Kleine update tov een jaar terug (sommige zaken zijn klant gebonden). Maar ik sta op het punt een andere WG te zoeken.
Sinds een half jaar een nieuwe klant waar ik wel veel kan bijleren en een stuk meer vrijheid heb dan voorheen, dus dat is zeer positief. Wegens specifieke omstandigheden nu pas loonsverhoging kunnen aanvragen. Had gevraagd voor een bruto opslag van €1000 gezien ik meer een (junior) thirdline/sys engineer ben dan enkel nog 2nd Line user support pur sang. Dit laatste hoort er nog steeds bij maar is absoluut niet meer het merendeel van mijn takenpakket. Mijn WG had een bruto opslag van nog geen 200 euro aangeboden... Ik was niet blij

Ze willen binnenkort nog eens rond tafel zitten.
Wetende dat de firstliners bij mijn huidige klant rond de 2.6 - 2.7k bruto zitten, inclusief wagen en netto ~200 minder verdienen dan ik, vind ik het voorstel van mijn werkgever ronduit schandalig. Dit zijn firstliners die denken dat je de Windows C-schijf kan uitbreiden met extra capaciteit, een gpupdate /force de magische 'hack' is om alle problemen op te lossen en niet weten wat een ping of een tracert is. (Iedereen moet ergens beginnen dus no offence, maar als ik mijn loon dan vergelijk met die van hun..)
Mijn WG zegt dat hun voorstel marktconform is, daar kan ik moeilijk inkomen. Als ik de salarisgids van Michael Page en Robert Half bekijk, de posts op Reddit lees, het salariscompas invul en rondhoor bij vrienden in de branche zou ik minimum boven de 3k moeten zitten, misschien 3.3-3.5k. Ik kan ook de bal mis slaan natuurlijk, dus corrigeer mij indien nodig.