).
zal idd rond de 400 € netto draaien. Heb nu een Audi A4. Maar die ga niet weg, mijn vriendin gaat haar auto verkopen en zal mijn auto 'overpakken'. In principe verlies ik door de auto maar 150 netto. En voor 1800€/maand betaal ik zeker mijn auto voor alle kosten die er zijn.

Ik ben vooral benieuwd hoe je van een pakket dat je nu hebt zou kunnen stijgen naar een CFO-functie.
Dat is van kruipen naar ineens een marathon lopen.

Hoe dan ook is het aanbod met de bedrijfswagen echt stukken beter natuurlijk.
Dan bedoel ik door 'ervaring' in het het huidige bedrijf de optie overwogen kan worden om de functie over te nemen van de huidige CFO als die in pensioen gaat.

Momenteel in mijn huidige functie moet de CFO nog kleine 10 jaar werken. Dan heb ik 15 jaar ervaring binnen het bedrijf en functie. Daarnaast doe ik al veel voorbereidend werk.

Het zou in theorie wel kunnen dat die functie mij voorgesteld zou worden maar in de huidige situatie wil ik niet nog 10 jaar wachten tot ik een volledige bore out heb van mijn huidige takenpakket.
 
Dan bedoel ik door 'ervaring' in het het huidige bedrijf de optie overwogen kan worden om de functie over te nemen van de huidige CFO als die in pensioen gaat.

Momenteel in mijn huidige functie moet de CFO nog kleine 10 jaar werken. Dan heb ik 15 jaar ervaring binnen het bedrijf en functie. Daarnaast doe ik al veel voorbereidend werk.

Het zou in theorie wel kunnen dat die functie mij voorgesteld zou worden maar in de huidige situatie wil ik niet nog 10 jaar wachten tot ik een volledige bore out heb van mijn huidige takenpakket.

Dan zal men u toch eerst wat andere opslagen moeten geven.
Want van uw loonpakket nu naar een CFO loonpakket zou een opslag betekenen van 250%. Dat zou wel ineens een grote stap zijn.
 
Dan zal men u toch eerst wat andere opslagen moeten geven.
Want van uw loonpakket nu naar een CFO loonpakket zou een opslag betekenen van 250%. Dat zou wel ineens een grote stap zijn.
CFO, Finance Manager, Finance Director, Head of Finance, controller, what’s in a name…
Ik ken CFO’s die 4k€/maand verdienen, die 50k€/maand verdienen en alles daartussen.
 
CFO, Finance Manager, Finance Director, Head of Finance, controller, what’s in a name…
Ik ken CFO’s die 4k€/maand verdienen, die 50k€/maand verdienen en alles daartussen.
Maar zelfs 4k€/maand zou een gigantische stap vooruit zijn voor Kjelleke. Dat is zo maar eventjes >40% meer dan dat nieuwe voorstel aan 2,8k€/maand + wagen.
Dat nieuwe voorstel komt overeen met wat een schoolverlater met master krijgt bij mijn werkgever.

Van een administratieve functie voor X aantal jaar, plots CFO? Sta me toe dat ook wat vreemd te vinden. Als de CFO vertrekt, gaan ze gewoon extern iemand zoeken.
 
CFO, Finance Manager, Finance Director, Head of Finance, controller, what’s in a name…
Ik ken CFO’s die 4k€/maand verdienen, die 50k€/maand verdienen en alles daartussen.
Ik kan de term ja :p
Net daarom dat ik de vraag stel hoe je van een takenpakket waar men u nu 3335€ voor betaalt doorgroeit naar een functie waar je aan het hoofd staat van de volledige financiële tak.
 
Een wagen maar netto 400€ waard?

Moet je dat niet hoger inschatten?
Brandstof:200-300€/maand?(afhankelijk of dit je gezinswagen is?)
Omnium verzekering: 150€/maand (omnium zal toch minimum 1500€/jaar zijn)
Belastingen: geen flauw idee eigenlijk, als ik snel een 320i simuleer is dit 715€/jaar, dus +-50€/maand
Onderhoud: 50-100€/maand? (Afhankelijk van klein/groot onderhoud, bandenwissel etc)

Dan zit je al op 450-600€/maand.

Aankoop... Wat reken je hier?
Neem nu een auto van 40k aankoop (dat is al niet zot gedaan), verkoopwaarde na 4 jaar... 15k? (Geen idee van)
Dus 40k-15k is 25k, 25k gedeelt door 48maand is 520€.

Dus dan kom je op 970-1130€ netto/maand.

Oke je moet geen vaa meer betalen, maar je hebt ook meer "werk" op alles van je prive wagen te regelen.

Dus lijkt 400€ netto per maand me toch laag ingeschat? Of is mijn inschatting overdreven?
 
Aankoop 40k vind ik nu wel mega zot tbh. Dat ik in een dikke wagen rij voor het werk, betekent niet dat ik privé ook zo'n wagen ga rijden.
Is 40k overdreven voor een nieuwe wagen?
Een lege vw golf begint op 31k, mazda 6 break zit rond de 38k, Peugeot 3008 begint bij 38k.
Is 40k dan zo overdreven?

Je moet een "redelijke" vergelijking maken, dus een nieuwe auto kiezen en geen 2dehands van 4 jaar oud natuurlijk heh (dat je idd naar "gewonere" merken gaat ipv bmw, mercedes, audi lijkt het me redelijk te maken)
 
Terug
Bovenaan