Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Ja...

Zelfs bij 5000€ bruto en je telt daar 200€ bij krijg je nog altijd +/- 79€ extra netto bij.
Zelfs bij 8000€ bruto en je telt daar 200€ bij krijg je nog altijd +/- 75€ extra netto bij.
Jah ... er is een reden eh, waarom we allemaal zoveel mogelijk inzetten op optimalisatie via allerlei extralegale zaken.
Of het nu de klassieke maaltijdcheque is of een of andere fiscaal voordelige(re) bonus of internet toelage van 't bedrijf of uiteraard de wagen ... 't is ni ver te zoeken waarom die zaken populair zijn eh.

To be fair ... als ge zoveel mogelijk kunt optimaliseren zakt de vrij hoge belastingsdruk toch wel een beetjen eh.
Maar als je 'anti-optimalisatie' bent ... jah ... dan zit je wel met een heel hoge belastingsdruk natuurlijk.

Iemand een idee hoe de lonen (manager voor transport & logistiek in het bijzonder) bij Umicore? Meestal gaat zo’n functie ook gepaard met een firmawagen, maar dit is het laatste jaar precies al wat afgezwakt.

Laatst bewerkt:
Ik kan toch ook niet zeggen dat ik veel meer geld kwijt ben aan boodschappen nu of een jaar terug.

Fluctuaties ja, maar ik kijk toch ook voornamelijk naar locale produce en seizoensproducten. Minimale verschillen...

Als ge perse appelen en boontjes van andere kant van de wereld wilt, dan zult ge meer dokken door de impact van vervoerskosten.

Kan ik nog aannemen dat dat meespeelt, maar dat is ook deel van het (onderliggende) probleem he.
Dat is nu eenmaal kapitalisme. Iemand verdient meer dan iemand anders om redenen. Die redenen hebben niet te maken met het feit of je man of vrouw bent.

Dus is het dan ook verkeerd om te stellen dat dit komt door het feit dat je niet geboren bent als man. En dat dan ook die lonen moeten verhoogd worden omdat je een vrouw bent.

Heb ik een probleem dat men de minimumlonen verhoogt. Neen. Juist omdat dit dan onafhankelijk is van of je man of vrouw bent. Maar aan de andere kant als je werkt als kuispersoon, ja dan moet je niet verwonderd zijn dat men u geen 100€ / uur gaat betalen zoals men het doet voor een ingenieur.

Dat is nu eenmaal kapitalisme. Iemand verdient meer dan iemand anders om redenen. Die redenen hebben niet te maken met het feit of je man of vrouw bent.

Dus is het dan ook verkeerd om te stellen dat dit komt door het feit dat je niet geboren bent als man. En dat dan ook die lonen moeten verhoogd worden omdat je een vrouw bent.

Heb ik een probleem dat men de minimumlonen verhoogt. Neen. Juist omdat dit dan onafhankelijk is van of je man of vrouw bent. Maar aan de andere kant als je werkt als kuispersoon, ja dan moet je niet verwonderd zijn dat men u geen 100€ / uur gaat betalen zoals men het doet voor een ingenieur.
Ik krijg kant noch wal aan wat je nu eigenlijk wil zeggen en wat je hier allemaal bij betrekt.
De discussie is compleet off-topic hier dus ik ga het hier bij laten.

Of toch nog dit stukje leesvoer even achterlaten:
Het verhaal is veel complexer dan jij wilt doen uitschijnen (denk ik, want zoals gezegd kan ik niet volgen waar je allemaal naartoe wil met je betoog...)

Terug
Bovenaan