Ik post mijn loon:...

  • Graag! Heb dit gedaan!

    Stemmen: 190 47,6%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

    Stemmen: 89 22,3%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

    Stemmen: 120 30,1%

  • Totaal aantal stemmers
    399
Ik heb de indruk dat diegenen die posten meestal wel heel goed weten dat ze bovengemiddeld tot (heel) goed verdienen én ook wel weten wat ze waard zijn.

Ik hoop ook dat degenen die het lezen, maar een lager/ meer gemiddeld loon hebben, steeds voldoende kunnen nuanceren, met ook de argumenten die @Noctilucus hier al geeft.

Op bedrijven gaat het geen indruk maken denk ik. Al ga ik toch eens een poging wagen bij mijn directie met het loonpakket van @SlashDotDash voor te leggen 😇
 
Ik denk vooral meer teleurstelling bij mensen omdat
1) het over het algemeen de betere verdieners zijn die posten
2) zeker niet alle geposte loonpakketten de waarheid zijn
3) er zoveel factoren zijn waarom iemand met een gelijkaardige achtergrond of job titel toch objectief meer kan verdienen, maar dat haal je niet altijd uit zo'n post of dat vergeten mensen snel... en er is altijd wel iemand die meer zal verdienen zonder objectieve redenen

Bedrijven zullen zich daar weinig van aantrekken, als ze al zouden merken dat er online meer lonen gepost worden, die baseren zich eerder op wat concurrenten doen, salarisinformatie die ze van recruiters krijgen of gewoon hun intern systeem + indexatie.
Je zal altijd wel érgens meer kunnen krijgen. Ik heb hier ook al dingen zien passeren da'k denk van 'oh, nice'.
Maar soms moet je gewoon al wat 'chance' hebben ook eh. Dat je net bij de goeie terecht komt en mss nog net op de goeie moment. En nog best in de juiste sector (petro-chem anyone?). Maar zelfs de regio kan schelen (BXL VS elders).

Ik heb hier al hoger gezien dan wat ik heb, alsook lager. En dit voor mensen zowel jonger als ouder dan mezelf.
Ik heb bij ons over 't algemeen enkel nog maar gehoord over een of andere index van XYZ (was het nu Graydon, dunno anymore) die men gebruikt om de lonen te evalueren. Nooit een of andere Reddit thread. :sneaky:

So yeah, denk niet dat veel bedrijven zich iets aantrekken van social media posts of whatever.
 
Vraagje:
Hoe kan ik mijn huidig arbeider contract vergelijken met mijn toekomstig bediende contract?

HR heeft mijn uurloon maal 173,33 gedaan.
€20x173,33 = € 3466
10% erbij geteld ——> € 3814

Hoe kan ik de jaarlijkse lonen van beide contracten berekenen, rekening houdend met vakantiegeld (groot verschil) en eindejaarspremie?

Of is het gewoon zo dat het bediende jaarloon 10% hoger ligt?
 
Vraagje:
Hoe kan ik mijn huidig arbeider contract vergelijken met mijn toekomstig bediende contract?

HR heeft mijn uurloon maal 173,33 gedaan.
€20x173,33 = € 3466
10% erbij geteld ——> € 3814

Hoe kan ik de jaarlijkse lonen van beide contracten berekenen, rekening houdend met vakantiegeld (groot verschil) en eindejaarspremie?

Of is het gewoon zo dat het bediende jaarloon 10% hoger ligt?
Je hebt normaal overzicht van uw jaarloon als arbeider van vorig jaar (net) gekregen?

Bediende simpel gezegd brutoloon * 13,92 (indien je vakantiegeld en eindejaarspremie hebt zonder andere loonelementen)
 
Inderdaad maar met de vele indexaties en overuren is het wat moeilijk te vergelijken. Kan het dus niet op een andere manier?

Van uurloon arbeider naar jaarloon, dat zou ik eigenlijk willen weten.
 
Van uurloon arbeider naar jaarloon, dat zou ik eigenlijk willen weten.
(Uurloon x 48,25 x 38h) + (Uurloon x 48,25 x 38h)*8.33% + (Uurloon x 48,25 x 38h) *15,38%



Uurloon x aantal gelijkgestelde werkdagen x 38h + 8.33% eindejaars premie + 15,38 enkel en dubbel vakantiegeld.

Zal bij benadering wel kloppen. Werkgever betaald je 48 weken en met schrikkeljaar nog een beetje meer (daarom 0,25)
Dan ben je 4 weken betaald door RJV.

Deel dit getal door 13.92 en je zal je brutoloon voor bedienden uitkomen.
 
Laatst bewerkt:
1. PERSONALIA
Leeftijd: 33
Opleiding: Master Bedrijfscommunictie
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 10 jaar
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: Marketeer ==> Idem
Anciënniteit: 6 maand bij huidige werkgever
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40u ==> 40u
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 47-50u ==> Onbekend
verantwoordelijkheden: Volledig verantwoordelijk over het promoten van projecten. Direct rapporteren aan de CEO's. ==> Rapporteren aan manager

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3650€ ==> 4350€
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2720 € ==> Voorlopig onbekend, maar rond hetzelfde bedrag
Nettovergoedingen: 450€ ==> 90€
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig ==> Volledig
BedrijfsGSM/laptop: Ja ==> Idem
Maaltijdcheques: Ja, 8€ ==> Idem
Ecocheques: Ja, 250€ ==> Idem
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja, 2% ==> Ja, 2,06% (en wordt verhoogd naar gelang de leeftijd)
Hospitalisatieverzekering: Ja, geen eigen bijdrage ==> Ja, geen eigen bijdrage
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Vakantiegeld ==> Vakantiegeld + Bonus

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Vlaams-Brabant ==> Brussel
Afstand woon/werk in km's: 10km ==> 40km
Afstand woon/werk in tijd: 15-20min ==> 1u
Eigen auto nodig voor het werk: Neen ==> Neen
Verplaatsingsvergoedingen: Neen ==> Neen
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Audi Q3 ==> VW ID4, Ioniq 6, IX1

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20 ==> 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12 ==> 12
Vakantiedagen (andere extra): 0 ==> 4 extra dagen
Vrijheid om verlof te nemen: Niet echt duidelijk..we mogen verlof nemen, maar doordat bedrijf zo'n grote chaos is wordt het officieel nooit goedgekeurd..maar nemen we de zelf ingeplande dagen gewoon ==> Semi. Rekening houden met verlofdagen van de sector. 16 dagen zelf te kiezen. 20 worden gezamenlijk ingepland.
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Neen ==> Neen
Glijdende werkuren: Neen ==> Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Enorme stress ==> Onbekend
Hoe vaak overuren te presteren: Constant ==> Onbekend, maar ik had het gevoel dat er veel aandacht besteed werd aan het menselijke aspect.
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Officieel wel, maar van geen enkele collega gehoord dat zij ooit opleidingen gehad hebben. ==> Er werd op gehamerd dat er heel veel opleidingsmomenten zijn.
Telewerk (buiten corona-periode): Neen, zelfs onbespreekbaar "Want mensen zijn thuis minder productief" ==> Ja, 2 dagen per week.
Verantwoordelijkheid over personeel: Neen ==> Neen

Bij de toekomstige werkgever krijg ik ook nog cadeaucheques, een koopkrachtpremie & een verzekering gewaarborgd inkomen.
 
Lijkt mij rekening houdende met uw verhalen een upgrade, al is het in Brussel (2 dagen TW verzacht de pil). Proficiat.
Ik heb 7-8 jaar in Luik gewerkt (dagelijks +-200km) en vond dit eigenlijk geen probleem. Nuja ok, dit was geen file gevoelige zone natuurlijk. De toekomstige werkgever wel. Wat verder van een werkgever werken heeft ook voordelen. Als er een dag vol frustraties is, kan ik effe stoom aflaten op weg naar huis met rustige muziek op de achtergrond.

Het grote voordeel is dat mn huidige nettovergoeding bij de volgende WG opgevangen wordt door extra brutoloon. Dus bij een indexatie haal ik het meeste voordeel bij de nieuwe WG.
 
Honderden sollicitaties en geen enkel aanbod gehad? Lijkt me zeer sterk overdreven... Ik denk dat de meesten hier wel 10+ jaar werken en dus ook de periode waarvan jij doet alsof het de donkerste economische periode is in decennia overleefd en jobs gevonden...

Kan het zijn dat je solliciteerde voor zaken waar je gewoon niet kwalificeerde of expres te hoog mikte? Als je het al hebt over jobs die je cognitieve behoeften voldoen neem ik ook aan dat je vaak gewoon ergens solliciteerde waar je gewoon de deur werd gewezen vanwege andere veel betere kandidaten (inzake opleidingen/diploma's/ervaring)?

Nogmaals (voordat enkele moraalridders weer de behoefte hebben om je te verdedigen), dit is geen verwijt, ik vraag me serieus af hoe je geen enkel aanbod kan krijgen op honderden sollicitaties... De kans daarvan lijkt me quasi nihil?

Ik vind dat eigenlijk niet zo heel onlogisch. Het gaat om iemand die een bepaalde schrijfstijl heeft die ook hier heel sterke meningen uitlokt. Daarnaast iemand zonder hoger diploma die zichzelf cognitief superieur inschat, maar daar eigenlijk geen staving van voor voorleggen. (Ik spreek me hier niet uit of hij dat al dan niet terecht vindt van zichzelf.) Die dingen gaan waarschijnlijk ook blijken, al dan niet impliciet, uit zijn sollicitaties.

Als je dan solliciteert voor jobs waar ze eigenlijk liever een bachelor of master hebben, val je sowieso al direct af op het moment dat de correct gekwalificeerde mensen ook kandidaat zijn.
Als je solliciteert voor een job die geen kwalificaties vereist, maar daarbij een motivatiebrief stuurt die vol staat met "moeilijke" woorden, complexe zinsconstructies.... dan gaat men waarschijnlijk al snel aannemen dat je 1. weg bent van zodra je iets anders kan vinden 2. moeite gaat hebben om je te integreren binnen het bestaande team. In een gemiddeld arbeidersmilieu worden mensen die gooien met moeilijke woorden en zich cognitief beter achten dan hun collega's, nu eenmaal niet zo positief onthaalt.

Dus vanaf er andere kandidaten zijn, die beter in het standaardprofiel dat ze zoeken passen, ga je inderdaad gewoon niet uitgenodigd worden. En in een periode waar er meer kandidaten dan jobs zijn, gaat die andere er altijd zijn.

Nog los van het feit dat slim genoeg zijn (of dat toch dat toch beweren te zijn) en er niet in slagen een diploma te halen, toch wel een teken kunnen zijn van andere zaken die je tegenwerken op de arbeidsmarkt: zich alleen kunnen inzetten voor dingen die je graag doet/interessant vindt, te weinig doorzettingsvermogen, snel afhaken als het wat lastig is....
En dat is misschien in realiteit veel genuanceerder. Maar als er voldoende kandidaten zijn, waarom zou je dan als werkgever het risico nemen?
 
Momenteel tewerkgesteld als onderzoeksverantwoordelijke in een hogeschool en dit aanbod gekregen van de Vlaamse overheid als business analyst. Ben een beetje in dubio - mooie loonsverhoging, maar geen leidinggevende ervaring meer en de trip naar Brussel is ook niet ideaal...

Nieuwe voorwaarden staan in het vet:
1. PERSONALIA
Leeftijd: 27
Opleiding: Master + Educatieve master
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 3
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: /

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Contractueel, bepaalde duur -> onbepaalde duur
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Publieke sector
Huidige functie: Onderzoeksverantwoordelijke
Anciënniteit: 3, maar 1.5 jaar tewerkgesteld bij huidige werkgever
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 45 - 50
verantwoordelijkheden: Leiden/managen/coördineren van volledige onderzoeksgroep

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 4517 -> 5020
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2815 -> 3055
Nettovergoedingen: €20 internetvergoeding -> €40 telewerkvergoeding
13e maand (volledig/gedeeltelijk): 1985 EUR (bruto) -> 3713 EUR (bruto)
BedrijfsGSM/laptop: Laptop
Maaltijdcheques: Nee -> Volledig (8 EUR/dag)
Ecocheques: Neen
Groepsverzekering (deel werkgever%): geen -> 5% nu, 8% wanneer loon het loonplafond voor pensioen overstijgt (zou binnen 6 - 9 jaar zijn) om gebrek aan ambtenarenpensioen te compenseren
Hospitalisatieverzekering: Korting van €70 - > gratis
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): 3584 -> 4618 EUR vakantiegeld

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: West-Vlaanderen -> Brussel
Afstand woon/werk in km's: 15 -> 130 km
Afstand woon/werk in tijd: 15 min trein/auto -> 1u30
Eigen auto nodig voor het werk: niet noodzakelijk
Verplaatsingsvergoedingen: gratis openbaar vervoer, fietsvergoeding
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): neen

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 35 (gelijk)
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): neen
Vakantiedagen (andere extra): Tussen kerst en nieuw
Vrijheid om verlof te nemen: vooral tijdens kalmere periodes academische kalender -> onbekend
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: neen
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: momenteel vrij hoog -> onbekend
Hoe vaak overuren te presteren: structureel en onbetaald/niet gecompenseerd -> onbekend
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja, maar vooral intern -> ja, maar nog geen details
Telewerk (buiten corona-periode): 1 dag -> 3/4 dagen
Verantwoordelijkheid over personeel: Ja, twee -> 0 (dus geen leidinggevende ervaring meer, kan misschien wel relevant zijn voor toekomstige jobs)

Enerzijds vind ik de collega's en de locatie van mijn huidige job heel heel erg fijn, maar anderzijds kijk ik naar een verschil van bijna €400 netto per maand, structurele loonsverhogingen (iets wat ik nu absoluut niet heb), een deftig spaarpotje in een groepsverzekering en een normaal contract van onbepaalde duur. Ben op huizenjacht nu om iets te kopen, dus het financiële weegt momenteel wel denk ik door.
 
Momenteel tewerkgesteld als onderzoeksverantwoordelijke in een hogeschool en dit aanbod gekregen van de Vlaamse overheid als business analyst. Ben een beetje in dubio - mooie loonsverhoging, maar geen leidinggevende ervaring meer en de trip naar Brussel is ook niet ideaal...

Nieuwe voorwaarden staan in het vet:
1. PERSONALIA
Leeftijd: 27
Opleiding: Master + Educatieve master
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 3
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: /

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Contractueel, bepaalde duur -> onbepaalde duur
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Publieke sector
Huidige functie: Onderzoeksverantwoordelijke
Anciënniteit: 3, maar 1.5 jaar tewerkgesteld bij huidige werkgever
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 45 - 50
verantwoordelijkheden: Leiden/managen/coördineren van volledige onderzoeksgroep

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 4517 -> 5020
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2815 -> 3055
Nettovergoedingen: €20 internetvergoeding -> €40 telewerkvergoeding
13e maand (volledig/gedeeltelijk): 1985 EUR (bruto) -> 3713 EUR (bruto)
BedrijfsGSM/laptop: Laptop
Maaltijdcheques: Nee -> Volledig (8 EUR/dag)
Ecocheques: Neen
Groepsverzekering (deel werkgever%): geen -> 5% nu, 8% wanneer loon het loonplafond voor pensioen overstijgt (zou binnen 6 - 9 jaar zijn) om gebrek aan ambtenarenpensioen te compenseren
Hospitalisatieverzekering: Korting van €70 - > gratis
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): 3584 -> 4618 EUR vakantiegeld

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: West-Vlaanderen -> Brussel
Afstand woon/werk in km's: 15 -> 130 km
Afstand woon/werk in tijd: 15 min trein/auto -> 1u30
Eigen auto nodig voor het werk: niet noodzakelijk
Verplaatsingsvergoedingen: gratis openbaar vervoer, fietsvergoeding
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): neen

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 35 (gelijk)
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): neen
Vakantiedagen (andere extra): Tussen kerst en nieuw
Vrijheid om verlof te nemen: vooral tijdens kalmere periodes academische kalender -> onbekend
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: neen
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: momenteel vrij hoog -> onbekend
Hoe vaak overuren te presteren: structureel en onbetaald/niet gecompenseerd -> onbekend
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja, maar vooral intern -> ja, maar nog geen details
Telewerk (buiten corona-periode): 1 dag -> 3/4 dagen
Verantwoordelijkheid over personeel: Ja, twee -> 0 (dus geen leidinggevende ervaring meer, kan misschien wel relevant zijn voor toekomstige jobs)

Enerzijds vind ik de collega's en de locatie van mijn huidige job heel heel erg fijn, maar anderzijds kijk ik naar een verschil van bijna €400 netto per maand, structurele loonsverhogingen (iets wat ik nu absoluut niet heb), een deftig spaarpotje in een groepsverzekering en een normaal contract van onbepaalde duur. Ben op huizenjacht nu om iets te kopen, dus het financiële weegt momenteel wel denk ik door.
Ik werk zelf aan een hogeschool, ik zou niet naar Brussel gaan voor die 200 euro.
 
Enerzijds vind ik de collega's en de locatie van mijn huidige job heel heel erg fijn, maar anderzijds kijk ik naar een verschil van bijna €400 netto per maand, structurele loonsverhogingen (iets wat ik nu absoluut niet heb), een deftig spaarpotje in een groepsverzekering en een normaal contract van onbepaalde duur. Ben op huizenjacht nu om iets te kopen, dus het financiële weegt momenteel wel denk ik door.
Ik ben van 30min woon-werk (4d/w) naar 2u woon-werk (2-3d/w) gegaan, met een loonsverlaging van 500 euro bruto (nu 4.7k, voor een 4/5de), contract onbepaalde duur naar bepaalde duur. Er waren mensen die me zot verklaarden om zo'n pay cut te nemen, er waren er andere die het straf vonden dat ik dat naast me neer kon leggen.

In ruil heb ik geen deprimerende werkomgeving of afwezig management, groeikansen (maar ook up or out) en een job die me volledig ligt. Ik ben gelukkiger dan ooit. Misschien val ik morgen dood en dan hebben we dat toch gehad.

Ik heb ook een gezin en een huis af te betalen, maar van meer geld word ik op het einde van de dag niet gelukkig.
Met het mooie loon dat je nu al hebt, zou geld toch ook geen al te belangrijke factor meer mogen zijn.

Deze post is dus een aanbeveling om verder dan het geld of een contract van onbepaalde duur te kijken, maar eerder naar werkomgeving, groeikansen (als je daar behoefte aan hebt), etc.
 
1. PERSONALIA
Leeftijd: 33
Opleiding: Master Bedrijfscommunictie
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 10 jaar
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: Marketeer ==> Idem
Anciënniteit: 6 maand bij huidige werkgever
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40u ==> 40u
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 47-50u ==> Onbekend
verantwoordelijkheden: Volledig verantwoordelijk over het promoten van projecten. Direct rapporteren aan de CEO's. ==> Rapporteren aan manager

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3650€ ==> 4350€
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2720 € ==> Voorlopig onbekend, maar rond hetzelfde bedrag
Nettovergoedingen: 450€ ==> 90€
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig ==> Volledig
BedrijfsGSM/laptop: Ja ==> Idem
Maaltijdcheques: Ja, 8€ ==> Idem
Ecocheques: Ja, 250€ ==> Idem
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja, 2% ==> Ja, 2,06% (en wordt verhoogd naar gelang de leeftijd)
Hospitalisatieverzekering: Ja, geen eigen bijdrage ==> Ja, geen eigen bijdrage
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Vakantiegeld ==> Vakantiegeld + Bonus

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Vlaams-Brabant ==> Brussel
Afstand woon/werk in km's: 10km ==> 40km
Afstand woon/werk in tijd: 15-20min ==> 1u
Eigen auto nodig voor het werk: Neen ==> Neen
Verplaatsingsvergoedingen: Neen ==> Neen
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Audi Q3 ==> VW ID4, Ioniq 6, IX1

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20 ==> 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12 ==> 12
Vakantiedagen (andere extra): 0 ==> 4 extra dagen
Vrijheid om verlof te nemen: Niet echt duidelijk..we mogen verlof nemen, maar doordat bedrijf zo'n grote chaos is wordt het officieel nooit goedgekeurd..maar nemen we de zelf ingeplande dagen gewoon ==> Semi. Rekening houden met verlofdagen van de sector. 16 dagen zelf te kiezen. 20 worden gezamenlijk ingepland.
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Neen ==> Neen
Glijdende werkuren: Neen ==> Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Enorme stress ==> Onbekend
Hoe vaak overuren te presteren: Constant ==> Onbekend, maar ik had het gevoel dat er veel aandacht besteed werd aan het menselijke aspect.
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Officieel wel, maar van geen enkele collega gehoord dat zij ooit opleidingen gehad hebben. ==> Er werd op gehamerd dat er heel veel opleidingsmomenten zijn.
Telewerk (buiten corona-periode): Neen, zelfs onbespreekbaar "Want mensen zijn thuis minder productief" ==> Ja, 2 dagen per week.
Verantwoordelijkheid over personeel: Neen ==> Neen

Bij de toekomstige werkgever krijg ik ook nog cadeaucheques, een koopkrachtpremie & een verzekering gewaarborgd inkomen.
Als deze werkegever "walk the talk" doet, dan is dit echt wel een flinke verbetering
 
De nieuwe HR man is echt WILD bij ons.

Twee maanden geleden trekken ze 100 overuren af en vergeten ze ze uit te betalen.
Een paar dagen geleden een mailtje "Ja oeps we hebben hier nog 35 uur van u gevonden die achter een kast gevallen waren die we deze maand gaan uitbetalen".
 
Bij de toekomstige werkgever krijg ik ook nog cadeaucheques, een koopkrachtpremie & een verzekering gewaarborgd inkomen.[/B]
Als het gaat over een indiensttreding na 31 maart zal je wel geen recht meer hebben op de koopkrachtpremie (als het gaat over de koopkrachtpremie die fiscaal voordelig is, zoals je zou mogen verwachten)
 
Ik werk zelf aan een hogeschool, ik zou niet naar Brussel gaan voor die 200 euro.

Tis maar 1 à 2 keer per week.
Als die wat gesetteld is daar, kan hij zijn chef overtuigen om deels zijn uren op de trein als werkuren te beschouwen (business analyst dus laptop, degelijke koptelefoon en hotspot, je kan werken.)
 
Terug
Bovenaan