Ik post mijn loon:...

  • Graag! Heb dit gedaan!

    Stemmen: 190 47,6%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

    Stemmen: 89 22,3%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

    Stemmen: 120 30,1%

  • Totaal aantal stemmers
    399
Zou dat ook omgekeerd werken vraag ik me af, dat mensen hun hoog loon niet durven posten? Of zijn er gewoon weinig leden met een hoog loon op het forum?
Hun hoog loon niet durven posten?
Eerder omgedraaid, veelal diegene met een hoog of hoger loon posten hier. Je zal hier weinig pakketten zien waar een normaal/ doorsnee loon gegeven wordt. Hangt ook samen met de profielen hier. Ingenieurs, IT’ers, zelfstandigen en beroepen die zeer goed betalen door de risico’s of de ongemakken.

En als er dan eens iemand een loon post van 2200€ bruto zonder enige extra dan krijgt die persoon soms nog denigrerende opmerkingen.

Je zit hier in een bubbel, een soms ongezonde bubbel omdat ik al vaker heb gemerkt dat sommige vervreemd zijn en de voeling met de realiteit op vlak van lonen verloren zijn. Met als laatste voorbeeld iemand van 24 die zegt dat op die leeftijd 3000€ netto haalbaar is, zolang je het maar wilt. Pijnlijk als je weet dat zeer veel leeftijdsgenoten daar 2 maanden voor moeten werken, en het ook verdomd graag willen om ook 3000€ te verdienen.
 
ITT wat je mss denkt is 5000 euro bruto een hoog loon als de gemiddelde leeftijd hier 35 jaar is
Ben ik me van bewust maar als late dertiger zie ik bvb wel dat meer succesvolle klasgenoten een eigen zaak/bedrijf hebben, met 10-20 man personeel werken, mooi kantoorgebouw hebben, voor 100 duizenden euro materiaal hebben ... ik ben er dan ook vrij zeker van dat die een veelvoud verdienen/winst maken. Op het forum zie je dat echt weinig.
 
procentueel zijn er niet zoveel van die profielen, en al zeker niet op dit forum. Dit forum zit vol hoogopgeleide twintigers en dertigers met een mooi loon maar that’s it.

daarbij komend, een CFO van een groot bedrijf zal hier zijn loon niet komen posten want de anonimiteit is niet gegarandeerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Operators kunnen mooi verdienen maar het is niet dankzij operators dat de wereld staat waar ze nu staat.
Ik vraag me nog altijd af waarom die chemie hier nog zit in België, dat is toch pure industrie? Kan dat niet in lageloonlanden gebeuren? Of is dat enkel een kwestie van tijd?
 
Ben ik me van bewust maar als late dertiger zie ik bvb wel dat meer succesvolle klasgenoten een eigen zaak/bedrijf hebben, met 10-20 man personeel werken, mooi kantoorgebouw hebben, voor 100 duizenden euro materiaal hebben ... ik ben er dan ook vrij zeker van dat die een veelvoud verdienen/winst maken. Op het forum zie je dat echt weinig.
En je vriendengroep is niet representatief etc. Kijk gewoon eens naar de fiscale aangiftes.
 
Ik vraag me nog altijd af waarom die chemie hier nog zit in België, dat is toch pure industrie? Kan dat niet in lageloonlanden gebeuren? Of is dat enkel een kwestie van tijd?
Betrouwbaarheid, productiviteit en kennis van personeel in België is heel hoog
 
Ik vraag me nog altijd af waarom die chemie hier nog zit in België, dat is toch pure industrie? Kan dat niet in lageloonlanden gebeuren? Of is dat enkel een kwestie van tijd?
Omdat ten eerste je goed geschoold personeel moet hebben, ten tweede je de nodige logistiek nodig hebt en ten derde je ook nog graag dat bedrijven in uw buurt hebt die u ondersteunen. Het is met recht en rede dat Antwerpen het Europees kloppend hart is op vlak van chemie en raffinage. Loonkost is ook maar één luik, dat weegt echt niet op tegen de voordelen die de locatie biedt. Maar ook de kwaliteit van het personeel maakt de loonkost ruimschoots goed.
 
True that, zelfs prostitué, dus mensen als je iets echt wil.

Achja ik ga er geen tijd meer insteken, er is een reden waarom er maar 5% rijken zijn en de rest middenklasse of lage klasse
Je denkt toch niet dat je rijk bent omdat je 5700 EUR bruto per maand verdient? 5700 EUR per maand is echt nog wel begoede middenklasse in België. Wereldwijd ben je in theorie echt rijk, maar met onze levensduurte lijkt 5700 EUR gewoon OK.

Je bent rijk wanneer je morgen kan stoppen met werken zonder je enige vorm van zorgen te maken over je inkomsten in de toekomst en zonder je levensstijl aan te passen.
Met jou loon hoef je je gewoon wat minder financiële zorgen dan andere mensen, niet meer, niet minder.

Trouwens, bijna 3/4 van de echt rijken zijn rijk omdat hun ouders rijk waren. Daarna gevolgd door mensen die rijk trouwen, daarna komen self-made mensen (enfin, meestal mensen die gewoon uitzonderlijke talenten hadden) op de voeten gevolgd door criminele activiteiten.

Door gewoon ergens te werken in loondienst wordt je zo goed als nooit niet echt 'rijk' (enfin tenzij je profvoetballers als mensen in loondienst gaat zien, of wanneer je in het topmanagement van een groot bedrijf of groeibedrijf terecht komt.. Let wel, je kan goed je kost verdienen, maar daarmee ben je nog niet 'rijk'.
 
Zou dat ook omgekeerd werken vraag ik me af, dat mensen hun hoog loon niet durven posten? Of zijn er gewoon weinig leden met een hoog loon op het forum?
Ik post dat hier niet omdat ik herkenbaar zou zijn en deels voor de overheid werk. Mijn overheidsloon ligt vrij hoog door allerhande factoren waardoor er ook commentaar op zou komen.
 
Je denkt toch niet dat je rijk bent omdat je 5700 EUR bruto per maand verdient? 5700 EUR per maand is echt nog wel begoede middenklasse in België. Wereldwijd ben je in theorie echt rijk, maar met onze levensduurte lijkt 5700 EUR gewoon OK.

Je bent rijk wanneer je morgen kan stoppen met werken zonder je enige vorm van zorgen te maken over je inkomsten in de toekomst en zonder je levensstijl aan te passen.
Met jou loon hoef je je gewoon wat minder financiële zorgen dan andere mensen, niet meer, niet minder.

Trouwens, bijna 3/4 van de echt rijken zijn rijk omdat hun ouders rijk waren. Daarna gevolgd door mensen die rijk trouwen, daarna komen self-made mensen (enfin, meestal mensen die gewoon uitzonderlijke talenten hadden) op de voeten gevolgd door criminele activiteiten.

Door gewoon ergens te werken in loondienst wordt je zo goed als nooit niet echt 'rijk' (enfin tenzij je profvoetballers als mensen in loondienst gaat zien, of wanneer je in het topmanagement van een groot bedrijf of groeibedrijf terecht komt.. Let wel, je kan goed je kost verdienen, maar daarmee ben je nog niet 'rijk'.
Seeker is nog maar 24 hé, ik vind dat toch al zeer rijk voor die leeftijd.
 
Betrouwbaarheid, productiviteit en kennis van personeel in België is heel hoog
CAPEX in dit soort industrie is ook belangrijk, je gaat zo'n fabriek niet van je één twee drie verplaatsen. Bovendien zijn hier ook alle onderaannemers en competentie aanwezig...
En er wordt wel geïnvesteerd om de FTE/output steeds verder te reduceren.
 
  • Leuk
Waarderingen: JPV
Ben nog maar 24 hé, men doelen zijn niet nog niet allemaal behaald 😁, maarja ik wil zoveel, ik zeg ook niet dat ik ze allemaal ga behalen, maar ik blijf bezig !
En hoe ga je dat aanpakken?
Stijgen in functie of een andere richting uitgaan?
 
Denk maar snel iets anders hoor, hoog IQ is handig maar geen noodzaak voor een loon van 5700 bruto of zelfs een veelvoud daarvan:

- prostitutie
- vrachtwagenchauffeur
- politici
- horeca -uitbater
- havenarbeider
- arbeider in ploegen of veel overuren of gewoon heel goed zijn in iets (metaal, hout, whatever ....)
- buitenland
- .... de lijst is eindeloos

daarmee heb ik absoluut niet gezegd dat bovenstaande beroepen mensen met een laag IQ zijn, ik zeg alleen dat het geen vereiste is om die jobs te kunnen uitvoeren.
En verhuur airbnb. Elke maand tussen 4800eur en 7200eur (naargelang bezetting) met 3 kamers te verhuren in centrum van de stad.
 
Oh god, ik heb nooit gezegd dat ikzelf rijk ben.😂

En hoe ga je dat aanpakken?
Stijgen in functie of een andere richting uitgaan?
In elke mogelijke weg dan ook, ik heb nu een basis, maar dat is dan ook maar een begin ofcourse. Als ik faal in andere dingen heb ik altijd iets om op terug te vallen. Ik wil hiernaast ondernemen en investeren. Met investeren ben ik al bezig, maar ondernemen ben ik opleidingen voor aan het volgen. Personal training opleiding in nederland aan het volgen, eerder omdat het iets is wat ik graag wil doen dan dat ik er echt bakken geld mee wil verdienen.

Rijk zijn kan op elk vlak, niet enkel geld.
Ook ben ik aan het programmeren aangezien dat dat eerder een hobby is.

Ik probeer gewoon mijn tijd nuttig te benutten. Achja, ik doe er niemand kwaad mee.
 
Je denkt toch niet dat je rijk bent omdat je 5700 EUR bruto per maand verdient? 5700 EUR per maand is echt nog wel begoede middenklasse in België. Wereldwijd ben je in theorie echt rijk, maar met onze levensduurte lijkt 5700 EUR gewoon OK.

Je bent rijk wanneer je morgen kan stoppen met werken zonder je enige vorm van zorgen te maken over je inkomsten in de toekomst en zonder je levensstijl aan te passen.
Met jou loon hoef je je gewoon wat minder financiële zorgen dan andere mensen, niet meer, niet minder.

Trouwens, bijna 3/4 van de echt rijken zijn rijk omdat hun ouders rijk waren. Daarna gevolgd door mensen die rijk trouwen, daarna komen self-made mensen (enfin, meestal mensen die gewoon uitzonderlijke talenten hadden) op de voeten gevolgd door criminele activiteiten.

Door gewoon ergens te werken in loondienst wordt je zo goed als nooit niet echt 'rijk' (enfin tenzij je profvoetballers als mensen in loondienst gaat zien, of wanneer je in het topmanagement van een groot bedrijf of groeibedrijf terecht komt.. Let wel, je kan goed je kost verdienen, maar daarmee ben je nog niet 'rijk'.
Ik heb nooit gezegd dat ik rijk ben, maar voor de rest geef ik je gelijk met "Door gewoon ergens te werken in loondienst wordt je zo goed als nooit echt rijk..." , daar geef ik je 100% gelijk in.
 
Versta me niet verkeerd, 5700 bruto : 3250 netto is veel maar daarmee kom je niet bij de top 5%.

is die 250€ nettovergoeding en maaltijdcheques het enige wat erbij komt ?

Mijn loon ligt beduidend lager met 4j ervaring maar een bonus van ca. 7 a 8 K/ jaar trekt dat ongeveer recht.
Bruto jaarloon is ongeveer 82.5k bruto, eindejaarspremie, winstpremie, vakantiegeld, loon, etc. zit daar in, misschien is dat dan interessanter om te zeggen.
 
Bruto jaarloon is ongeveer 82.5k bruto, eindejaarspremie, winstpremie, vakantiegeld, loon, etc. zit daar in, misschien is dat dan interessanter om te zeggen.
Maar de looncurve van procesoperatoren lijkt me wel vrij vlak. Het is niet dat uw loon nog gaat verdubbelen (zoals dat bij andere sectoren wel vaak is)? En het is ook niet makkelijk om het lang te blijven doen, gezien gezinsleven nogal eens in strijd gaat met volcontinu...
 
Maar de looncurve van procesoperatoren lijkt me wel vrij vlak. Het is niet dat uw loon nog gaat verdubbelen (zoals dat bij andere sectoren wel vaak is)? En het is ook niet makkelijk om het lang te blijven doen, gezien gezinsleven nogal eens in strijd gaat met volcontinu...
Mijn shiftsysteem is enorm makkelijk te combineren met gezinsleven, maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur. Mijn hele familie heeft altijd al gewerkt in shiften en ben ik dit dus ook gewoon. Ook mijn vriendin haar familie werkt in shiften.

Maar dit is niet het geval bij iedereen natuurlijk. Ik vind persoonlijk shiften het beste wat er is. Maar voor een ander is dit gewoon niet te combineren.

Qua loon valt er nog veel te stijgen, maar dat hangt natuurlijk af van mezelf. er zijn nog minstens 7 categoriën die ik kan stijgen en dat gaat toch wel om een aanzienlijke verhoging. Natuurlijk is het niet gezegd of ik dit ga behalen, de competitie is groot.

Maar zoals ik al heb gezegd, probeer ik ook te evolueren naast mijn werk en me bij te scholen in mijn passies. Ik wil dan ook niet alles steken op één paard, moest ik ontslagen worden, dan wil ik niet met lege handen zitten.
 
Terug
Bovenaan