Wasverzachter

Horse

Well-known member
Welke wasverzachter gebruik jij / jouw vriendin / jouw moeder? Bij ons is het Robijn Intense maar ik begin deze een beetje beu te geraken. Alle input is welkom!
 
Ook enkel azijn. Gebruik van wasverzachter is ons door de installateur van de wasmachine/droogkast uitdrukkelijk verboden. Zou alleen maar slecht zijn voor die machines zei hem. Ergens met een film die dat legt waardoor die de sensoren ontregelt die wegen hoeveel was erin zit en dan elektronica laten rekenen hoe lang/hard dat moet draaien, zou
 
Maar daardoor krijgt de was toch geen goede geur? Of komen ze er toch lekker fris uit dan?
 
Het is geen parfumgeur zoals bij wasverzachter natuurlijk, maar een veel subtielere lichte toets van azijn die verdwijnt eens de was droog is.
 
Ik zweer al jaren bij Soupline Hemelsfris :love:

Sportkledij was ik wel met azijn. Het is in het begin even zoeken naar de juiste verhouding. Eens je deze hebt, heb je geen vervelende azijngeur.
 
Geen.. waspoeder ruikt al, daarna kleren in de droogtrommel om ze zacht te maken. 🤷🏼
 
Geen wasverzachter hier. Ook geen azijn.

Wel af en toe een kookwas met 2 vaatwastabletten erin.

Kleren hangen we normaal aan een droogpaal (tenzij we iets heel dringend nodig hebben, wat wel eens gebeurt met kleine kinderen).
Lakens (=praktisch) en handdoeken (=zachter) gaan wel de droogkast in hier.
 
Hier Robijn voor donkere was en Silan (verschillende varianten) voor witte en gekleurde.

Maar ik heb me ook laten vertellen dat azijn eigenlijk beter zou zijn, ook naar reinigen van de machine en kleurvastheid van je wasgoed.
 
Mijn eerste wasmachine heeft een jaar of 15 gewerkt
Droogkast is nog steeds mijn allereerste. Dus ook al een 20tal jaar op de teller.

Nooit een was gedraaid zonder wasverzachter, dus heel slecht zal dat wel niet zijn voor de machines

Welke geuren... Dat is voor de vrouw des huizes :)
 
Geen wasverzachter. We gebruikten ook een scheut azijn maar dat was eerder voor de machine zelf dacht ik ipv de was.

Nu hebben we regenwater dus t water is zacht genoeg.
Indien goede geur nodig is: was ophangen buiten.
Al die parfumkes en geurtjes zijn trouwens bijzonder irritant voor huisdieren zoals katten, die daar werkelijk gestresseerd van kunnen worden.
Nu, de invloed van wasverzachter zal wel meevallen, maar als dat dan nog eens gecombineerd wordt met allerlei andere geuren geraken die beestjes gewoon sensory overloaded.
 
Het is geen parfumgeur zoals bij wasverzachter natuurlijk, maar een veel subtielere lichte toets van azijn die verdwijnt eens de was droog is.
Ik ben nogal gevoelig aan geuren en de was droogt hier in de living... Denk niet dat dat zou gaan :thinking:

Voorlopig heb ik hier nog een bus van 5L staan (vroeger konden we dat goedkoper krijgen via familie), maar dat ruik je bijna niet. De helft van de tijd vergeet ik het toch erbij te doen.
 
Terug
Bovenaan