Ja & nee. Het is waar dat de IT sector met een tekort kampt. Maar 't is niet zo dat men zomaar iedereen 4K + BMW geeft.
Al zeker niet van in den beginne voor, in dit geval, een starter (die toevallig niet van een reguliere onderwijs instelling komt, maar zich heeft omgeschoold).
Eens begonnen als Jr zal het loon veel lager dan dat geweest zijn, maar de stijging daarna (alsook de WG switch nadien) is voornamelijk gebaseerd op realisaties, ervaring & skills.
Zeker in de privé ga je weinig WG's vinden die recruteren specifiek op IT diploma & gewoon negeren dat je feitelijk al 10j in de sector actief bent.
Dit dus
had dat in mijn vorige wall-of-text post uitgelegd. Ik ben begonnen aan 1800 bruto.Ik heb ondertussen een hele reeks aan certificaten die effectief ook bijdragen voor onze partnerstatus met vendoren, en krijg regelmatig via linkedin dan wel eens een uitnodiging omdat ze gecertificeerde mensen zoeken in vendor "X".
En inderdaad het gaat puur over ervaring & skills, dat had ik ook al gezegd, ik ben echt wel goed in mijn job en daar word ik voor beloond (hiermee bedoel ik dat ik echt wel tevreden ben met mijn loon..). Er zijn er met een hoger diploma die minder verdienen maar ook minder kunnen. Diploma in IT wil echt heel weinig zeggen imo.
Als voorbeeld, ik ben in mijn eerste jaar ook begonnen met simpele upgrades of fysiek werk uit te voeren, nu werk ik voornamelijk in healthcare en ben ik technische SPOC voor de klant (verantwoordelijk voor netwerk design, migratieplannen opstellen, configuratie, migratie, ...).
Laatst bewerkt: