En daar knelt net het schoentje. We kunnen ze moeilijk laten groeien qua beloning, net omdat we het beschikbare budget moeten verdelen over een hele populatie.Niet mijn schuld?? Die werden niet gedrogeerd tot ze dat contract blindelings tekenden hé.
Als iemand voor u zit en zegt dat hij doodgelukkig is met 2800 euro waarom zou ge hem dan in godsnaam 3600 aanbieden?
Je kan die veel langer gelukkig houden door ze, nadat ze hun kunnen wat bewezen hebben, door te laten groeien qua beloning.
Dat een bedrijf zo stom is om budgetten vrij te hebben voor nieuwe werknemers en niet de mogelijkheid heeft om opslag te geven is een andere discussie.
Ik zie veel liever mensen binnenkomen aan lonen die in lijn liggen met vergelijkbare werknemers.
Als die persoon bij mij op gesprek kwam en ik schatte die in aan €3800 en ik begreep uit de gesprekken dat ze blij was met €2800, dan had ik ze een voorstel gedaan van +-€3400. Dan trek ik ten minste niet alles tot in het belachelijke scheef.
Het is een werkgever hé, geen lifecoach die je gaat aangeven dat je je eigen waarde niet kent.