Ik wou dat ik het verzon, maar ik zou het te overdreven vinden. Ik ga geen namen van bedrijven noemen.
Maar de CEO was buitengezwierd vorig jaar wegens slechte cijfers.
Naast een... riant loon een bonus die meerdere keren mijn jaar-inkomen is.
Een bedrijfwagen buiten alle categorie. We hebben het hier niet meer over een BMW.
Een tweede bedrijfswagen, verborgen, voor zijn vrouw. Een stevige BMW X3
En als klap op de vuurpijl: een Mercedes C klasse, voor zijn... maîtresse.
Dat is naar boven gekomen na een audit achter zijn vertrek.
Maar voor ons, het werkvolk: "tgoch, het was een heel moeilijk jaar, het wordt moeilijk om de bonus nog te garanderen. Opslag? Oei oei, ja maar je hebt de KPI niet gehaald van 3 IT certificaten te halen dit jaar."
En verdiende amper 3k bruto maar bracht per dag 1000+ euro binnen voor het bedrijf(de rate-cards zijn mij ooit eens informeel getoond op een onbewaakt moment). Maar opslag? Oei oei, dat wordt... moeilijk. Maar je bent wel deel van de familie, hoor.
Ik ben vorig jaar Freelancer geworden. Ik zeg niet dat ik de waarheid in petto heb, verrevan. Maar... ik besef plots wel waar al die fuckers met "manager"-titels hun budget haalden voor hun BMW's, Tesla's en Mercedes 2 categorieen boven mij.
FYI, ik haal ongeveer 15k per maand binnen, maar mijn huidige netto-loon is 2000 euro exact(ik vond het een mooi getal. zelf gekozen). En ik durf eerlijk stellen dat ik vroeger 25k per maand binnenbracht voor het bedrijf. De rest van die hoop gaat hopelijk binnen een jaar of 2 aan Dividend VVPR-bis uitgekeerd worden.
Ik heb 10 jaar gewerkt voor een bedrijf en veel mensen rijk gemaakt, inclusief een "fuck-mobile" voor de CEO. Fuck them.