Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Tgoh ja. Het is vooral belangrijk dat je de 1ste jaren veel bijleert en je leercurve niet stagneert. Dat je na 2 à 3j eens rondkijkt is zeker normaal.Is het eigenlijk interessant om lang bij je eerste job te blijven? Als deze je ook niet zo speciaal nauw aan het hart ligt.
Ik merk nu al dat ik met enkel een jaar werkervaring al een grote sprong kan maken in verloning moest ik veranderen van werkgever.
Hier 7000 bruto zonder jobhoppen (10 jaar bij zelfde bedrijf). Gestart aan 2400.Een klasgenoot en vriend is een echte jobhopper, elke 2-3 jaar en soms sneller, technisch/sales/process ….we zijn open tegen elkaar qua loon en hij verdient ongeveer het drievoudige van mezelf, die wissels hebben dit oa mogelijk gemaakt, vooral als daar een paar multinationals bijzitten waar ze met geld zwaaien.
Idd een zeer mooi loon, bijkomend wil dat wellicht ook zeggen dat je er gewoon graag werk, het bedrijf kent en msss zelf je accenten kan leggen, de mensen je bevallen … allemaal zaken die ook een bijdrage leveren.Hier 7000 bruto zonder jobhoppen (10 jaar bij zelfde bedrijf). Gestart aan 2400.
Moet nog eens de update invullen.
Dus alles is mogelijk, als je maar goed onderhandeld.
Hij heeft een jaar salaris van pakweg 200k+ euro per jaar? Is hij VP bij een multinational dat een Belgisch kantoor heeft?Idd een zeer mooi loon, bijkomend wil dat wellicht ook zeggen dat je er gewoon graag werk, het bedrijf kent en msss zelf je accenten kan leggen, de mensen je bevallen … allemaal zaken die ook een bijdrage leveren.
Anderzijds is 7k zeer mooi maar mijn ex klasgenoot heeft meer dan het dubbele bvb.
Commercieel directeur multinational, lucratieve bonussen zijn een redelijk deel van zijn loon trouwens.Hij heeft een jaar salaris van pakweg 200k+ euro per jaar? Is hij VP bij een multinational dat een Belgisch kantoor heeft?
En wat is zijn leeftijd? Ik ben er 32, dus heb hopelijk nog wat marge…Hij heeft een jaar salaris van pakweg 200k+ euro per jaar? Is hij VP bij een multinational dat een Belgisch kantoor heeft?
Dat wel, hij is er 42 , dus nog veel marge - denk zelfs niet dat hij aan 7k zat op die leeftijd.En wat is zijn leeftijd? Ik ben er 32, dus heb hopelijk nog wat marge…
Idd een zeer mooi loon, bijkomend wil dat wellicht ook zeggen dat je er gewoon graag werk, het bedrijf kent en msss zelf je accenten kan leggen, de mensen je bevallen … allemaal zaken die ook een bijdrage leveren.
Anderzijds is 7k zeer mooi maar mijn ex klasgenoot heeft meer dan het dubbele bvb.
Dat niet maar ben er wel zeker van dat hij nooit dat loon/functie zou bereikt hebben zonder bepaalde wissels onderweg. Verder moet je zo een job ook willen natuurlijk, is zijn 2de job in die functie, daarvoor sales ingenieur in best uiteenlopende sectoren. Is ook al 3 keer verhuist tussen Gent en Antwerpen - bezit trouwens geen woning om die reden. Echt settelen zie ik niet gebeuren om eerlijk te zijn.Ja, 14k per maand, dat is gewoon door jobhoppen
Had hij op zijn sollicitatie een rode jas aan? Ik weet al wat gedaan op minn volgende sollicitatie dan...
Mijn pa is slechts 1x van werkgever veranderd en dat heeft hem geen windeieren gelegd. Ik heb al leidinggevenden ontmoet van bv. J&J of GSK, die daar gestart zijn en nu in een gouden kooi zitten tot aan hun pensioen in een (Sr.) Director functie. Je kan dus zeker hele mooie stappen zetten door weinig of niet te jobhoppen. Alles hangt af van je achtergrond, ervaring, sector, type job, etc.Dat niet maar ben er wel zeker van dat hij nooit dat loon/functie zou bereikt hebben zonder bepaalde wissels onderweg. Verder moet je zo een job ook willen natuurlijk, is zijn 2de job in die functie, daarvoor sales ingenieur in best uiteenlopende sectoren. Is ook al 3 keer verhuist tussen Gent en Antwerpen - bezit trouwens geen woning om die reden. Echt settelen zie ik niet gebeuren om eerlijk te zijn.
Je moet het ook wat treffen met je werkgevers natuurlijk, wie dergelijk loon en functie ambieert moet bijna in een bedrijf met zekere schaal terechtkomen, liefst ook nog een goede sector en dan moet je nog wat geluk hebben met je collega’s en over wat skills beschikken.Mijn pa is slechts 1x van werkgever veranderd en dat heeft hem geen windeieren gelegd. Ik heb al leidinggevenden ontmoet van bv. J&J of GSK, die daar gestart zijn en nu in een gouden kooi zitten tot aan hun pensioen in een (Sr.) Director functie. Je kan dus zeker hele mooie stappen zetten door weinig of niet te jobhoppen. Alles hangt af van je achtergrond, ervaring, sector, type job, etc.
Maar in de regel lijkt het me wel dat over alle sectoren heen, je financieel het meest vooruit zal gaan door af en toe eens strategisch te jobhoppen.
Je kan dat geluk hier en daar wat proberen afdwingen (extra netwerken, visibiliteit creëren, presteren, juiste strategische keuzes maken qua carrièrepad, certificaten/extra opleidingen behalen, buitenland ervaring opdoen, extra talen aanleren,...). Maar het is vaak gewoon toeval dat jij net klaar bent voor de volgende stap, de positie boven je toevallig vrij komt en ze aan jou denken om die in te vullen.Geluk heb je altijd nodig. Een carrière maken is wat strategisch nadenken maar is ook gewoon geluk hebben met de kansen die op je pad komen.
Contract nalezen zou ik zeggenOver sign-on bonus gesproken. Iemand eigenlijk idee op welke manier je dat terugbetaalt aan je werkgever indien je niet blijft werken voor de aangegeven periode? Aangezien je netto maar de helft van die sign-on bonus ontvangt.
Valt het dan toch te hard tegen voor de vriendin?Over sign-on bonus gesproken. Iemand eigenlijk idee op welke manier je dat terugbetaalt aan je werkgever indien je niet blijft werken voor de aangegeven periode? Aangezien je netto maar de helft van die sign-on bonus ontvangt.