Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar die sites berekenen dat toch zodat het juist uitkomt bij de belastingen? Zou me gek lijken moest ik extra afdragen en dan bij de belastingen ineens €720 terugkrijgen, neen?Op bedrijfsvoorheffing kan dat, maar dat wordt bij de belastingsbrief grotendeels geneutraliseerd.
elke dag 75min x 2 = 150min naar het werk? Of ben ik verkeerd?1. PERSONALIA
Leeftijd: 42
Opleiding: Industrieel ingenieur
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 18
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 2
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): pc200, industrie & technologie
Huidige functie: Project Manager
Anciënniteit: 5 jaar bij huidige werkgever, 2 jaar als Project Manager
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 45-50
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 5250 euro/maand
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): +-2970 euro/maand
Nettovergoedingen: +-120 euro / maand
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: beiden
Maaltijdcheques: 8 euro/dag
Ecocheques: voordeel omgezet in pensioensparen
Groepsverzekering (deel werkgever%): ja, 75% werkgever
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): ja, 10% jaarloon
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Antwerpen
Afstand woon/werk in km's: 75 km
Afstand woon/werk in tijd: 75 minuten
Eigen auto nodig voor het werk: neen
Verplaatsingsvergoedingen: neen
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): firmawagen (VAA 290 euro/maand) met tankkaart
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): 5
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: neen
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: stress vanwege verantwoordelijkheid (verantwoording) en door te hoge werkdruk
Hoe vaak overuren te presteren: zolang het nodig is want uiteindelijk moet je het toch zelf gaan verantwoorden indien je je goals niet haalt
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk (buiten corona-periode): ja, 2 dagen/week
Verantwoordelijkheid over personeel: indirect, lead over een projecteam (lokaal & internationaal)
De afhoudingenvvoor bedrijfsvoorheffing zijn wettelijk bepaald en komen ongeveer overeen met wat je uiteindelijk op je belastingsbrief berekend krijgt, maar is niet altijd zo, zoals deels hier. (Je zal wel geen 720 euro terugkrijgen hoor)Maar die sites berekenen dat toch zodat het juist uitkomt bij de belastingen? Zou me gek lijken moest ik extra afdragen en dan bij de belastingen ineens €720 terugkrijgen, neen?
Ik lease bv een fiets van mijn ancïenniteitspremie, maar dat is bij een externe firma. Daar wordt dan vastgelegd wat er gebeurd bij verbreking van contract.Als je werkgever je 13e maand flexibel laat gebruiken om gsm,laptop,fiets,... te leasen komt dat niet op je individuele rekening als belastbaar inkomen. Maar als je nog voordat die leaseperiode verlopen is beslist om je ontslag te geven (bvb leasing van 36 maand maar ontslag na 24 maand), wordt dat dan van je laatste loon gehouden en dus ook van je belastbaar inkomen genomen, of moet je die zaken dan privé overkopen?
Hangt sterk af van het contract.Als je werkgever je 13e maand flexibel laat gebruiken om gsm,laptop,fiets,... te leasen komt dat niet op je individuele rekening als belastbaar inkomen. Maar als je nog voordat die leaseperiode verlopen is beslist om je ontslag te geven (bvb leasing van 36 maand maar ontslag na 24 maand), wordt dat dan van je laatste loon gehouden en dus ook van je belastbaar inkomen genomen, of moet je die zaken dan privé overkopen?
Toevallig enig idee hoe het zit met vakantiedagen kopen met deel van 13de maand? Hoe loopt dat als je verandert van werkgever in het midden van het jaar?Hangt sterk af van het contract.
Meestal zal je die leasing moeten afkopen met een boete te betalen.
Mijn vermoeden:Toevallig enig idee hoe het zit met vakantiedagen kopen met deel van 13de maand? Hoe loopt dat als je verandert van werkgever in het midden van het jaar?
Moeilijk om daar een bedrag op te plakken, hangt er een beetje vanaf wat je zelf zal doen ifv eigen wagen...Effe vraagje, ik werk voorlopig als externe bij een firma, maar ga wss dezelfde positie intern bekleden. Verschil is dat er geen firmawagen in het salarispakket zit. Heb nu een budget van 8580€ per jaar die mijn firmawagen (Cat 4) dekt. Hoeveel zou ik bruto moeten bijtellen om dit verschil op te vangen ?
De vraag is hoeveel is die wagen u waard. Dat is het bedrag dat je moet vragen in feite.Net een aanbod gekregen voor een nieuwe functie bij een ander bedrijf. Bij mijn huidige werkgever heb ik een bedrijfswagen, maar in het nieuwe aanbod zit dit niet. Ze vroegen mij hoeveel meer ik ter compensatie zou willen, is 1000 euro bruto too much? Wat zou een goede compensatie kunnen zijn? Ik ben wel gesteld op mijn firmawagen aangezien ik deze in mijn vrije tijd ook vaak gebruik.
Bij ons zou ik €500 à €600 bruto krijgen en km vergoeding, indien ik vandaag mijn wagen inlever. Ik zit in de categorie mercedes CLA. Dat compenseert uiteraard nooit volledig die wagen, maar het kan je maar een idee geven hoe een bedrijf ernaar kijkt.Net een aanbod gekregen voor een nieuwe functie bij een ander bedrijf. Bij mijn huidige werkgever heb ik een bedrijfswagen, maar in het nieuwe aanbod zit dit niet. Ze vroegen mij hoeveel meer ik ter compensatie zou willen, is 1000 euro bruto too much? Wat zou een goede compensatie kunnen zijn? Ik ben wel gesteld op mijn firmawagen aangezien ik deze in mijn vrije tijd ook vaak gebruik.
Volgens mij kan je er financieel aan winnen vanaf 800 bruto erbij. Als je professionele kilometers rijdt én die worden vergoed win je al sneller.Volgens mij ga je altijd verliezen, of uw nieuwe werkgever kan er 2000 bruto bijkletsen.
Je hebt het goed begrepen, dat is zo'n 150min heen en terug per werkdag. Tijdens de coronaperiode (2020 & 2021) heb ik wel bijna volledig thuis gewerkt. Vanaf dit jaar werk ik 2 dagen/week thuis en ga ik 3 dagen/week naar kantoor.elke dag 75min x 2 = 150min naar het werk? Of ben ik verkeerd?
Ik zou het niet kunnen in ieder geval. Verlies je toch gigantisch veel tijd mee wat je in andere dingen kan steken? Maar hangt wel wat af van uw persoonlijke situatie.