SlashDotDash
Well-known member
Maar goed ook. Ik zou stilaan zelf beginnen overwegen om auteursrechten te claimen op de powerpoints die ik maak 

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

![]()
Creatieve ontsnappingsroute van auteursrechten komt in het vizier van Van Peteghem
Minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) wil de misbruiken met vergoedingen via auteursrechten aanpakken. De aangiften in de personenbelasting zijn de jongste tien jaar vertienvoudigd, tot meer dan 200 miljoen euro in het coronajaar 2020.www.tijd.be
Dat kan voor sommige even pijn gaan doen
Beltug, de vereniging van IT-professionals, waarschuwt voor een ‘schokgolf’ als het systeem wordt afgeschaft. ‘Het is een belangrijk element geworden in het aanbieden van een aantrekkelijk loonpakket.’

Mee eens, moeilijk om te weigeren als je in die situatie zit, en daar is ook niets hypocriet aan.Is een beetje zoals een bedrijfswagen vind ik. Diegenen die het niet hebben gaan altijd tegen zijn.
Ja het is louche maar je zou er toch nooit nee tegen zeggen en je weet ook dat het na 5 jaar gedaan kan zijn.

Dat klopt trouwens niet (vandaag die discussie ook al elders gehad):Wel, daarom dat ge hier in den Belgique bij de rappe moet zijn. Het is geweten dat dit ook niet permanent is, om de 5j te vernieuwen/opnieuw aanvragen & goedkeuring krijgen. Als ge bij de rappe was zit ge dus al even goed.
Bij ons zijn ze er slechts dit jaar mee begonnen & verwacht men dat het tegen januari volgend jaar opgenomen kan worden in het loonschema.
Eens curieus dan of dat nog zal lukken & indien ja, dan zal het blijkbaar maar eenmalig zijn eh. Nuja, op 5j tijd zal dat toch ettelijke duizenden euro zijn dat ik mij bespaar.
De eerste grond van verval doet zich voor bij een wijziging van de wettelijke bepalingen (verdragen, Unierecht of intern recht) die van toepassing zijn op de situatie. Het verval heeft uitwerking vanaf de inwerkingtreding van de nieuwe bepalingen, tenzij de nieuwe wet terugwerkende kracht heeft.
Gaan de heren en vrouwen politici dan ook eens naar hun eigen onkostenvergoedingen en andere creatieve verloningen kijken ?
2100 eur nettovergoeding naast 7k bruto lijkt ook wel op creatief omzeilen belastingen.
Naast al hun andere zitpenningen.
Biljart for president!Gaan de heren en vrouwen politici dan ook eens naar hun eigen onkostenvergoedingen en andere creatieve verloningen kijken ?
2100 eur nettovergoeding naast 7k bruto lijkt ook wel op creatief omzeilen belastingen.
Naast al hun andere zitpenningen.
Care to share waar dit is?Het is een door en door rot systeem.
Zelf maak ik er gebruik van, en ik zou bijna niet kunnen overstappen naar een ander IT bedrijf dat de regel niet toepast (of krijgt). Want ze kunnen het loon nooit matchen.
Eigenlijk een deel oneerlijke concurrentie.
Een deel van het loon dat belast wordt onder auteursrechten is toch bij de meeste IT Consultancy bedrijven momenteel?Care to share waar dit is?
Bij ons is het proces lopende. Very curieus wat dat dan gaat geven.Een deel van het loon dat belast wordt onder auteursrechten is toch bij de meeste IT Consultancy bedrijven momenteel?
Realdolmen en Ordina doen het in ieder geval al zeker.
Een deel van het loon dat belast wordt onder auteursrechten is toch bij de meeste IT Consultancy bedrijven momenteel?
Realdolmen en Ordina doen het in ieder geval al zeker.
Wat is dit nu voor zever? Ze gaan eerst de kleine mannen aanpakken; want dat is gemakkelijker dan de grote spelers die net hetzelfde doenBij het kabinet van Minister Van Peteghem krijgen we te horen dat 'beslist is om de situatie grondig in kaart te brengen' en dat 'het toepassingsgebied duidelijker gedefinieerd zal worden'. Pas nadien kunnen er conclusies aan gekoppeld worden. Of er ook gevolgen gaan zijn voor IT-ontwikkelaars die nu van de regeling kunnen genieten, is dus nog onduidelijk. Mogelijk komen vooral de freelance ICT-ontwikkelaars en -consultants in het vizier die niet altijd de weg van een ruling gekozen hebben. Of zorgt een striktere definitie er voor dat meer werknemers dan nu alsnog uit de boot vallen en op termijn niet meer van de regeling gebruik kunnen maken.

Kijkt ... als ze RealDolmen, Ordina, Chronos & consoorten gaan laten doen ... tush mogen wij ook nog e (als KMO).Wat is dit nu voor zever? Ze gaan eerst de kleine mannen aanpakken; want dat is gemakkelijker dan de grote spelers die net hetzelfde doen![]()