Ik denk dat dat artikel mooi toont wat het probleem van Renegade is. Ze doen alsof ze uitleg geven over het waarom van de loonkloof in hun stukje "Waarom is er een loonkloof tussen mannen en vrouwen" maar er staat zelfs geen begin van een uitleg wat de oorzaak zou kunnen zijn, enkel een verdere uitsplitsing van de cijfers die op zich niets uitleggen over het waarom. Daarna een stukje over hoe de EU dit gaat wegwerken. Het is alsof het volstaat dat er een loonkloof is om hem te proberen wegwerken, de onderliggende oorzaken, die echt zouden verklaren of er nu al dan niet een probleem is en hoe groot dat probleem is interesseert hen blijkbaar zelfs niet.Ik krijg kant noch wal aan wat je nu eigenlijk wil zeggen en wat je hier allemaal bij betrekt.
De discussie is compleet off-topic hier dus ik ga het hier bij laten.
Of toch nog dit stukje leesvoer even achterlaten:
Het verhaal is veel complexer dan jij wilt doen uitschijnen (denk ik, want zoals gezegd kan ik niet volgen waar je allemaal naartoe wil met je betoog...)![]()
De loonkloof tussen mannen en vrouwen: definities, feiten en oorzaken | Onderwerpen | Europees Parlement
Vrouwen op de arbeidsmarkt in de EU verdienen gemiddeld 12% minder dan mannen. Ontdek hoe deze loonkloof berekend wordt, de statistieken per land en de redenen voor dit verschil.www.europarl.europa.eu
Laatst bewerkt:
)