Ik post mijn loon:...

  • Graag! Heb dit gedaan!

    Stemmen: 189 47,6%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

    Stemmen: 88 22,2%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

    Stemmen: 120 30,2%

  • Totaal aantal stemmers
    397
Oké; dan moet je ook redelijk zijn en is 5.7K bruto voor een 24-jarige niet voor iedereen haalbaar.
Ook al willen die mensen het echt.
Dacht ik ook 3 jaar geleden en toch, de heletijd horen dat ik moet blijven dromen etc. en kijk nu, geluk? misschien een beetje idk, maar ben blijven proberen en ben ervoor gegaan omdat ik het echt wou en er alles voor wou doen.

Ik wil maar zeggen, er zijn mensen die zeggen van "veel geld verdienen is ni realistisch meer in deze tijd" en gaan dan in de avond als ze thuiskomen, weer lekker voor de tv zitten heel de avond en niks doen, terwijl je nog vanalles kan bijleren/doen naast je huidige werk
 
genetisch bepaald, dat kan je niet veranderen, je moet nog steeds redelijk zijn ofcourse.

Maar wie weet, als je elke dag traint, kan het toch? niemand zal het weten tot je het probeert.
Anders verwoord dan: Ik wil echt graag evenveel geld verdienen als Kevin De Bruyne.
Uw statement valt ook volledig uit elkaar vanaf je 2 dingen wil. "Ik wil veel geld verdienen, als rekkenvuller bij de Colruyt".

Dat zijn typische motivational speeches van mensen die de nodige dosis geluk gehad hebben, en dan komen verkondigen dat het allemaal hun eigen verdienste is...
 
Anders verwoord dan: Ik wil echt graag evenveel geld verdienen als Kevin De Bruyne.
Uw statement valt ook volledig uit elkaar vanaf je 2 dingen wil. "Ik wil veel geld verdienen, als rekkenvuller bij de Colruyt".

Dat zijn typische motivational speeches van mensen die de nodige dosis geluk gehad hebben, en dan komen verkondigen dat het allemaal hun eigen verdienste is..
Dees kunde toch ni menen? 😂
Als rekkenvuller kan je niet veel verdienen en zal het dus ook niet gebeuren. Als je iets echt wil ga je ook keuzes moeten maken.

Rekkenvullen of veel geld verdienen? als je één van de twee liever wil, dan ga je voor dat geen.

Beetje een raar antwoord van u, maar goed.
En owla, er komt altijd een beetje geluk bij kijken he, maar als je iets 1 keer probeert, dan zal je ook maar 1 keer de kans hebben.

Als je gaat solliciteren bij 1 bedrijf, dan heb je ook maar 1 kans. Stel je solliciteert bij 100 bedrijven, dan is je "geluk" veel groter. juist hetzelfde met andere dingen, als je iets echt wil, maar dan ook ECHT wil, zal je meerdere malen proberen en zal het hopelijk ooit lukken, heb nog nooit iemand gehoord die zoooo graag iets wou en gestorven is zonder dat geen te behalen, misschien komt het wel, maar hey, je hebt geprobeert.
 
Zoals mijn vader altijd zegt, "Als je iets ECHT wilt, dan zal je het ook behalen" , voor mij was dat 3k net verdienen voor mijn 25 jaar, hoe gek het ook klonk, ik zit nu aan 5700 bruto (ongeveer 3100netto) zonder extra vergoedingen of maaltijdcheques en ben 24 jaar.

Als je iets echt wil, het maakt niet uit wat, dan zal je dat ook behalen.
Als je veel geld wil verdienen, dan zal dat ook lukken, maar moet je ook dingen gaan doen die je minder graag doet, maar ook openstaa' voor alles. Ik ben iets gaan doen wat ik dacht dat niet leuk was, bleek ik uiteindelijk enorm leuk te vinden, dus daar heb ik wel geluk mee.

Maarjaaaa ik wil mar zeggen, als je ECHT wil, maar ECHTTTT wil, maakt niet uit of het geld is of wat dan ook, dan kan je het behalen.

Punt uit
Ik wil EEEECCHHTT dat Seeked volgend jaar werkt voor het minimumloon.
 
Dees kunde toch ni menen? 😂
Als rekkenvuller kan je niet veel verdienen en zal het dus ook niet gebeuren. Als je iets echt wil ga je ook keuzes moeten maken.

Rekkenvullen of veel geld verdienen? als je één van de twee liever wil, dan ga je voor dat geen.

Beetje een raar antwoord van u, maar goed.
En owla, er komt altijd een beetje geluk bij kijken he, maar als je iets 1 keer probeert, dan zal je ook maar 1 keer de kans hebben.

Als je gaat solliciteren bij 1 bedrijf, dan heb je ook maar 1 kans. Stel je solliciteert bij 100 bedrijven, dan is je "geluk" veel groter. juist hetzelfde met andere dingen, als je iets echt wil, maar dan ook ECHT wil, zal je meerdere malen proberen en zal het hopelijk ooit lukken, heb nog nooit iemand gehoord die zoooo graag iets wou en gestorven is zonder dat geen te behalen, misschien komt het wel, maar hey, je hebt geprobeert.
1) Let op de Hopelijk...
2) Serieus? Nog nooit iemand gekend die iets écht graag wou, maar gestorven is zonder het te behalen? Ik denk dat elke presidentskandidaat die niet verkozen is, al zo'n voorbeeldje is. Of iedereen die graag de nobelprijs had gewonnen.
En ook op de dingen die waar je zelf invloed op hebt: iedereen hier op het forum zou echt graag veel meer verdienen dan ze nu verdienen, het merendeel zal sterven zonder dat te halen. Ik ken bijvoorbeeld hopen mensen die echt graag dokter wouden worden... En die gaan dat nooit worden. Ik wou zelf écht graag fysicus worden, gaat het niet worden.

Er zijn echt miljoenen voorbeelden, en jij kent zo niemand?
 
Het gaat echt smullen worden van alle reacties die hier op gaan komen. Als je iets maar ECHT wil - wat is dat trouwens iets ECHT willen in tegenstelling tot iets GEWOON willen? - kan je het bereiken, maar ondertussen zitten we al een x-tal randvoorwaarden: 'wel wat realistisch blijven', 'dat is genetisch bepaald', 'er is wel wat geluk mee gemoeid', etcetera. Zeer fijn voor jou dat je dit bereikt hebt door dit ECHT te willen maar veel wijzer over hoe mensen dat dan moeten aanpakken en wat dat 'echt willen' precies is, heb ik nog niet gelezen. Mooie spreuken voor de fabriek met tegeltjeswijsheden.
 
Mensen met een laag IQ gaan nooit in jobs belanden die 5700 bruto verdienen en die mensen willen wel echt graag veel geld verdienen hoor.
Wat een motivational bullshit.

Trouwens als je niet in de chemiesector zit ga je op jouw leeftijd nooit aan zo'n loon komen in eender welke job (tenzij je zelfstandig of freelancer bent ofc).
 
Laatst bewerkt:
Dees kunde toch ni menen? 😂
Als rekkenvuller kan je niet veel verdienen en zal het dus ook niet gebeuren. Als je iets echt wil ga je ook keuzes moeten maken.

Rekkenvullen of veel geld verdienen? als je één van de twee liever wil, dan ga je voor dat geen.

Beetje een raar antwoord van u, maar goed.
En owla, er komt altijd een beetje geluk bij kijken he, maar als je iets 1 keer probeert, dan zal je ook maar 1 keer de kans hebben.

Als je gaat solliciteren bij 1 bedrijf, dan heb je ook maar 1 kans. Stel je solliciteert bij 100 bedrijven, dan is je "geluk" veel groter. juist hetzelfde met andere dingen, als je iets echt wil, maar dan ook ECHT wil, zal je meerdere malen proberen en zal het hopelijk ooit lukken, heb nog nooit iemand gehoord die zoooo graag iets wou en gestorven is zonder dat geen te behalen, misschien komt het wel, maar hey, je hebt geprobeert.
Mag ik voorstellen, dat je uw loonpakket eventjes post zoals kilghard heeft gedaan ?
Dat is informatiever over wat er tegenover het loon staat.
 
Het gaat echt smullen worden van alle reacties die hier op gaan komen. Als je iets maar ECHT wil - wat is dat trouwens iets ECHT willen in tegenstelling tot iets GEWOON willen? - kan je het bereiken, maar ondertussen zitten we al een x-tal randvoorwaarden: 'wel wat realistisch blijven', 'dat is genetisch bepaald', 'er is wel wat geluk mee gemoeid', etcetera. Zeer fijn voor jou dat je dit bereikt hebt door dit ECHT te willen maar veel wijzer over hoe mensen dat dan moeten aanpakken en wat dat 'echt willen' precies is, heb ik nog niet gelezen. Mooie spreuken voor de fabriek met tegeltjeswijsheden.
Best vermoeiend alle reacties op het geen wat ik zeg, terwijl het gewoon goed bedoeld is..

Zoals Eland zegt, je voorkomt de tegenslagen. Als ik echt geld wil verdienen dan ga ik niet in de colruyt werken, want ik weet dat daar niet enorm veel te rapen valt.

Denk aub ook een beetje zelf verder met je verstand en zoek naar oplossingen en geen verdere problemen.
 
Best vermoeiend alle reacties op het geen wat ik zeg, terwijl het gewoon goed bedoeld is..

Zoals Eland zegt, je voorkomt de tegenslagen. Als ik echt geld wil verdienen dan ga ik niet in de colruyt werken, want ik weet dat daar niet enorm veel te rapen valt.

Denk aub ook een beetje zelf verder met je verstand en zoek naar oplossingen en geen verdere problemen.

Goed bedoeld zal vast wel, maar er zijn legio redenen (met bijhorende voorbeelden) waarom iets bereiken niet enkel een kwestie is van het maar hard genoeg willen.
Je vader heeft je dat waarschijnlijk ooit als kind verteld om je te empoweren, en da's mooi, maar dat nog steeds letterlijk nemen eens je volwassen bent getuigt echt van een kinderlijke naïeviteit hoor.

Top dat het voor jou gelukt is. Dat dan weer wel.
 
Mag ik voorstellen, dat je uw loonpakket eventjes post zoals kilghard heeft gedaan ?
Dat is informatiever over wat er tegenover het loon staat.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 24
Opleiding: A2 Chemische procestechnieken
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 2
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend:
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Chemie
Huidige functie: Chemisch procesoperator
Anciënniteit: 0
Officiële aantal uren tewerkstelling: 33,2
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 33,2

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 5700
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 3250

Nettovergoedingen: 250
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
BedrijfsGSM/laptop: Neen
Maaltijdcheques: 7 euro
Ecocheques: Neen
 
Best vermoeiend alle reacties op het geen wat ik zeg, terwijl het gewoon goed bedoeld is..

Zoals Eland zegt, je voorkomt de tegenslagen. Als ik echt geld wil verdienen dan ga ik niet in de colruyt werken, want ik weet dat daar niet enorm veel te rapen valt.

Denk aub ook een beetje zelf verder met je verstand en zoek naar oplossingen en geen verdere problemen.
Het is goed bedoeld maar gewoon onzin, ook heeft het de bijklank dat alle mensen met tegenslag in het leven het gewoon niet hard genoeg wilden.
Een beetje nadenken mag ook hé. Jij hebt een doel gesteld dat niet onhaalbaar was en doet nu alsof daar naartoe werken hetzelfde is als het "ECHT" willen.

Het feit dat het voor jou neerkomt op "dan ga je toch gewoon niet in de Colruyt werken" gaat wat verder in die gedachtegang.
 
Mensen met een laag IQ gaan nooit in jobs belanden die 5700 bruto verdienen en die mensen willen wel echt graag veel geld verdienen hoor.
Wat een motivational bullshit.
Denk maar snel iets anders hoor, hoog IQ is handig maar geen noodzaak voor een loon van 5700 bruto of zelfs een veelvoud daarvan:

- prostitutie
- vrachtwagenchauffeur
- politici
- horeca -uitbater
- havenarbeider
- arbeider in ploegen of veel overuren of gewoon heel goed zijn in iets (metaal, hout, whatever ....)
- buitenland
- .... de lijst is eindeloos

daarmee heb ik absoluut niet gezegd dat bovenstaande beroepen mensen met een laag IQ zijn, ik zeg alleen dat het geen vereiste is om die jobs te kunnen uitvoeren.
 
Denk maar snel iets anders hoor, hoog IQ is handig maar geen noodzaak voor een loon van 5700 bruto of zelfs een veelvoud daarvan:

- prostitutie
- vrachtwagenchauffeur
- politici
- horeca -uitbater
- havenarbeider
- arbeider in ploegen of veel overuren of gewoon heel goed zijn in iets (metaal, hout, whatever ....)
- buitenland
- .... de lijst is eindeloos

daarmee heb ik absoluut niet gezegd dat bovenstaande beroepen mensen met een laag IQ zijn, ik zeg alleen dat het geen vereiste is om die jobs te kunnen uitvoeren.
True that, zelfs prostitué, dus mensen als je iets echt wil.

Achja ik ga er geen tijd meer insteken, er is een reden waarom er maar 5% rijken zijn en de rest middenklasse of lage klasse
 
Terug
Bovenaan