Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Het gaat over het beroepsinkomen, niet over het inkomen uit een vennootschap. Uitgekeerd loon telt natuurlijk wél mee.

Beetje jammer - heb geen flauw idee wat de mogelijke impact zou kunnen zijn gezien daar toch wat hogere profielen terug te vinden zijn en het aantal sterk is toegenomen.

Beetje jammer - heb geen flauw idee wat de mogelijke impact zou kunnen zijn gezien daar toch wat hogere profielen terug te vinden zijn en het aantal sterk is toegenomen.

Die keren zich in hoofdzaak ergens 3750 bruto per maand uit, zonder 13de maand, bonus of dubbel vakantiegeld.
De rest kiezen ze zelf uiteraard :)

Die keren zich in hoofdzaak ergens 3750 bruto per maand uit, zonder 13de maand, bonus of dubbel vakantiegeld.
De rest kiezen ze zelf uiteraard :)
Yep - vraag is hoe we de uitkeringen onder de vorm van dividend + opgebouwde reserve moeten inschatten, zal dat een voelbaar effect hebben op het gemiddelde loon (in feite inkomen dan)? Zo ergens een ruwe schatting zou al een hele prestatie zijn.

Yep - vraag is hoe we de uitkeringen onder de vorm van dividend + opgebouwde reserve moeten inschatten, zal dat een voelbaar effect hebben op het gemiddelde loon (in feite inkomen dan)? Zo ergens een ruwe schatting zou al een hele prestatie zijn.

2.5mio Vlamingen die loontrekkend zijn, aan een gemiddelde van 2732.
Veronderstel dat alle 80.000 management venootschappen die de Tijd rapoorteert in Vlaanderen zitten, dat die daar allemaal voor een equivalent van 2500 netto inzitten per maand, en dat die zich equivalent 10k netto uitbetalen per maand, dan zou je netto loon gemiddeld van 2732 naar zowat 2972 gaan.

Dat is wellicht een enorme overschatting, aangezien niet al die management vennootschappen in Vlaanderen zitten, en die zich lang niet allemaal 10k/maand netto kunnen uitbetalen, maar je ziet dat zelfs daar de impact beperkt is.

Gisteren toevertrouwd gekregen dat een andere werkgever mij zou willen aanwerven en ze zijn bereid om mij 20% meer loon te geven. Ik koppel vandaag terug naar mijn huidige werkgever ivm het bod die ik gekregen heb. "Ja Befferke, we zien u niet graag vertrekken, we kunnen u 6% meer geven maar niet meer". Een redelijke fucking dilemma van jewelste aangezien ik goed in de groep lig bij mijn huidige collega's en ik het werk graag doe

Gisteren toevertrouwd gekregen dat een andere werkgever mij zou willen aanwerven en ze zijn bereid om mij 20% meer loon te geven. Ik koppel vandaag terug naar mijn huidige werkgever ivm het bod die ik gekregen heb. "Ja Befferke, we zien u niet graag vertrekken, we kunnen u 6% meer geven maar niet meer". Een redelijke fucking dilemma van jewelste aangezien ik goed in de groep lig bij mijn huidige collega's en ik het werk graag doe
Wel, enerzijds sta je nu bekend als een risico geval want je bent begonnen met een potentieel nieuwe werkgever uit te spelen tegenover uw huidige werkgever. Anderzijds, wat is voor jou het punt om te vertrekken financieel gezien? Je lijkt niet overtuigd door 20%.

Wanneer begin je?

Wel, enerzijds sta je nu bekend als een risico geval want je bent begonnen met een potentieel nieuwe werkgever uit te spelen tegenover uw huidige werkgever. Anderzijds, wat is voor jou het punt om te vertrekken financieel gezien? Je lijkt niet overtuigd door 20%.
Tja een risicogeval, dan is het maar zo ik ga daar niet wakker van liggen zeker aangezien mijn profiel goed in de markt ligt. Die 20% maakt een aanzienlijke verbetering op financieel vlak die ervoor kan zorgen dat ik alsnog de overstap zal maken maar ik zou graag willen weten met welke collega's ik te maken zal hebben. Het financiele is belangrijk maar de andere aspecten zijn het ook uiteraard

Tja een risicogeval, dan is het maar zo ik ga daar niet wakker van liggen zeker aangezien mijn profiel goed in de markt ligt. Die 20% maakt een aanzienlijke verbetering op financieel vlak die ervoor kan zorgen dat ik alsnog de overstap zal maken maar ik zou graag willen weten met welke collega's ik te maken zal hebben. Het financiele is belangrijk maar de andere aspecten zijn het ook uiteraard
Je kan altijd eens de vraag stellen om uw potentiële collega's te mogen ontmoeten, dat zonder dit je het voorlopig langs u neer legt.

Wat is het nettoverschil door die 20%, war zijn de extralegale voordelen, hoe is de werksituatie (glijdende uren, overuren,...)? Staar je niet vast op 1 cijfer

Zoals @JPV aanhaalt, werk is zoveel meer dan enkel het getal op het einde van de maand.

In de knelpuntberoepen heb je de luxe om een WG u te laten overtuigen met een project/verhaal ipv enkel wat meer geld te geven.
Worst case ben je niet overtuigt van het totale pakket en pak je de 6% bij u huidige WG :cool: .

Anderzijds, als je springt, wat is het ergste dat er kan gebeuren?

Op voorhand kan je toch nooit weten of je gaat 'overeen komen' met uw toekomstige WN's. Tenzij je als stagair of zoiets eerst proefgedraaid hebt in een bedrijf kan dat ook niet eh.
Je kan eens 'den toer' doen tijdens uw sollicitatie, maar dat zegt op zich niet veel eh. Zelfs de meest irritante mensen zouden bij een eerste ontmoeting perfect amicabel kunnen over komen.

Buiten de oppervlakkige zaken (a la 'ja, er zit een schoon mokke op mijn afdeling') ga je wss niet echt veel leren (e.g. de karakters van de mensen, etc.). Laat staan dat je iedereen in contact komt op regelmatige basis ook al.

Kijk naar de 'inhoud' van wat je van werk zou doen (& of het u aanstaat) + het totaalpakket financieel (dus niet enkel bruto, maar alles, verlof is bv. ook onderdeel van loonpakket, etc.).
Bepaal dan of het financieel verschil écht zo groot is en/of het de sprong waard is voor u.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 32
Opleiding: Bachelor Toegepaste informatica
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 7
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): IT (PC200)
Huidige functie: Sr. Azure Consultant
Anciënniteit: 7 jaar bij mijn huidige werkgever
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3882
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2560
Nettovergoedingen: 192.5
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Ja
BedrijfsGSM/laptop: Laptop + GSM abonnement
Maaltijdcheques: Ja, 8 euro
Ecocheques: Ja, 250 euro
Groepsverzekering (deel werkgever%): groepsverzekering geen idee hoeveel %
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): CAO90 bonus ( 1300€ netto per jaar bij behalen groepstarget )

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Oost-Vlaanderen
Afstand woon/werk in km's: 55 km
Afstand woon/werk in tijd: +/- 50 min (behalve als ik naar klanten ga natuurlijk)
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: /
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): TCO 800€, onbeperkt

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12 dagen ADV
Vakantiedagen (andere extra): /
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Ja
Hoe vaak overuren te presteren: Wekelijks een paar uren
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): Ja
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee

Is dit een correct loon voor mijn leeftijd & ervaring?

Tja een risicogeval, dan is het maar zo ik ga daar niet wakker van liggen zeker aangezien mijn profiel goed in de markt ligt.

Dit.

Sollicitanten zeggen vlakaf tijdens gesprekken dat ze nog diverse ijzers in het vuur hebben.
Vroeger was men daar discreter over.
Anno 2024: geaccepteerd.

Huidige medewerkers gooien nú tegenvoorstellen van andere bedrijven op bureau HR: vroeger ging men freaken, nu is dit gewoon de nieuwe werkwijze.
Meer nog, die mensen geven ze bij.
De brave die erop zitten wachten geven ze vaker niks.

Tja een risicogeval, dan is het maar zo ik ga daar niet wakker van liggen zeker aangezien mijn profiel goed in de markt ligt.
Ik ken iemand die als starter drie arbeidscontracten had getekend (Fortis, KBC, BBL), maar toch nog in de running was bij een ander bedrijf, wat ze als haar echte droomjob beschouwde. Daar heeft ze vrijdag te horen gekregen dat ze niet geselecteerd was, toen heeft ze nog tot zaterdag nagedacht over waar ze zou starten, maandag. Als ge echt goed zijt kan je je wel wat permitteren.

Huidige medewerkers gooien nú tegenvoorstellen van andere bedrijven op bureau HR: vroeger ging men freaken, nu is dit gewoon de nieuwe werkwijze.
WGs hebben dit natuurlijk ook zelf in de hand gewerkt door mensen enkel loon bij te geven als ze al met een halve voet buiten staan.

Dit.

Sollicitanten zeggen vlakaf tijdens gesprekken dat ze nog diverse ijzers in het vuur hebben.
Vroeger was men daar discreter over.
Anno 2024: geaccepteerd.

De brave die erop zitten wachten geven ze vaker niks.

Op zich als sollicitant ben je zo wel transparant naar je potentiële toekomstige werkgever toe. Bij mijn laatste jobwissel heb ik dat ook gezegd aan beide bedrijven, dan wist het eerste bedrijf dat een voorstel deed ook waarom ik wat tijd nodig had om finaal te beslissen.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 32
Opleiding: Bachelor Toegepaste informatica
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 7
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): IT (PC200)
Huidige functie: Sr. Azure Consultant
Anciënniteit: 7 jaar bij mijn huidige werkgever
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3882
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2560
Nettovergoedingen: 192.5
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Ja
BedrijfsGSM/laptop: Laptop + GSM abonnement
Maaltijdcheques: Ja, 8 euro
Ecocheques: Ja, 250 euro
Groepsverzekering (deel werkgever%): groepsverzekering geen idee hoeveel %
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): CAO90 bonus ( 1300€ netto per jaar bij behalen groepstarget )

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Oost-Vlaanderen
Afstand woon/werk in km's: 55 km
Afstand woon/werk in tijd: +/- 50 min (behalve als ik naar klanten ga natuurlijk)
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: /
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): TCO 800€, onbeperkt

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12 dagen ADV
Vakantiedagen (andere extra): /
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Ja
Hoe vaak overuren te presteren: Wekelijks een paar uren
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): Ja
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee

Is dit een correct loon voor mijn leeftijd & ervaring?
400-500 bruto extra moet zeker mogelijk zijn.

Terug
Bovenaan