Een nieuwe update over mijn huidige jobaanbiedingen (ingenieur - EM, 1,2 jaar ervaring).
1. Project Engineer - Automation
- Machinebouw
- PLC- programmatie
- Betaalde overuren
- Nogal autonoom werken vanuit een expertrol dus doorgroeimogelijkheden???
2. Project Engineer
- Firma zoekt een project ingenieur die een project manager kan ondersteunen voor de bouw van een nieuwe plant (45 miljoen euro) met duurtijd ca. 3 jaar. Zou een plant van de future moeten worden met zeer veel automatisatie. Hierbij zou ik nauw moeten samenwerken met verschillende senior ingenieurs van ingenieursbureau's.
- Redelijk wat werkdruk omdat dit over grote bedragen gaat en er niet veel fout mag gaan om deadline te halen.
- Ik had het gevoel dat HR mijn huidig loon (wat nog mijn startloon was na het afstuderen) zeer correct vond en hierdoor minder zal bieden dan de andere twee bedrijven uit de top 3.
3. Project Manager
- Elektrische installaties (gebouwen, infra, laadpalen, ...)
- Rechterhand van de zaakvoerder/ CEO (kleine firma binnen een grote groep)
- Zaakvoerder gaat over 5-6 jaar op pensioen -> mogelijkheden?
- Dagelijks wel tussen 6-7u 's morgens aanwezig zijn voor werfcoördinatie
Nummer 2 geschrapt uit de lijst omdat ze waarschijnlijk voor een senior gaan kiezen.
4. Project Engineer - waterindustrie
- Deels commerciële functie (technische offertes maken op maat van de klant)
- Rechterhand van een goede kennis van mij die senior Project Manager is en die grotendeels het commerciële gedeelte doet. Deze persoon is ook mijn leermeester.
- Engineering van het project voor de klant
- Commissioning bij de klant trekken (coördineren, zelf eens een meting doen, problemen oplossen)
- Loon volgens Brussel (4 dagen telewerk)
- Mogelijkheid om op termijn meer commercieel werk te doen
5. Automation Engineer - Automotive
- Automatisatie van machines voor de auto industrie
- Kleiner bedrijf (40 man) binnen grote groep
- +-25-30% buitenland, max 2 weken per keer
- Woon/werk verkeer de interessantste van allen (half zo ver)
6. Automation Engineer - Automotive
- Automatisatie van machines voor de auto industrie
- Mede-projectleider
- Grote projecten (miljoenen)
- Buitenland (6 maanden voorbereiding vanuit België, 6-9 maand on-site in het buitenland met een aflossingssysteem (x-dagen buitenland - y-dagen thuis). Op jaarbasis iets van 40-45%
- Projecten binnen België ook mogelijk, maar heel veel on-site met lange verplaatsingstijd.