Gebalanceerd? Dat is gewoon dik betaaldzonder twijfel één van de beste en meest gebalanceerde pakketten die ik hier al heb gezien.
Mooi pakket!Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gebalanceerd? Dat is gewoon dik betaaldzonder twijfel één van de beste en meest gebalanceerde pakketten die ik hier al heb gezien.
Mooi pakket!Wat is mis met "Hoi baas, ik wens dus een koopkrachtverhoging, geen behoud"... basically dus exact wat ge zegt?Hoe maak ik dan duidelijk aan mijn werkgever dat ik een koopkrachtverhoging wens en geen koopkrachtbehoud
40k is dan ook peanuts en geeft u veel meer vrijheid qua procedure dan grote contracten van miljoenen euro's waar je volledig onderworpen bent aan de wetgeving overheidsopdrachten. En die is er voor een goede reden, nl garanderen dat een overheid de concurrentie eerlijk laat spelen en de opdracht gunt aan de deelnemer die objectief het meest geschikt is en de economisch meest voordelige offerte kan voorleggen. Je wil dat spel als overheid ook zo correct mogelijk spelen, want als er één partij ook maar een zweem van benadeling ruikt, dan gaat de hele santeboetiek naar de Raad van State en kan de trein bij nietigverklaring terug van 0 vertrekken --> nog meer tijdverlies. Dus ja, dat zijn zaken die nu eenmaal tijd in beslag nemen, maar liever dat dan corruptie en vriendjespolitiek, niet? Overigens wordt er actief gezocht naar manieren om o.a. de doorlooptijd van dergelijke procedures te verbeteren en bv aantrekkelijker te maken voor KMO's.Als ik hier bijvoorbeeld een project doe in het genre van : 40k voor nieuwe firewalls dan zit ik daar met 3-4 leveranciers 1 keer mee samen om de opdracht te bespreken, 1 keer om hun voorstel/ offerte te bespreken/ 1 keer om het project te plannen en dan een aantal dagen consultancy om het te komen implementeren. dit over een tijdspanne van max 1 maand.
Tja, niet mijn ervaring. Op grote raamcontracten worden er schaalvoordelen gerealiseerd die je als kleine laat staat individuele afnemer _onmogelijk_ gaat kunnen bedingen. En in tegenstelling tot wat sommigen hier beweren wordt dat soort zaken wel degelijk gemeten en gemonitord met KPI's.Daarbovenop zijn de contracten die ze vastleggen altijd duurder zijn dan wat ik als kleine garnaal met een tso diploma kan onderhandelen.
Je moet maar eens iets random opzoeken bijvoorbeeld een headset in de catalogus van het facilitair bedrijf . Voor eentje van pakweg 60 euro vind je hem voor 50-55 euro in 5 verschillende winkels in de price Watch van tweakers….Tja, niet mijn ervaring. Op grote raamcontracten worden er schaalvoordelen gerealiseerd die je als kleine laat staat individuele afnemer _onmogelijk_ gaat kunnen bedingen. En in tegenstelling tot wat sommigen hier beweren wordt dat soort zaken wel degelijk gemeten en gemonitord met KPI's.
Je moet maar eens iets random opzoeken bijvoorbeeld een headset in de catalogus van het facilitair bedrijf . Voor eentje van pakweg 60 euro vind je hem voor 50-55 euro in 5 verschillende winkels in de price Watch van tweakers….
Adobe licenties zijn ook goedkoper als je ze zelf afneemt want voor een 5tal licenties rekenen ze hier een administratieve verwerkingskost aan van 150 euro per licentie . Voor wat ? 5 keer klikken in dat portaal. De licenties zelf zijn idd een paar euro cheaper maar dan nog ben je in het totaal een dikke 10% meer kwijt .
Laptops idem dito. Bij facilitair hetzelfde model 120 euro duurder dan bij realdolmen.
Zijn nu 3 voorbeelden waar ik het mij nog 100% zeker goed herinner . En n op 100 laptops 120 euro Det is 12k belastingsgeld in de vuilbak ….
Niet alle diensten zijn het zelfde uiteraard … maar HFB is echt wel pure shit . Letterlijk niemand heeft daar iets goed over te zeggen.
Het was met hb plus al rotslecht en nu met cegeka is het nog schandaliger.

Niet enkel dat, als ik het goed bekijk op de site van het facilitair bedrijf, zijn dat niet hun inkoopprijzen + zijn de departementen niet verplicht van hun af te nemen. Er zitten namelijk nog tal van diensten inbegrepen indien jij bij hun afneemt (builds, gebruikersbeheer, support, ...). En hun werkingskosten en alle extra diensten zullen waarschijnlijk verrekend worden in elk product.1. Prijzen uit dergelijke catalogi zijn meestal vertrouwelijk
2. Prijzen van individuele producten vergelijken heeft geen zin. De schaalvoordelen realiseer je op de volledige catalogus die honderden of duizenden producten kan bevatten.
3. Prijzen van individuele hoeveelheden zijn niet altijd representatief daar er vaak met staffelkortingen wordt gewerkt vanaf drempelhoeveelheden.
4. Vergelijken op prijs is sowieso niet 100% representatief daar er - zeker op hardware zoals laptops - vaak ook een veel betere, snellere en langere support/garantie is inbegrepen.
5. Vergelijken met privé aanbieders is evenmin representatief aangezien de leverancier van een raamcontract aan veel strengere voorwaarden is onderworpen. Als FOD x vandaag 2000 laptops bestelt en FOD Y de dag erop nog eens 1000, dan moeten die binnen de afgesproken termijnen geleverd worden. Zoniet volgen er ingebrekestellingen, boetes enz. Probeer dat bij pakweg Megekko en je artikel staat 3 maand in backorder. Je werknemers kunnen verderwerken met pen en papier?
In before "jamaar ik heb dat allemaal gecheckt". Sorry maar de overheid koopt niet consistent "te duur" aan. Zoals zo vaak worden er conclusies getrokken op basis van halve feiten / kennis.
En jij vind het ook normaal dat het 3 maand duurt om een offerte op te laten maken door hun of dat het een maand duurt voor je antwoord hebt op tickets zoals :In before "jamaar ik heb dat allemaal gecheckt". Sorry maar de overheid koopt niet consistent "te duur" aan. Zoals zo vaak worden er conclusies getrokken op basis van halve feiten / kennis.
. En er liepen daar altijd clowns rond "die alles aan het regelen waren", geen idee wat die aan het doen waren.Uiteindelijk ben ik wel ingegaan op het bod. Contract moet nog getekend worden.Afhankelijk van je profiel (“technisch”) is de markt echt wel bereid om meer te betalen, maar wil je de markt afgaan of had je graag gewerkt voor bedrijf A?
Elke onderhandeling begint met hetzelfde: de intrinsieke waarde (van jezelf) en dat is niet meer het loon je huidige bedrijf maar eentje waarbij je je ervaring beloond ziet. Begin hierbij met wat opzoekwerk over jouw waarde (jobat, salariskompas, glassdoor, dit forum,…)
Verder maakt het bedrijf en jezelf uit wat het minimum/maximum is wat men wil betalen. Zoals hierboven gezegd kan je dat gewoon eerlijk zeggen als hun maximum onder jouw minimum ligt, want dan kan je onderhandelen zoveel als je wil; dan ga je er niet geraken.
Ook kan je (ook afhankelijk van het bedrijf) soms onderhandelen dat je akkoord bent tegen bedrag x te beginnen maar als je een jaar blijft een vastgelegde opslag krijgt. Dit kan je aanbrengen door bv te zeggen: hoe gaat het loon dat jullie aanbieden meegroeien met mijn ervaring in jullie bedrijf. Vermoedelijk komt er dan een soort van algemene HR uitleg (waarin heel veel mooie woorden komen) en dan moet je dit effectief op papier laten zetten met effectieve bedragen.
Elke onderhandeling is anders, beetje afhankelijk van wat mogelijk is in het bedrijf en hoe uitzonderlijk je profiel is. Ik zou me ook in het begin van mijn carrière niet vastpinnen op je loon. Als je veel kan leren bv kan je dat altijd in een latere fase verzilveren…
Dan kan je dat gebruiken bij de eerste of tweede evaluatie.Uiteindelijk ben ik wel ingegaan op het bod. Contract moet nog getekend worden.
Ergens beklaag ik het mij wel dat ik veel te naïef ben geweest en te snel in mijn kaarten heb laten kijken toen men mij vroeg naar mijn huidig pakket. Was dat een cruciale fout? Uiteindelijk is dat voor de potentiële werkgever toch puur om hun voorstel af te stemmen op mijn huidig pakket om zo wat meer te geven, maar zeker niet te veel?
Bij mijn huidige job had ik al het gevoel dat ik wat te weinig betaald werd. Nu zou ik wel een sprong maken van 600 euro bruto, maar ik heb toch de indruk dat ik er meer had kunnen uithalen als ik mijzelf wat meer had verkocht.
Het kan helpen, geen invloed hebben tot zelfs tegen u werken.Dan kan je dat gebruiken bij de eerste of tweede evaluatie.
Het kan zeker nuttig zijn om vooraf elders te solliciteren en je woorden te staven met een effectief aanbod.
Ik heb in het verleden effectief gehoord van mensen die met een aanbod van een andere kwamen zwaaien. Waarop de werkgever meldde, neen er is geen loonsverhoging mogelijk, dus vertrek maar. Als je dan effectief niet vertrekt (en die actie niet goed verpakt krijgt...) dan kan het gerust zijn dat je een aantal jaar wordt overgeslagen bij de loonsverhogingen. Want ah ja jij was toch niet vertrokken... dus we kunnen eventueel het risico nemen om die niets te geven maar die anderen wel, zodanig dat die personen niet vertrekken. Al is zoals gezegd, dit ook niet gegarandeerd dat men dit tegen u zal gebruiken.
Waar ik vroeger werkte was het "standaard" dat als je een beter salaris kreeg bij een concurrent, dat de manager dan altijd een tegenbod zou doen.Ik heb in het verleden effectief gehoord van mensen die met een aanbod van een andere kwamen zwaaien. Waarop de werkgever meldde, neen er is geen loonsverhoging mogelijk, dus vertrek maar.

Ik heb er nooit spijt van gehad en ik werk ondertussen al 11+ jaar bij de nieuwe / laatste werkgever. Maar ik was wel verrast dat ik geen tegenbod kreeg omdat alle collega's van mij met een gelijkwaardige ervaring en salaris, wel allemaal een tegenbod kregen. (of dat beweerden ze toch, in ieder geval ze zijn allemaal gebleven bij de werkgever, dus ik geloofde ze wel)

Worst scenario wil dit dus zeggen dat op een bepaald moment als het management volhard in de boosheid, de afdeling leeg is en het licht uit is?De sectiemanager zat op dit moment met zijn handen in het haar... ook omdat op het gebied van "vers bloed" ze gewoon quasi geen instroom hadden.

Ik heb dat gedaan, ik wou een stevige loonsopslag en die kwam er niet omdat iedereen, altijd, dezelfde opslag kreeg (je kon er dus niet "bovenuit" steken). Toen kwam er dan ook een "nee, we kunnen u echt geen hoger loon geven" terug en ben ik effectief vertrokken.Ik heb in het verleden effectief gehoord van mensen die met een aanbod van een andere kwamen zwaaien. Waarop de werkgever meldde, neen er is geen loonsverhoging mogelijk, dus vertrek maar. Als je dan effectief niet vertrekt (en die actie niet goed verpakt krijgt...) dan kan het gerust zijn dat je een aantal jaar wordt overgeslagen bij de loonsverhogingen. Want ah ja jij was toch niet vertrokken... dus we kunnen eventueel het risico nemen om die niets te geven maar die anderen wel, zodanig dat die personen niet vertrekken. Al is zoals gezegd, dit ook niet gegarandeerd dat men dit tegen u zal gebruiken.
Dat is effectief zo. Iedereen van mijn team dat vandaag zou vertrekken en we kort nadien terug aannemen, zal een hoger loon krijgen. Ik heb er hier met 5j ervaring die nog "maar" aan €3200 bruto zitten. Als die naar een concurrent gaan voor pakweg €3600 bruto en daarna terugkomen, zal dat gemakkelijk aan €3800 of zelf iets hoger kunnen als het een goede werknemer was.Ik heb dat gedaan, ik wou een stevige loonsopslag en die kwam er niet omdat iedereen, altijd, dezelfde opslag kreeg (je kon er dus niet "bovenuit" steken). Toen kwam er dan ook een "nee, we kunnen u echt geen hoger loon geven" terug en ben ik effectief vertrokken.
3 Dagen bij de nieuwe werkgever en ze hingen terug aan de lijn. Nu kon die loonsopslag wel omdat ik niet meer in dezelfde hiring-pool zat als al die anderen, ik werd dan een new-hire en dat ging wel...
De corporate wereld zit soms raar in elkaar.
Da's toch compleet belachelijk en dan zorg je op die manier toch dat er gewoon talent en kennis verloren gaat binnen je bedrijf? En dan zagen dat er te weinig goede werkkrachten zijn en dat er veel gejobhopt wordt.Dat is effectief zo. Iedereen van mijn team dat vandaag zou vertrekken en we kort nadien terug aannemen, zal een hoger loon krijgen. Ik heb er hier met 5j ervaring die nog "maar" aan €3200 bruto zitten. Als die naar een concurrent gaan voor pakweg €3600 bruto en daarna terugkomen, zal dat gemakkelijk aan €3800 of zelf iets hoger kunnen als het een goede werknemer was.
No way dat - indien ze gebleven waren - ze snel van €3200 naar €3800 waren gegaan. Dat had zeker 3j geduurd..
Het is inderdaad geen verrassing dan als er constant gejobhobt wordt. Ik heb de indruk dat de tijd van 'beloond worden voor uw loyaliteit' niet meer van toepassing is.Da's toch compleet belachelijk en dan zorg je op die manier toch dat er gewoon talent en kennis verloren gaat binnen je bedrijf? En dan zagen dat er te weinig goede werkkrachten zijn en dat er veel gejobhopt wordt.