Ik post mijn loon:...

  • Graag! Heb dit gedaan!

    Stemmen: 190 47,6%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

    Stemmen: 89 22,3%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

    Stemmen: 120 30,1%

  • Totaal aantal stemmers
    399
Hangt er wat vanaf e ... of je echt wilt vertrekken.

Ik krijg regelmatig headhunters aan de lijn of van die random recruiters op LinkedIn, maar ik ga er eigenlijk zelfs niet op in (dus kom nooit tot vragen hoeveel ze me zouden geven), maar het zou toch al serieus de moeite moeten zijn om mij te overtuigen om te switchen hoor.

Voor zo van die toestanden als 'het is 100 EUR netto extra' denk ik er nog niet aan.

Hoe moet een verbetering er dan uitzien voor jou, eer je overstag zou willen gaan?
 
Hoe moet een verbetering er dan uitzien voor jou, eer je overstag zou willen gaan?
Inhoudelijk goed zitten is sowieso een eerste.

Mijn eerste overstap: +700 bruto. Dan daar ook nog eens naast de jaarlijkse opslagen een jump van 700 gemaakt omdat ik dat elders ook kon krijgen en ik op het punt stond te gaan.

Toen ik daar dan vertrok was het om zelfstandig te worden, dus ook voor een substantiële verbetering.
 
Ik heb het al gezegd, 2000 netto=1800 netto voor Corona. Lonen moeten dringend met 200 netto omhoog, alles is duurder geworden en de lonen stijgen niet mee.
Wij zetten op ons gemeenschappelijke rekening evenveel als voor Corona en komen daar nog steeds mee toe. Dat is voor al het 'noodzakelijke' dus nee uw stelling klopt niet
 
Wij zetten op ons gemeenschappelijke rekening evenveel als voor Corona en komen daar nog steeds mee toe. Dat is voor al het 'noodzakelijke' dus nee uw stelling klopt niet
Er zijn toch zaken genoeg die wel ineens opgeslagen zijn.
Mijn kapster bv zomaar ineens 4 euro erbij voor een mannenkapsel.
Voor een vrouw dacht ik 8 euro erbij.
Tis ni dat die geen tegemoetkoming kreeg tijdens corona e.
 
Er zijn toch zaken genoeg die wel ineens opgeslagen zijn.
Mijn kapster bv zomaar ineens 4 euro erbij voor een mannenkapsel.
Voor een vrouw dacht ik 8 euro erbij.
Tis ni dat die geen tegemoetkoming kreeg tijdens corona e.
De meerderheid zal zo wel zijn graantje meepikken.
 
Er zijn toch zaken genoeg die wel ineens opgeslagen zijn.
Mijn kapster bv zomaar ineens 4 euro erbij voor een mannenkapsel.
Voor een vrouw dacht ik 8 euro erbij.
Tis ni dat die geen tegemoetkoming kreeg tijdens corona e.
Voor mij is dat juist goedkoper geworden na corona, m'n vriendin kan dat nu
 
Waar kan je eigenlijk die befaamde korf voor de index terugvinden want gemiddeld is alles met zekerheid gewoon duurder. Ook de grote toekomstige winnaars van Corona zijn gekend: horeca, het gros in elk geval
 
Horeca, de bouw, kappers, traiteur (voor koffietafels, zelfde formules zijn met 3euro/persoon opgeslagen),...
Het gewoon winkelen is dan misschien niet duurder geworden, veel andere zaken wel.

@haarknippen, ja heb me ook een tondeuse gekocht, maar is toch niet hetzelfde.
 
Waar kan je eigenlijk die befaamde korf voor de index terugvinden want gemiddeld is alles met zekerheid gewoon duurder. Ook de grote toekomstige winnaars van Corona zijn gekend: horeca, het gros in elk geval


Als je "weging" toevoegt als kolom zie je ook hoe zwaar elk product doorweegt (totaal is 1000). Je kan op de plusjes doorklikken om meer in detail te gaan over om te zien over welke producten het precies gaat
 
Wij zetten op ons gemeenschappelijke rekening evenveel als voor Corona en komen daar nog steeds mee toe. Dat is voor al het 'noodzakelijke' dus nee uw stelling klopt niet
Maar je hebt door de lockdowns ook minder kunnen uitgeven aan bepaalde zaken, denk maar aan vrije tijdsuitgave zoals daguitstappen, horeca, cadeau's, reizen, sport, cinema etc of brandstofkosten. De komende maanden zullen we het wel gaan voelen... Het is een sneeuwbaleffect, bepaalde sectoren rekenen hun leed nu al door, grondstofprijzen stijgen en op den duur gaat iedereen de extra kosten van zijn leveranciers gaan doorrekenen in hun eigen verkoopprijzen. Wij hebben gisteren ook beslist om de druk op onze marges door te rekenen aan de eindklanten met een duidelijke boodschap 'take it or leave it'.
 
Laatst bewerkt:
Maar je hebt door de lockdowns ook minder kunnen uitgeven aan bepaalde zaken, denk maar aan vrije tijdsuitgave zoals daguitstappen, horeca, cadeau's, reizen, sport, cinema etc of brandstofkosten. De komende maanden zullen we het wel gaan voelen... Het is een sneeuwbaleffect, bepaalde sectoren rekenen hun leed nu al door, grondstofprijzen stijgen en op den duur gaat iedereen de extra kosten van zijn leveranciers gaan doorrekenen in hun eigen verkoopprijzen. Wij hebben gisteren ook beslist om de druk op onze marges door te rekenen aan de eindklanten met een duidelijke boodschap 'take it or leave it'.

En de sectoren waar we nu weinig of niets aan konden uitgeven, zullen de rekening nog presenteren eens ze weer volledig open kunnen/mogen (horeca, hotels, vliegmaatschappijen,...) en ik verwacht niet dat de andere sectoren dan plots hun prijzen zullen verlagen.
 
Het kan evengoed zijn dat binnen een jaar of 2 veel mensen i.p.v. 1 keer per week te gaan eten, nog 1 keer om de 2 weken zullen gaan. Zelfde met op café gaan. In plaats van meerdere dagen in de week, 1 keer per week of om de 2 weken.

't Is nu al op veel plaatsen meer dan 3 euro voor een pint.

De mensen zijn het ondertussen ook gewoon om het thuis gezellig te maken.
Die prijsstijgingen zouden voor veel zaken een boemerang kunnen zijn, neen?
 
Het kan evengoed zijn dat binnen een jaar of 2 veel mensen i.p.v. 1 keer per week te gaan eten, nog 1 keer om de 2 weken zullen gaan. Zelfde met op café gaan. In plaats van meerdere dagen in de week, 1 keer per week of om de 2 weken.

't Is nu al op veel plaatsen meer dan 3 euro voor een pint.

De mensen zijn het ondertussen ook gewoon om het thuis gezellig te maken.
Die prijsstijgingen zouden voor veel zaken een boemerang kunnen zijn, neen?
No worries, de gemiddelde Belg is een wandelend spaarvarken, woningen van 350-500K zijn het nieuwe normaal, startlonen zijn hoog, de overheidslonen (= grootste werkgever) zijn ook gestegen en zijn stilaan gelijk/beter dan deze in de privé, er is meer geld dan men kan uitgeven zonder zich aan uitspattingen te wagen.
 
Het kan evengoed zijn dat binnen een jaar of 2 veel mensen i.p.v. 1 keer per week te gaan eten, nog 1 keer om de 2 weken zullen gaan. Zelfde met op café gaan. In plaats van meerdere dagen in de week, 1 keer per week of om de 2 weken.

't Is nu al op veel plaatsen meer dan 3 euro voor een pint.

De mensen zijn het ondertussen ook gewoon om het thuis gezellig te maken.
Die prijsstijgingen zouden voor veel zaken een boemerang kunnen zijn, neen?
Op een bepaald moment is het ook wel van ... who cares?

Ik versta zeker dat dit een sector is die het moeilijk gehad heeft, dus het was zeker te verwachten dat men dat wat ging proberen recupereren.
Maar als het te kostelijk wordt ... jah ... dan is dit het ook niet meer waard. Zeker een café. Een resto kan zich nog differentiëren met kwaliteit van de menu.

Momenteel denk ik dat ze daar zeker mee weg komen, want de mensen snakken blijkbaar naar een terras, ondanks weer & wind.
Of dat gaat blijven duren da's weer iets anders natuurlijk.

Maar als een simpel pintje, normaal gezien een van de goeikoopste drankjes, al 3 EUR of meer kost ... wat als je dan eens een Duvelke of een Westmalletje wil? Jah ... dan haal je die beter gewoon zelf in huis e.
 
Inhoudelijk goed zitten is sowieso een eerste.

Mijn eerste overstap: +700 bruto. Dan daar ook nog eens naast de jaarlijkse opslagen een jump van 700 gemaakt omdat ik dat elders ook kon krijgen en ik op het punt stond te gaan.

Toen ik daar dan vertrok was het om zelfstandig te worden, dus ook voor een substantiële verbetering.
Ik heb hier ook regelmatig de headhunters aan mijn deur en al enkele keren de vraag gekregen van bedrijven zelf.
Nooit konden ze mijn loon dat ik nu heb overtreffen. Of jawel maar dan zou de functie meer mobiel worden, 400€ bruto inleveren en een wagen krijgen. Heb daarover getwijfeld maar woon momenteel een kwartier van het werk dus toch maar zo gelaten.

Intern is de plaats waar ik op aas nog niet vrij. Maar dit duurt geen eeuwigheid meer. Dat zou een substantiële raise en momenteel nog met salariswagen zijn (misschien tegen dan niet meer, maar geen probleem).
 
Ik heb hier ook regelmatig de headhunters aan mijn deur en al enkele keren de vraag gekregen van bedrijven zelf.
Nooit konden ze mijn loon dat ik nu heb overtreffen. Of jawel maar dan zou de functie meer mobiel worden, 400€ bruto inleveren en een wagen krijgen. Heb daarover getwijfeld maar woon momenteel een kwartier van het werk dus toch maar zo gelaten.

Intern is de plaats waar ik op aas nog niet vrij. Maar dit duurt geen eeuwigheid meer. Dat zou een substantiële raise en momenteel nog met salariswagen zijn (misschien tegen dan niet meer, maar geen probleem).
To be fair ... Ik zou m'n wagen niet willen missen. Het hele bedrijfswagen gegeven is uiteindelijk toch nog altijd handig & wordt nauwelijks financieel gecovered als je die laat vallen.

Ik zie, ook als wagen enthousiasteling, m'n wagen dan ook als een substantieel, maar ook belangrijke component van m'n loonpakket.
Voor sommigen is dit minder van belang, zolang het maar 4 wielen, een stuur & wat fancy gadgets heeft a la CarPlay of zoiets.

Yes, onder corona moet ik er mij weliswaar wel bij neer leggen dat dit voordeel ook deels een nadeel was aangezien er nog nauwelijks mee gereden is de laatste 18 maand of zoiets.

Still ... waar mogelijk, zou ik in 2023, als het in principe opnieuw tijd is om te vernieuwen, toch niet achteruit willen gaan en als zeker niet richting 'laten vallen' willen gaan.

Wat is nodig om mij van WG te doen switchen?
Honestly? Not a clue.

Ik zie m'n pakket in z'n geheel uiteraard, dus incl. de extralegale voordelen. Dat gaat van de wagen tot de internetvergoeding.
Dus als het in z'n geheel al lager is, dan heb ik uiteraard al weinig interesse. Maar zelfs al zou ik pakweg 200-300 EUR netto meer hebben, maar ik moet 3 klasses dalen in wagen ... dan zou het mij even goed niet interesseren wss. Ik zou weinig interesse kunnen tonen denk ik als ze met een of andere Polo zouden af komen.

En natuurlijk, buiten het puur financiële is er natuurlijk ook wel nog het krediet dat je hebt opgebouwd overheen de jaren eh. Ge kunt dan al eens uwe mond open doen als er u iets niet aan staat zonder bang te zijn bij wijze van spreken. Op een ander begin je nl. weeral 'from scratch' e.

Verder ... indien nodig, en excl. dringende miserie situaties natuurlijk ... kan ik ook zonder gezever altijd wel eens een paar uur vroeger stoppen als ik ergens moet zijn of gewoon algemeen m'n eigen agenda wat regelen qua start/eind uur.

Ik heb hier wel al enkele dingen geschreven in 't verleden die niet ideaal zijn, maar 't zal uiteraard overal altijd wel iets zijn wete.

Bottom line ... ik zie mij nog niet direct switchen.
 
Ik heb hier ook regelmatig de headhunters aan mijn deur en al enkele keren de vraag gekregen van bedrijven zelf.
Nooit konden ze mijn loon dat ik nu heb overtreffen. Of jawel maar dan zou de functie meer mobiel worden, 400€ bruto inleveren en een wagen krijgen. Heb daarover getwijfeld maar woon momenteel een kwartier van het werk dus toch maar zo gelaten.

Intern is de plaats waar ik op aas nog niet vrij. Maar dit duurt geen eeuwigheid meer. Dat zou een substantiële raise en momenteel nog met salariswagen zijn (misschien tegen dan niet meer, maar geen probleem).

Natuurlijk, als je echt al bovenin je loonvork zit zal de marge om te verbeteren klein(er) zijn. Vraag is dan of je inhoudelijk tevreden bent waar je nu zit, en of je ook graag werkt voor je huidige WG. Indien niet zijn dat ook al goede redenen om elders aan de slag te gaan en hoef je dan niet per sé (veel) loon bij te krijgen.

Of je mikt op doorgroeien :)
 
Terug
Bovenaan