Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
idem hier.... graag PM
Ik snap niet wat hier zo onwaarschijnlijk of specia al aan lijkt. JPV heeft mijn contract gezien. Als je de nodige kennis en vaardigheden hebt, kun je gemakkelijk aan dat loon geraken met de juiste jobwissels, ongeacht jaren ervaring of diploma.

Weer even update alhoewel laatste update op 9lives was. Let op, ik ben werkzaam in Nederland dus bruto/netto is er een groot verschil, enige extra kosten zijn nog de verplichte zorgverzekering (+-900€ per jaar).

1. PERSONALIA
Leeftijd: 43
Opleiding: Bachelor Toegepaste Informatica + resem ICT certificaten (MCITP, VCP, CISSP, CEH, ...)
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : +-20 jaar
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Ik werk in Nederland
Huidige functie: ICT Consultant
Anciënniteit: +-5 jaar bij huidige werkgever
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40u
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40u, full time working from home

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 5525€
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 3280€ (Nederland)
Nettovergoedingen: 0
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Nee
BedrijfsGSM/laptop: Ja
Maaltijdcheques: Nee
Ecocheques: Nee
Groepsverzekering (deel werkgever%): Nee
Hospitalisatieverzekering: Tegemoetkoming in zorgverzekering (NL)
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Jaarlijkse bonus

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Eindhoven
Afstand woon/werk in km's: +-30 km
Afstand woon/werk in tijd: +-45 minuten
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: Nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Ja, incl tankkaart ongelimiteerd privegebruik, VAA (in Nederland noemt men dit bijtelling) 297€ netto :(, volgende leaseauto volledige elektrisch +300€ bijtelling :(.

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):
Vakantiedagen (andere extra): 4
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Nee
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Afhankelijk van klant, momenteel laag/gemiddeld, vorige jaar was het druk i.v.m. Corona
Hoe vaak overuren te presteren: zelden en indien volledig vergoed
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja ongelimiteerd budget
Telewerk (buiten corona-periode): Ja, 1-2 dagen per week
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee, alhoewel wel verantwoordelijk voor werkverdeling team van 6 personen (Scrum Master in Agile team) dus verantwoordelijk maar geen HR-verantwoordelijkheid.

Weer even update alhoewel laatste update op 9lives was. Let op, ik ben werkzaam in Nederland dus bruto/netto is er een groot verschil, enige extra kosten zijn nog de verplichte zorgverzekering (+-900€ per jaar).

1. PERSONALIA
Leeftijd: 43
Opleiding: Bachelor Toegepaste Informatica + resem ICT certificaten (MCITP, VCP, CISSP, CEH, ...)
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : +-20 jaar

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Ik werk in Nederland
Huidige functie: ICT Consultant
Anciënniteit: +-5 jaar bij huidige werkgever
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40u
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40u, full time working from home

Maand salaris (bruto): 5525€
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 3280€ (Nederland)
Nettovergoedingen: 0
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Nee
BedrijfsGSM/laptop: Ja
Maaltijdcheques: Nee
Ecocheques: Nee
Groepsverzekering (deel werkgever%): Nee
Hospitalisatieverzekering: Tegemoetkoming in zorgverzekering (NL)
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Jaarlijkse bonus

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Eindhoven
Afstand woon/werk in km's: +-30 km
Afstand woon/werk in tijd: +-45 minuten
Verplaatsingsvergoedingen: Nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Ja, incl tankkaart ongelimiteerd privegebruik, VAA (in Nederland noemt men dit bijtelling) 297€ netto :(, volgende leaseauto volledige elektrisch +300€ bijtelling :(.

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):
Vakantiedagen (andere extra): 4
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Nee
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Afhankelijk van klant, momenteel laag/gemiddeld, vorige jaar was het druk i.v.m. Corona
Hoe vaak overuren te presteren: zelden en indien volledig vergoed
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja ongelimiteerd budget
Telewerk (buiten corona-periode): Ja, 1-2 dagen per week
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee, alhoewel wel verantwoordelijk voor werkverdeling team van 6 personen (Scrum Master in Agile team) dus verantwoordelijk maar geen HR-verantwoordelijkheid.
Bij welke zorgverzekering zit je Klaver?

Op dit moment Zilveren Kruis was vorig jaar tijdens vergelijking de goedkoopste.
Daar zat ik vorig jaar ook bij, maar ben nu overgestapt naar ZEKUR. Het scheelt niet veel met het Zilveren Kruis. Ik hoop nog altijd dat ik ene over het hoofd zie en het goedkoper kan, maar vrees ervoor.

Daar zat ik vorig jaar ook bij, maar ben nu overgestapt naar ZEKUR. Het scheelt niet veel met het Zilveren Kruis. Ik hoop nog altijd dat ik ene over het hoofd zie en het goedkoper kan, maar vrees ervoor.
Ik betaal meteen eenmalig premie voor een volledig jaar, hierdoor krijg je nog een paar procent korting extra. Vermoedelijk is dit het verschil de laatste 3 jaar was zilveren kruis iedere keer de goedkoopste voor mij.

Ik betaal meteen eenmalig premie voor een volledig jaar, hierdoor krijg je nog een paar procent korting extra. Vermoedelijk is dit het verschil de laatste 3 jaar was zilveren kruis iedere keer de goedkoopste voor mij.
Dat zou goed kunnen. Ik betaal maandelijks.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 22
Opleiding: Industrieel ingenieur elektromechanica
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?):
Huidige functie: Automation engineer
Anciënniteit: 0
Officiële aantal uren tewerkstelling: 37,5u
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40u (zonder overuren die af en toe eens kunnen gebeuren)

Maand salaris (bruto): 3200
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen):
Nettovergoedingen:
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: abonnement betaalt door werk en laptop ook voor privégebruik
Maaltijdcheques: 6 euro, 1,09 eigen bijdrage
Ecocheques: 250 euro/jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%): 2%
Hospitalisatieverzekering: DKV
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): N.V.T.

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: West-Vlaanderen
Afstand woon/werk in km's: 44 km
Afstand woon/werk in tijd: 45 min
Verplaatsingsvergoedingen: Kilometervergoeding 0,045 euro/km
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Over 1 jaar bedrijfswagen + tankkaart

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 16 ADV
Vakantiedagen (andere extra):
Vrijheid om verlof te nemen:
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Glijdende werkuren: Ja, tussen 7-9u beginnen
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?:
Hoe vaak overuren te presteren: Kan gebeuren bij het geval van storingen/ problemen
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: standaard opleiding + eigen noden naar opleiding
Telewerk (buiten corona-periode): Misschien 1 dag/week mogelijkheid in de toekomst
Verantwoordelijkheid over personeel: aansturen van techniekers, externe contractors

1. PERSONALIA
Leeftijd: 41
Opleiding: Elektro - Mechanica
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 21 / geluidstechnieker / ploegbaas wegen en logistiek en nu preventie adviseur
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 2

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: ambtenaar
Huidige functie: Preventie adviseur
Anciënniteit: 18j
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38u
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 38

Maand salaris (bruto): 3431€
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2325€
Nettovergoedingen: extra wachtvergoeding 200€/maand
13e maand (volledig/gedeeltelijk):ja
BedrijfsGSM/laptop:ja
Maaltijdcheques:ja
Ecocheques:ja
Groepsverzekering (deel werkgever%):ja
Hospitalisatieverzekering:ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...):nee

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Lint
Afstand woon/werk in km's: 5
Afstand woon/werk in tijd: 12 min
Eigen auto nodig voor het werk: ja
Verplaatsingsvergoedingen: ja fiets
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): nee

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 36
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): nee
Vakantiedagen (andere extra): 11 juli als extra feestdag :)
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Glijdende werkuren:ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: nee
Hoe vaak overuren te presteren: zelden
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen:ja
Telewerk (buiten corona-periode):ja , maar ben liever op dienst :)
Verantwoordelijkheid over personeel:nee

1. PERSONALIA
Leeftijd: 25
Opleiding: Burgerlijk ingenieur bouwkunde
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 2

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Huidige functie: Superintendent Dredging Works
Officiële aantal uren tewerkstelling: 60 dagen project, 30 dagen thuis vakantie. Kan soms ook meer of minder zijn, vrij flexibel moet je zijn. (6d/7d werk, 12u/dag)
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing):

Maand salaris (bruto): -
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): €4296.46
Nettovergoedingen:
13e maand (volledig/gedeeltelijk):
BedrijfsGSM/laptop: Laptop van werk
Maaltijdcheques: Sommige landen food allowance (±45€/dag afhankelijk van land tot land)
Ecocheques: -
Groepsverzekering (deel werkgever%):

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Wereldwijd
Afstand woon/werk in km's: -
Afstand woon/werk in tijd: -
Eigen auto nodig voor het werk: Soms, huurauto op kosten werkgever
Verplaatsingsvergoedingen: Kilometervergoeding -
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Huurwagen in verlof (Type Merc A/ BMW1/...)

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen:-
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): -
Vakantiedagen (andere extra):-
Vrijheid om verlof te nemen:-
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk, kan ook nachtshift zijn
Glijdende werkuren:
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Niets in verlof
Hoe vaak overuren te presteren: Kan gebeuren bij het geval van storingen/ problemen of drukte
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: standaard opleiding + eigen noden naar opleiding
Telewerk (buiten corona-periode):
Verantwoordelijkheid over personeel: aansturen van operatoren

1. PERSONALIA
Leeftijd: 25
Opleiding: Burgerlijk ingenieur bouwkunde
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 2

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Huidige functie: Superintendent Dredging Works
Officiële aantal uren tewerkstelling: 60 dagen project, 30 dagen thuis vakantie. Kan soms ook meer of minder zijn, vrij flexibel moet je zijn. (6d/7d werk, 12u/dag)
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing):

Maand salaris (bruto): -
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): €4296.46
Nettovergoedingen:
13e maand (volledig/gedeeltelijk):
BedrijfsGSM/laptop: Laptop van werk
Maaltijdcheques: Sommige landen food allowance (±45€/dag afhankelijk van land tot land)
Ecocheques: -
Groepsverzekering (deel werkgever%):

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Wereldwijd
Afstand woon/werk in km's: -
Afstand woon/werk in tijd: -
Eigen auto nodig voor het werk: Soms, huurauto op kosten werkgever
Verplaatsingsvergoedingen: Kilometervergoeding -
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Huurwagen in verlof (Type Merc A/ BMW1/...)

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen:-
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): -
Vakantiedagen (andere extra):-
Vrijheid om verlof te nemen:-
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk, kan ook nachtshift zijn
Glijdende werkuren:
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Niets in verlof
Hoe vaak overuren te presteren: Kan gebeuren bij het geval van storingen/ problemen of drukte
Telewerk (buiten corona-periode):
Verantwoordelijkheid over personeel: aansturen van operatoren
Interessante en indrukwekkende share! Waar zie je jezelf binnen 10j? M.a.w. denk je dat er nog andere mogelijkheden zijn buiten carrière maken bij je huidige werkgever?

Interessante en indrukwekkende share! Waar zie je jezelf binnen 10j? M.a.w. denk je dat er nog andere mogelijkheden zijn buiten carrière maken bij je huidige werkgever?
Ik ken niemand die in zo'n systeem is blijven werken. Eens je aan een gezin begint is het ermee gedaan. Wel goed als je jong bent om veel geld te verdienen en ervaring op te doen. Allé nee ik ken 1 iemand die het nog altijd doet maar die is niet getrouwd :-).

Ik ken niemand die in zo'n systeem is blijven werken. Eens je aan een gezin begint is het ermee gedaan. Wel goed als je jong bent om veel geld te verdienen en ervaring op te doen. Allé nee ik ken 1 iemand die het nog altijd doet maar die is niet getrouwd :).
Klinkt logisch, maar waar gaan die dan allemaal heen? Bouwkundige jobs in het binnenland?

Ik ken niemand die in zo'n systeem is blijven werken. Eens je aan een gezin begint is het ermee gedaan. Wel goed als je jong bent om veel geld te verdienen en ervaring op te doen. Allé nee ik ken 1 iemand die het nog altijd doet maar die is niet getrouwd :).
Bij mij in 't jaar ook twee man die dat 2-3 jaar zijn blijven doen.
Klinkt logisch, maar waar gaan die dan allemaal heen? Bouwkundige jobs in het binnenland?
Een Burgerlijk Bouwkundig Ingenieur komt echt niet per definitie in de bouwkundige sector terecht hoor. Die kan ook in andere sectoren terecht.

Een Burgerlijk Bouwkundig Ingenieur komt echt niet per definitie in de bouwkundige sector terecht hoor. Die kan ook in andere sectoren terecht.
Mijn pa werkte bij de bank.
Maar wel voor financiering van bouwprojecten (zwembaden, rusthuizen, gemeentehuizen, brabanthal, ...ja gestart bij Gemeentekrediet :p). Valt dat voor u ook niet in de 'bouwkundige sector'?

Mijn pa werkte bij de bank.
Maar wel voor financiering van bouwprojecten (zwembaden, rusthuizen, gemeentehuizen, brabanthal, ...). Valt dat voor u ook niet in de 'bouwkundige sector'?
Dat is nog enigszins gerelateerd aan de opleiding.
Maar lang niet iedere ir. komt terecht in een technische functie.

Klopt. Ik had ook de kans om in het buitenland te gaan werken voor 5000-9000 netto per maand afhankelijk van werkgever en plaats. Dat waren geen baggerbedrijfen maar machinebouwers. Niet vergeten dat je maandelijks ook de helft meer uren extra werkt soms.

Is goed voor als je jong bent en je alles achter je kunt laten voor enkele maanden tot zelfs enkele jaren (en ook soms maandenlang zonder ook maar één taalgenoot). Ik hoor dat de meeste dat maar 2-3 jaar volhouden.

Baggerbedrijven zeggen ook tijdens het solliciteren dat er trajecten zijn met minder buitenland in een deftige functie maar dat moet je niet gaan zeggen als je nog geen 30 bent. Dan is het aanpassen of vertrekken.

Ik heb een vriendin dus heb gekozen voor een job met beperkt buitenland en eerder sporadische verplaatsingen.

Kom je na zo'n job in het binnenland terug dan heb je een pak minder natuurlijk door de netto-forfaitvergoedingen die wegvallen. Ik ken een oude klasgenoot, een arbeider die 17.000 netto heeft voor 3 maand buitenland. In het binnenland is dezelfde job 2500 bruto.

Laatst bewerkt:
Binnen 10j zie ik het mezelf persoonlijk niet meer doen in het buitenland, na enige tijd leer je België wel appreciëren. Het is er zeker zo slecht nog niet zou ik tegen iedereen kunnen zeggen. Ik ken wel voorbeelden genoeg die het wel doen met ook vrouw en kinderen. Er is ook de mogelijkheid om dit op getrouwde basis te doen, dat is dan 5 maanden werk, 1 maand vakantie(Kan wel wat gespreid worden) en zaterdagnamiddag ook vrijaf. Je kan dan je vrouw en kinderen meenemen, inwoon en school voor de kinderen enzo is allemaal voorzien door de werkgever. Na 2-3j is het wat vroeg om in het binnenland voor ons bedrijf te gaan werken, maar na 5j kan je wel eens vragen of er mogelijkheden zijn op het hoofdkantoor in België. Sowieso zijn de hoogste functies binnen het bedrijf (Area Manager) altijd op hoofdkantoor, dit is dan vaak na een carrière van 10-15j in het buitenland. Andere mogelijkheden zijn er met hopen, de bouw in, productie-ingenieur, hele andere job, je komt wel aan de bak denk ik dan met zo een diploma en ervaring.
Zelf heb ik een vriendin en die vindt het geen probleem voorlopig. Het is niet voor eeuwig, dat weten we beiden, maar zo lang het goed gaat, doen we verder. Het loon is zeer netjes, vermits je niets van kosten hebt en die €4300 gewoon integraal overhoudt op het einde van de maand. Hierdoor zeer snel een huis gekocht, veel geïnvesteerd enzovoort. Maar daar alleen moet je het niet voor doen, want dan houd je het zeker niet vol. Voor mij persoonljik sprak het avontuur het meeste aan en als ik zoiets wou doen, is net van de schoolbanken af het ideale moment. Als je kinderen hebt, zou ik er niet meer mee beginnen. 2 op 1 is daar echt te slecht voor, maar aan boord van de schepen zijn er genoeg die het hun levenlang doen met vrouw en kinderen, maar wel 1 op 1. Hun situatie is ook anders, aangezien ze aan wal weinig alternatieven hebben.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 22
Opleiding: Industrieel ingenieur elektromechanica
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Huidige functie: Automation engineer
Officiële aantal uren tewerkstelling: 37,5u
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40u (zonder overuren die af en toe eens kunnen gebeuren)

Maand salaris (bruto): 3200
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen):
Nettovergoedingen:
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: abonnement betaalt door werk en laptop ook voor privégebruik
Maaltijdcheques: 6 euro, 1,09 eigen bijdrage
Ecocheques: 250 euro/jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%): 2%

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: West-Vlaanderen
Afstand woon/werk in km's: 44 km
Afstand woon/werk in tijd: 45 min
Verplaatsingsvergoedingen: Kilometervergoeding 0,045 euro/km
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Over 1 jaar bedrijfswagen + tankkaart

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 16 ADV
Vakantiedagen (andere extra):
Vrijheid om verlof te nemen:
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Glijdende werkuren: Ja, tussen 7-9u beginnen
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?:
Hoe vaak overuren te presteren: Kan gebeuren bij het geval van storingen/ problemen
Telewerk (buiten corona-periode): Misschien 1 dag/week mogelijkheid in de toekomst
Verantwoordelijkheid over personeel: aansturen van techniekers, externe contractors
Mooi starterspakket lijkt mij, zeker als de wagen er binnen één jaar aankomt! :thumb:

Mooi starterspakket lijkt mij, zeker als de wagen er binnen één jaar aankomt! :thumb:
Het standaard brutoloon voor een startende ingenieur met mijn profiel lijkt 2800 bruto. Althans, dat is hetgeen dat ze vaak als eerste bod doen. Mijn eerste bod was 2900. Indien er een head-hunter bureau tussenzit kan dat wel eens stukje lager zijn, want die lopen zelf met een stuk weg. Zo heb ik verschillende bureau's gehad die zeiden dat ik max. 2500-2700 bruto zou verdienen, terwijl wanneer ik rechtstreeks naar bedrijven ging was dit altijd standaard 2800.

Ik heb wat kunnen onderhandelen door 2 bedrijven tegen elkaar op te zetten, omdat ik ook gewoonweg keuze zat had. Het bedrijf waar ik getekend heb heeft dan beslist om hun bod te verhogen naar 3200.

Vele van mijn medestudenten hebben ook wel iets in de buurt van mijn loon, wel hebben velen meteen een auto (type VW polo, opel astra of skoda) die van hun bruto afgaat. Ik moet dus nog een jaartje wachten maar ik zal de keuze hebben voor een type bmw-3, tesla model 3, polestar 2, ... Voorlopig nog 80 euro netto kwijt per maand aan diesel voor mijn verplaatsing woon-werk. Kilometervergoeding is wat aan de lage kant.

Terug
Bovenaan