Koosnaampjes

Green Mamba

Well-known member
"Schattie, mag ik een theetje?"
"Bollie, nog chippies"
"Lolly, mag ik nog iets anders om te knabbelen?"
"Scheetje, mag ik het seuzeke?"
"Lieffie, nog een theetje!"
Je kent ze wel, koosnaampjes je gebruikt ze waarschijnlijk meer dan je zelf zou willen. Voor de een is het klef en voor de ander voelt het net heel erg goed aan. Welk koosnaampje gebruik jij en wat is jouw kleffe koosnaam?

Ik ben benieuwd of er nog ergens een origineel koosnaampje schuilgaat.
 
Ik zeg meestal gewoon schat en dat wordt met uitzondering wel eens getransformeerd naar schattebout of schattebol. Omgekeerd ook, al durft ze wel een schattie zeggen.

Als ik "Echtgenoot!" hoor, dan hangt er een vlieg aan de lamp.
 
We hebben elkaar leren kennen in het Engels, waardoor dat om de een of andere manier "honey" is geworden. Zij gebruikte in het begin nog "amor" maar eigenlijk is het vooral de eerste optie die we continue gebruiken.
 
Schnoezems.
De combo, van nozem en een schoon snoetje.
Want dat is ze gewoon.

Maar meestal gewoon schat. Soms poes als ik haar wil plagen of kwaad wil krijgen.
 
Wij zeggen altijd 'schat' tegen elkaar, al durft mijn vriendin ook geregeld gewoon mijn voornaam te gebruiken. Iets wat ik zelf nooit doe.
 
Zoet(je) (heb ik voor dat ik dat tegen eender wie zeg), schat en af en toe onnozelaar

Ik gebruik ook wel regelmatiggewoon de voornaam, of de achternaam als ik mij boos moet maken :v
 
Schat. Of madame "achternaam" of vrouwe "achternaam" als t voor serieus is.

Die van ons gebruik ik ook wel maar alleen als ik me echt te gelukkig voel en dringend wat extra angst wil of ik de volgende ochtend haal.
 
Boo. Afkomstig van parks & rec aflevering met het “boo of your dreams” lied. Dat begon als flauwe mop maar is dan al zo’n 10 jaar blijven hangen.
Soms ook Poopybutthole :unsure:
 
Hier is het meestal 'keppe' en zij gebruikt meestal 'zoetje'. Na al die jaren is het eigenlijk vreemd geworden om elkaar met de naam aan te spreken
 
Terug
Bovenaan