Ik post mijn loon:...

  • Graag! Heb dit gedaan!

    Stemmen: 190 47,6%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

    Stemmen: 89 22,3%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

    Stemmen: 120 30,1%

  • Totaal aantal stemmers
    399
Krijg jij nettovergoedingen of niet? Premies bijgerekend ofzo?
Want dat nettoloon klopt toch niet volledig mijn inziens. Mijn brutoloon is nog een pak hoger en ik zit niet ver boven jouw bedrag.
Basis bruto-netto calculator zegt ook dat jouw nettoloon ongeveer €500 te hoog ligt.
Ik ga ervan uit dat je effectief met de fiets gaat werken en dat dat een positief effect heeft maar dat lijkt me toch wel heel veel om de enige reden te zijn.

Los daarvan toch een mooi pakket :) Zou je je bedrijf willen delen? Eventueel in de procesoperator-thread of pm.
 

Dat kan voor sommige even pijn gaan doen
Wel te verwachten dat dat niet blijft duren natuurlijk.
Heel wat mensen gaan hun uitgaven natuurlijk al aangepast hebben naar hun loon met auteursrechten en dan kan dat zeker pijn gaan doen.
 

Dat kan voor sommige even pijn gaan doen

einde van het artikel:

Beltug, de vereniging van IT-professionals, waarschuwt voor een ‘schokgolf’ als het systeem wordt afgeschaft. ‘Het is een belangrijk element geworden in het aanbieden van een aantrekkelijk loonpakket.’

Tja, wat hadden ze dan verwacht... Een systeem dat hier helemaal niet voor bedoeld is massaal gaan misbruiken, en dan verontwaardigd zijn als men dit wil aanpakken :crazy:
Anders kan een kapper ook dit systeem gaan gebruiken voor unieke kapsels, of eender welke ingenieur voor een groot deel van hun werk...
 
Het is een door en door rot systeem.
Zelf maak ik er gebruik van, en ik zou bijna niet kunnen overstappen naar een ander IT bedrijf dat de regel niet toepast (of krijgt). Want ze kunnen het loon nooit matchen.

Eigenlijk een deel oneerlijke concurrentie.
 
Ben benieuwd of ze dit helemaal zouden afschaffen of enkel de excessen. De ruling commissie heeft de laatste jaren toch alle dossiers goedgekeurd zolang er aan bepaalde voorwaarden voldaan werd..
 
Wel, daarom dat ge hier in den Belgique bij de rappe moet zijn. Het is geweten dat dit ook niet permanent is, om de 5j te vernieuwen/opnieuw aanvragen & goedkeuring krijgen. Als ge bij de rappe was zit ge dus al even goed.

Bij ons zijn ze er slechts dit jaar mee begonnen & verwacht men dat het tegen januari volgend jaar opgenomen kan worden in het loonschema.
Eens curieus dan of dat nog zal lukken & indien ja, dan zal het blijkbaar maar eenmalig zijn eh. Nuja, op 5j tijd zal dat toch ettelijke duizenden euro zijn dat ik mij bespaar.
 
Is een beetje zoals een bedrijfswagen vind ik. Diegenen die het niet hebben gaan altijd tegen zijn.
Ja het is louche maar je zou er toch nooit nee tegen zeggen en je weet ook dat het na 5 jaar gedaan kan zijn.
 
Is een beetje zoals een bedrijfswagen vind ik. Diegenen die het niet hebben gaan altijd tegen zijn.
Ja het is louche maar je zou er toch nooit nee tegen zeggen en je weet ook dat het na 5 jaar gedaan kan zijn.
Mee eens, moeilijk om te weigeren als je in die situatie zit, en daar is ook niets hypocriet aan.

Maar net zoals bij de salariswagens zien veel mensen een fiscaal gunstregime zoals dit al snel als een verworven recht. Daarna schreeuwt men moord en brand als men nog maar iets wil aanpassen om de uit de hand gelopen scheve en onrechtvaardige situatie recht te zetten (al dan niet met nog wat beschuldigingen van jaloezie erbij gooiend)
 
Tis niet omdat je er zelf geen nee tegen zou zeggen dat het daarom een goed systeem is dat in stand moet worden gehouden. Moest de overheid mij elk jaar €20.000 geven dat afkomstig is uit extra belastingen op lage lonen zou ik dat ook niet weigeren maar ik zou het ook perfect oké vinden dat er weerstand tegen is en het afgeschaft wordt, want je weet ook wel dat dat niet goed is voor de maatschappij. Ook al kan je er zelf van profiteren..
 
In BE moet je u daar dan ook geen illusies over maken. Men schaft hier zonder verpinken af wat hun niet aan staat op het moment & uiteraard is elke nieuwe regering een risico.

Zie maar naar de woonbonus, een fiscale bonus die voor velen onder ons handig zou geweest zijn. Een bonus die zeker welkom was voor jonge kandidaat kopers.
Maar toch, ondanks veel protest, is deze na enkele revisies (telkens in dalende lijn) afgeschaft.

Want men kan overal wel iets vinden, hier was het dan zogezegd discriminerend tegen niet-kopers. Dus jah ... toch enkel maar de elite die er ooit van kan profiteren toch. :rolleyes:

Oh well ... we'll see.
 
Wel, daarom dat ge hier in den Belgique bij de rappe moet zijn. Het is geweten dat dit ook niet permanent is, om de 5j te vernieuwen/opnieuw aanvragen & goedkeuring krijgen. Als ge bij de rappe was zit ge dus al even goed.

Bij ons zijn ze er slechts dit jaar mee begonnen & verwacht men dat het tegen januari volgend jaar opgenomen kan worden in het loonschema.
Eens curieus dan of dat nog zal lukken & indien ja, dan zal het blijkbaar maar eenmalig zijn eh. Nuja, op 5j tijd zal dat toch ettelijke duizenden euro zijn dat ik mij bespaar.
Dat klopt trouwens niet (vandaag die discussie ook al elders gehad):
https://www.eubelius.com/nl/nieuws/wat-is-de-juridische-waarde-van-een-fiscale-ruling

De eerste grond van verval doet zich voor bij een wijziging van de wettelijke bepalingen (verdragen, Unierecht of intern recht) die van toepassing zijn op de situatie. Het verval heeft uitwerking vanaf de inwerkingtreding van de nieuwe bepalingen, tenzij de nieuwe wet terugwerkende kracht heeft.

Uw ruling vervalt dus op het moment dat er een wetswijziging komt.
 
Gaan de heren en vrouwen politici dan ook eens naar hun eigen onkostenvergoedingen en andere creatieve verloningen kijken ?
2100 eur nettovergoeding naast 7k bruto lijkt ook wel op creatief omzeilen belastingen.
Naast al hun andere zitpenningen.
 
Gaan de heren en vrouwen politici dan ook eens naar hun eigen onkostenvergoedingen en andere creatieve verloningen kijken ?
2100 eur nettovergoeding naast 7k bruto lijkt ook wel op creatief omzeilen belastingen.
Naast al hun andere zitpenningen.

Mijn stem heb je!
 
Gaan de heren en vrouwen politici dan ook eens naar hun eigen onkostenvergoedingen en andere creatieve verloningen kijken ?
2100 eur nettovergoeding naast 7k bruto lijkt ook wel op creatief omzeilen belastingen.
Naast al hun andere zitpenningen.
Biljart for president!

goeie zaak dat die auteursrechten afgeschaft worden. Is een ridicuul systeem dat extreem misbruikt wordt.
 
Ik krijg op dit moment nog vergoeding in de vorm van auteursrechten, ik zou aan m'n werkgever kunnen vragen of hij dat eens wil bekijken, maar ik zou dan de eerste (enige) werknemer zijn die dit krijgt. Heeft iemand van jullie een idee hoeveel werk/rompslop dit voor mijn werkgever tewege brengt?
 
Een deel van het loon dat belast wordt onder auteursrechten is toch bij de meeste IT Consultancy bedrijven momenteel?
Realdolmen en Ordina doen het in ieder geval al zeker.
Bij ons is het proces lopende. Very curieus wat dat dan gaat geven.

Van Peteghem onderzoekt auteursrechtenregeling binnen IT-sector - Nieuws - Data News (knack.be)

TBD eh. Zullen wel zien.

Als het dan afgeschaft wordt zonder dat ik er ooit van heb kunnen profiteren heeft dat dan toch 1 silver lining ... nl. dat je er nooit uw financiën hebt kunnen op afstemmen om dat dan te verliezen.
 
Terug
Bovenaan