Sorry voor de grote lap tekst...ik weet niet of dit hier hoort..ik heb wat feedback nodig, misschien heeft iemand in een gelijkaardige situatie gezeten.
Ik werk momenteel bijna een jaar in Nederland als Tactisch/Strategisch aankoper van grondstoffen in de Chemische industrie en verdien 4500 bruto. Voer de contractonderhandelingen, vooraadbeheer / forecasts t.w.v. van tientallen miljoenen €s en heb dankzij mijn analytisch inzicht enorme savings behaald op een jaar tijd (*x mijn jaarloon) en verschillende processen verbeterd. Ik reis soms naar leveranciers, zusterbedrijven EU, beurzen, om netwerk uit te breiden en bij te leren. Ik stuur 2 operationele inkopers aan (ze rapporteren niet aan mij). Ik moet ook bekennen dat ik daar uitstekend ben opgeleid door iemand met +40j ervaring in het vak, en die op pensioen wilt gaan. De persoon voor mij hebben ze na 6 maanden ontslaan omdat hij door het bos de bomen niet meer zag, terwijl ik alles goed onder controle heb (op nog kleine zaken na).
Echter zijn er een paar pijnpunten die me meer en meer beginnen te storen;
-Ik werk 0 dagen remote dus rij elke dag 2x 38 minuten op en af en er is geen zicht op thuiswerk
=> Vooraf zei de recruiter dat ik 1 dag aanwezig moest zijn na een inwerkperiode van enkele maanden.
-Daarnaast is de werkdruk erg hoog en blijven er zaken bij komen, ik maak elke week 42-43u (ipv 40).
=> Vooraf vertelde de recruiter dat ik hooguit 5 keer per jaar overuren zou maken. Ik denk dat ze 5x per week bedoelde? (Overuren zijn voor eigen tijd en worden niet vergoed.)
-Ik stel me flexibel op en ben soms zelfs in mijn vakanties beschikbaar als belangrijke contractonderhandelingen nog lopen.
-Ik krijg nooit feedback over hoe ik het doe, wat er van mij wordt verwacht, enz. Niemand die vraagt hoe IK het er zelf ervaar, zowel positief als negatief. Er was 1 gesprek met HR na 3 maanden, ze hebben toen gezegd dat ik mijn uren binnen de week mag terugnemen als ik structureel overwerk, ik had hiervoor approval, maar mijn manager heeft me na enkele maanden teruggefloten.
-Heb proberen uit te leggen aan mijn Manager dat ik niet tevreden ben met mijn huidige voorwaarden, en dus betere voorwaarden wil als ik vast krijg. Hier kwam niet zoveel reactie uit, behalve dat beoordelingen eraan komen en ik dan "zal stijgen", en zeker vast contract zal krijgen, en dat hij over een half jaar een business case wilt maken om mij een andere (hogere) functie te geven.
Volgens mijn collega's zijn salarisverhogingen beperkt tot een paar procent en we krijgen de inflatie niet eens gecompenseerd. Ik zit niet te wachten op een appraisal met verhoging van 2%..Ik wil nu reeds duidelijkheid / een ultimatum stellen over mijn vast contract. Ik voel me ondertussen steeds ongelukkiger op het werk en dit heeft natuurlijk een effect op mijn omgeving en mezelf. Om die reden ben ik toch ook al verder aan het kijken naar een andere job. Ik spendeer gewoon te veel tijd op en onderweg naar/van het werk, zeker in combinatie met afspraken met externe recruiter en mijn brutoloon.
Wat zouden jullie doen in mijn plaats?