Ik post mijn loon:...

  • Graag! Heb dit gedaan!

    Stemmen: 190 47,6%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

    Stemmen: 89 22,3%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

    Stemmen: 120 30,1%

  • Totaal aantal stemmers
    399
Los van alle grapjes en de ongelukkige uitspraken vind ik het zeker bewonderenswaardig hoe je er tegenover staat. Het kan zeker geen kwaad om het "groot" te zien, maar het is zeker ook niet alles in het leven.

Toen ik voor mijn eerste echte job had (2012) en mijn startloon op 9Legacy plaatste had ik geen flauw idee waar ik nu zou staan, en ik was al mega content met het 3,8K bruto maandloon. Misschien is het stellen van ambities en écht weten wat je wil ook gewoon heel erg variabel van persoon tot persoon. Ik heb het gevoel dat ik pas halfweg de 30 begon te beseffen wat ik belangrijk vind in het leven.
 
Eerste loonbrief ontvangen :)

1. PERSONALIA
Leeftijd: 23
Opleiding: Bachelor Biomedische laboratoriumtechnologie
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 0
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Analytical instruments
Huidige functie: Account Manager
Anciënniteit: 0
Officiële aantal uren tewerkstelling: Full time
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): /

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3082 (42900/jaar)
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2110
Nettovergoedingen: 225/maand
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
BedrijfsGSM/laptop: GSM, Laptop, Tablet, Extra draadloze muis en keyboard, 2 monitors, draadloze headset, extra webcam, docking station, printer
Maaltijdcheques: Nee
Ecocheques: max 250 euro
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): 25% bonus bij behalen target. Dit komt neer op 10750 euro /jaar. Bij overachievement wordt de curve stijler. Verdeeld per kwartaal

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Klanten bezoeken in heel België, meestal niet meer dan 1x/week. Een paar keer in de maand naar kantoor in Breda voor een training
Afstand woon/werk in km's: variabel
Afstand woon/werk in tijd: variabel
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: 10/dag wanneer onderweg naar klanten
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): SEAT Tarraco (VAA: 308) + tankkaart

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): /
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: valt voorlopig mee
Hoe vaak overuren te presteren: valt voorlopig mee
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk (buiten corona-periode): ja, fulltime
Verantwoordelijkheid over personeel: nee
 
Laatst bewerkt:
Los van alle grapjes en de ongelukkige uitspraken vind ik het zeker bewonderenswaardig hoe je er tegenover staat. Het kan zeker geen kwaad om het "groot" te zien, maar het is zeker ook niet alles in het leven.

Toen ik voor mijn eerste echte job had (2012) en mijn startloon op 9Legacy plaatste had ik geen flauw idee waar ik nu zou staan, en ik was al mega content met het 3,8K bruto maandloon. Misschien is het stellen van ambities en écht weten wat je wil ook gewoon heel erg variabel van persoon tot persoon. Ik heb het gevoel dat ik pas halfweg de 30 begon te beseffen wat ik belangrijk vind in het leven.
Goh, ik begon destijds aan een marktconform loon. Mijn "doel" was om tegen mijn 30 met pakweg een BMW 3-reeks te rijden en mijn loon te verdubbelen. Dat is uiteindelijk ruimschoots gelukt. Maar dat komt niet omdat ik het écht wil, dat komt omdat ik gewoon geluk heb gehad met field of expertise.
 
Los van alle grapjes en de ongelukkige uitspraken vind ik het zeker bewonderenswaardig hoe je er tegenover staat. Het kan zeker geen kwaad om het "groot" te zien, maar het is zeker ook niet alles in het leven.

Toen ik voor mijn eerste echte job had (2012) en mijn startloon op 9Legacy plaatste had ik geen flauw idee waar ik nu zou staan, en ik was al mega content met het 3,8K bruto maandloon. Misschien is het stellen van ambities en écht weten wat je wil ook gewoon heel erg variabel van persoon tot persoon. Ik heb het gevoel dat ik pas halfweg de 30 begon te beseffen wat ik belangrijk vind in het leven.
Daar geef ik je meer dan gelijk in, ambities is voor de 1ne persoon geheel anders dan de andere. Ook het woord "rijk" kan voor iedereen anders zijn. Ik had nu het meest voorkomende voorbeeld geld genomen, maar er zijn zoveel andere dingen waarin je rijk kan zijn.
 
Los van alle grapjes en de ongelukkige uitspraken vind ik het zeker bewonderenswaardig hoe je er tegenover staat. Het kan zeker geen kwaad om het "groot" te zien, maar het is zeker ook niet alles in het leven.

Toen ik voor mijn eerste echte job had (2012) en mijn startloon op 9Legacy plaatste had ik geen flauw idee waar ik nu zou staan, en ik was al mega content met het 3,8K bruto maandloon. Misschien is het stellen van ambities en écht weten wat je wil ook gewoon heel erg variabel van persoon tot persoon. Ik heb het gevoel dat ik pas halfweg de 30 begon te beseffen wat ik belangrijk vind in het leven.
Ik ben in 2017 afgestudeerd en wou ook zo snel mogelijk rijk worden en hogere functies bereiken, dat heeft 3 maanden geduurd voor ik besefte dat er belangrijkere dingen zijn in het leven dan geld en mijn doel is nu een perfecte work life balance hebben. Veel plezanter zo :clap:
 
Mijn shiftsysteem is enorm makkelijk te combineren met gezinsleven, maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur. Mijn hele familie heeft altijd al gewerkt in shiften en ben ik dit dus ook gewoon. Ook mijn vriendin haar familie werkt in shiften.

Ik hoop alleen niet dat je bent binnengeraakt via via:tongue:
 
Onnozele vraag van een leek. Wat is/doet een operator in de (petro)chemie en waarom is dat zo goed betaald?
Een operator heb je in vele sectoren. Degene waarin ik bekend ben is de inderdaad de chemie.

De hoofdtaak van een procesoperator is het beheersen en controleren van het productieproces, zodat dit gestroomlijnd verloopt. Zijn precieze taken kunnen variëren van het bedienen van relatief eenvoudige machines tot het overzien van complexe productieprocessen vanuit een controlekamer. Tot het takenpakket van de procesoperator behoren over het algemeen de volgende werkzaamheden:

- Bewaken en waar nodig bijsturen van productieprocessen, zowel ter plaatse (bij de installatie of machines) als in de controlekamer

- Uitvoeren van kwaliteitsmetingen, eventueel met behulp van monsters

- Signaleren van en rapporteren over gebreken, fouten of andere bijzonderheden in het proces
Toezien op juiste vaktechnische uitvoering door ploegmedewerkers

- Verrichten van kleine reparaties
Inschakelen van de technische dienst of andere betrokkenen wanneer grotere reparaties vereist zijn

- Zo nodig uitvoeren van een ‘shutdown’ (het stilleggen van de machines of een deel hiervan)

- Controleren van de hygiënische staat en zo nodig reinigen van de apparatuur
Bieden van begeleiding aan ploegmedewerkers

- Naleven van veiligheidsvoorschriften en HACCP-wetgeving
Eventueel indienen van verbetervoorstellen om het productieproces te optimaliseren

Even gestolen van een site die het beter kan uitleggen dan ikzelf
 
En wat verklaart de hoge lonen? De ongezonde werkomgeving ofzo?

Wanneer kan ik beginnen? :unsure:
Goh.. Vroeger was dat inderdaad wat ongezonder dan nu. Nu ligt het vooral aan jezelf. Je krijgt de nodige producten om jezelf te beschermen, maar je moet ze dan ook gebruiken.

Maar daar zit inderdaad gevarenpremie in, ook shiftpremie en de verantwoordelijkheid die je hebt. Je bestuurt een installatie van honderden miljoenen euro's (Kostprijs van vorige installatie waar ik werkte is 250miljoen) en bent daar verantwoordelijk over met 7 man of 24 man, hangt af van hoeveel je in de ploeg zit.
 
Wat hierboven staat, plus (en eigenlijk vooral) dat petrochemie een belachelijk overbetaalde industrie is, die al jaar en dag grote winsten kunnen draaien. Dat gaat waarschijnlijk in de komende 20-30 jaar wel wat normaliseren.
 
Wat hierboven staat, + dat petrochemie een belachelijk overbetaalde industrie is, die al jaar en dag grote winsten kunnen draaien. Dat gaat waarschijnlijk in de komende 20-30 jaar wel wat normaliseren.
Ik zit niet in de petrochemie, maar inderdaad, hun zijn wel wat meer betaald dan andere chemische sectoren, daar is het al helemaal belachelijk. Maar in het algemeen wordt er in de industrie gesmeten met geld
 
Ik zit niet in de petrochemie, maar inderdaad, hun zijn wel wat meer betaald dan andere chemische sectoren, daar is het al helemaal belachelijk. Maar in het algemeen wordt er in de industrie gesmeten met geld
Fout gelezen, chemie is ook overbetaald, maar bij petro swingt het helemaal da pan uit. Maar hey, ge kunt er maar van profiteren om (als werknemer) in zo een luxe positie te zitten.
Ik zou wel graag willen dat die bedrijven (en hun werknemers) wat minder "fake-ecologisch" zijn.
 
Goh.. Vroeger was dat inderdaad wat ongezonder dan nu. Nu ligt het vooral aan jezelf. Je krijgt de nodige producten om jezelf te beschermen, maar je moet ze dan ook gebruiken.

Maar daar zit inderdaad gevarenpremie in, ook shiftpremie en de verantwoordelijkheid die je hebt. Je bestuurt een installatie van honderden miljoenen euro's (Kostprijs van vorige installatie waar ik werkte is 250miljoen) en bent daar verantwoordelijk over met 7 man of 24 man, hangt af van hoeveel je in de ploeg zit.
Kan je hier wat meer over kwijt? Gaat dat enkel over beschermende kledij of ook andere zaken? 'Producten' interpreteer klinkt eerder als preventief medicatie slikken etc. 😅
 
Kan je hier wat meer over kwijt? Gaat dat enkel over beschermende kledij of ook andere zaken? 'Producten' interpreteer klinkt eerder als preventief medicatie slikken etc. 😅
Dat is zoals in elke industriële sector...
Je krijgt alle beschermingsmiddelen zoals handschoenen, veiligheidsbrillen, helmen, gasmasker, ...
Als gebruiker die niet opzet en het loopt toch mis dan is er een probleem.
 
Terug
Bovenaan