Tijd voor nog eens een update , na 4 jaar met toch 2x een loonsaanpassing!
1. PERSONALIA
Leeftijd:31 35
Opleiding: BSO Kantoor / VDAB Systeembeheerder
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang): 15 (waarvan 10j in IT)
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Getrouwd
Aantal kinderen ten laste:0 1
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC-200
Huidige functie: Senior Network Consultant voorlopig nog senior, volgend jaar normaal IT Architect
Anciënniteit:6 10e jaar nu
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): Gemiddeld blijft het 40. Kan soms eens 50 zijn, maar ook soms eens 30.
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto):4000 5200 (heb ondertussen een tussenstap van 4500 gehad)
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen):2600 Geen idee, opslag pas bekend gemaakt, met terugwerkende kracht uitbetaald, maar voorlopig werk ik tijdelijk 80%, dus ga nog niet meteen weten hoe hoog mijn netto is, ik vermoed ~3200-3300. Netto met tussenstap 4500 bruto was 3080.
Nettovergoedingen:210 300
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: iPhone (nieuwste model) / laptop
Maaltijdcheques: 8 euro
Ecocheques: 250 euro
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja, deel werkgever weet ik niet exact.
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Persoonlijke bonus na behalen doelstellingen (~2600 bruto). Bedrijfsbonus na behalen targets kan oplopen tot 2600 euro netto.
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: In principe kan dat over heel België zijn. Veel vaker thuiswerk dan vroeger.
Afstand woon/werk in km's: Vaak wel ~60-80 km enkel.
Afstand woon/werk in tijd: Dikwijls ~1u
Eigen auto nodig voor het werk: Bedrijfswagen
Verplaatsingsvergoedingen: Vanaf anderhalf uur reistijd kunnen 30min overuren ingegeven worden.
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?):BMW 330e, tankkaart. BMW 530e met tank/laadkaart (845 TCO budget)
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): Via flexibel plan kunnen we extra verlofdagen kopen met onze bonus, tot 5 maximum.
Vrijheid om verlof te nemen: Kan heel last minute, hangt af of je voor een klant werkt/dringendheid van je opdracht.
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Periodieke wachtdiensten 24/7 (van 1 week), stress: af en toe - afhankelijk van type werk/project waar je bezig bent.
Hoe vaak overuren te presteren: Laatste tijd zeker niet maandelijks... Hoewel er dit jaar redelijk wat projecten met migraties buiten de uren op de radar staan, dus tja...
Ik vond het de moeite om nog eens een update te geven. Ik zat na indexatie op 4670 en had al 2 jaar geen opslag gekregen, dus ik hoopte nu richting de 5k te gaan. Mijn verantwoordelijke viel meteen met de deur in huis en zei mijn loon aangepast wordt naar 5200.
Ik wist even niet wat zeggen. Langs de andere kant motiveert het mij ook ENORM, zeker met vooruitzichten naar promotie volgend jaar.
Ik heb op al die jaren een paar keer gehad dat ik zelf wat aan de alarmbel moest trekken omtrent mijn loon. Zeker ook na mijn promotie naar senior (tijdens covid) een jaar extra moeten wachten op mijn opslag, ik heb dus heel lang halfweg de 3k vastgezeten. Daarna hebben ze het loon rechtgetrokken, ik was zeer tevreden. Ik heb 2 jaar geen opslag gevraagd/verwacht. Nu hoopte ik toch wat te stijgen en het is dus de eerste keer dat ze mij qua verwachting toch een redelijk stuk voorbijschieten...
1. PERSONALIA
Leeftijd:
Opleiding: BSO Kantoor / VDAB Systeembeheerder
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang): 15 (waarvan 10j in IT)
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Getrouwd
Aantal kinderen ten laste:
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC-200
Huidige functie: Senior Network Consultant voorlopig nog senior, volgend jaar normaal IT Architect
Anciënniteit:
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): Gemiddeld blijft het 40. Kan soms eens 50 zijn, maar ook soms eens 30.
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto):
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen):
Nettovergoedingen:
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: iPhone (nieuwste model) / laptop
Maaltijdcheques: 8 euro
Ecocheques: 250 euro
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja, deel werkgever weet ik niet exact.
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Persoonlijke bonus na behalen doelstellingen (~2600 bruto). Bedrijfsbonus na behalen targets kan oplopen tot 2600 euro netto.
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: In principe kan dat over heel België zijn. Veel vaker thuiswerk dan vroeger.
Afstand woon/werk in km's: Vaak wel ~60-80 km enkel.
Afstand woon/werk in tijd: Dikwijls ~1u
Eigen auto nodig voor het werk: Bedrijfswagen
Verplaatsingsvergoedingen: Vanaf anderhalf uur reistijd kunnen 30min overuren ingegeven worden.
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?):
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): Via flexibel plan kunnen we extra verlofdagen kopen met onze bonus, tot 5 maximum.
Vrijheid om verlof te nemen: Kan heel last minute, hangt af of je voor een klant werkt/dringendheid van je opdracht.
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Periodieke wachtdiensten 24/7 (van 1 week), stress: af en toe - afhankelijk van type werk/project waar je bezig bent.
Hoe vaak overuren te presteren: Laatste tijd zeker niet maandelijks... Hoewel er dit jaar redelijk wat projecten met migraties buiten de uren op de radar staan, dus tja...

Ik vond het de moeite om nog eens een update te geven. Ik zat na indexatie op 4670 en had al 2 jaar geen opslag gekregen, dus ik hoopte nu richting de 5k te gaan. Mijn verantwoordelijke viel meteen met de deur in huis en zei mijn loon aangepast wordt naar 5200.
Ik wist even niet wat zeggen. Langs de andere kant motiveert het mij ook ENORM, zeker met vooruitzichten naar promotie volgend jaar.
Ik heb op al die jaren een paar keer gehad dat ik zelf wat aan de alarmbel moest trekken omtrent mijn loon. Zeker ook na mijn promotie naar senior (tijdens covid) een jaar extra moeten wachten op mijn opslag, ik heb dus heel lang halfweg de 3k vastgezeten. Daarna hebben ze het loon rechtgetrokken, ik was zeer tevreden. Ik heb 2 jaar geen opslag gevraagd/verwacht. Nu hoopte ik toch wat te stijgen en het is dus de eerste keer dat ze mij qua verwachting toch een redelijk stuk voorbijschieten...
Laatst bewerkt:
maar wel lange reistijden