Ja, een ir. gaat heel veel moeite moeten doen om zo'n lonen te overtreffen in de privé, echt. Misschien als hij enkel in een KMO blijft werken in West-Vlaanderen of Limburg. Je blijft toch vooral steken in het cliché van de hyperperformante privé tegenover de overheid van de collega's.
Kijk eens aan, dan zal er vast een massale uitloop zijn van oude ingenieurs van de overheid naar de privé. Ah ja, de werkdruk is toch hetzelfde en je verdient er bakken geld!
En dan bekijk je de realiteit, en dan zie je alleen maar de omgekeerde beweging. Bizar toch allemaal.
Als jij deze vacature mag gebruiken om wat loze vooroordelen over ambtenaren te veralgemenen, denk ik dat ik als vergelijkingspunt de grote chemische sector in Vlaanderen mag nemen ja. Sowieso lijkt er mij nog wel een hoop speelruimte voor je aan het wettelijk minimum vsn 20 dagen zit. Die ADV-dagen zijn er, afhankelijk van de CAO, net door 38 uur te werken terwijl een voltijdse betrekking minder is. En als iedereen volgens jou standaard overuren doet, dan zou ik toch eens rondkijken.
Ik gebruik niet alleen deze vacature, ik gebruik ook officiële cijfers (aantal dagen verlof, uren per werkweek, ambtenarenlonen, overheidsbeslag, slechte dienstverlening, ...) en de dagdagelijkse praktijkervaring. Dat zijn dus geen vooroordelen, dat is een objectieve analyse van de cijfers.
Anderzijds is het ook algemeen geweten dat de petrochemie dé grote uitzondering is binnen de privésector. Hell, er bestaat zelfs een eigen topic over hier op het forum. Hoeveel % van de privésector zou in de petrochemie werken? Durf je daar op antwoorden?
) en "de" overheid een bende overbetaalde klunzen zijn.
Het is namelijk exact het omgekeerde.