Koosnaampjes

Hier is dat heel droog lief. Zelfs niet eens in verkleinwoord. Als het wat bitsig wordt kan dat wel eens de achternaam worden. De voornaam komt haast nooit ten tonele.
 
Vaak schatje, maar afhankelijk van de situatie hebben wij echt veel koosnaampjes voor elkaar.
 
Ik noem mijn vriendin eigenlijk altijd girlfriend, zij mij boyfriend.
Vraag me wel af hoe dat gaat zijn mochten we trouwen, zo na 5 jaar stoppen met girlfriend of boyfriend zeggen.
De naam gebruiken wij dus echt nooit.
 
De koosnaam die m'n vrouw voor mij heeft is historisch gegroeid. De beste vrienden van m'n schoonouders konden geen kinderen krijgen en hebben een meisje geadopteerd. We hebben dat meisje altijd op handen gedragen. Zij kon mijn voornaam niet goed uitspreken. M'n vrouw nam die grappige uitspraak over. Die uitspraak ligt heel dicht bij een onnozel tekenfilmfiguurtje voor kleine kinderen. Nu is dat eigenlijk die naam van dat figuurtje geworden. Dat figuurtje is vrouwelijk en voor de allerkleinsten. Een uit de hand gelopen grap die 'normaal' geworden is want ik luister zonder nadenken naar die naam wanneer ze mij roept.

In de winkel is dat soms vreemd. Ook bij kennissen of nieuwe vrienden is dat veelal: 'hoe hebt gij hem net genoemd? :oink::laugh:'
 
  • Leuk
Waarderingen: Lav
Ze noemt me "Monster". Ik aan haar "Sexiness", "Poes" of "mon P'tit chat"

Sexiness die gebruik ik ook soms, of scheetje
Eigenlijk heb ik er veel voor haar, Brumeister of Bruwenator da zijn dan wa variaties op haren achternaam.
Aangezien ze het niet echt apprecieerd als ik nat kutje zeg als er familie bij is.
Dan gebruik ik wel gewoon haren voornaam
 
Mijn man heeft wat we al speels een Duitse efficiëntie noemen. Vroeg in de relatie keken we eens samen naar Die Hard en daar sprak iemand Hans Gruber aan met Bubbi, wat ik vreemd vond en hij uitlegde dat het een duitse term of endearment is, sindsdien noem ik hem lieflijk Bubbi :)
Andere keren is het gewoon Janneman (moogt dus 3 keer raden wat zijn naam is) en soms Mon Amour pour toujours als ik ff extra klef wil doen :p

Mijn naam is Lieve dus hij zegt regelmatig gewoon Liefje, hoewel het misschien vanzelfsprekend had nog geen enkel eerder lief dat gebruikt en krijg ik steeds kriebels als ik het hem hoor zeggen ☺️
 
Lief of schat.

Wat mogelijks nog erger is dan wifey of hubby is mama of papa tegen elkaar zeggen van zodra er kinderen zijn.

V R E S E L I J K
 
Ik noem haar bolle. En zij noemt mij ook bolle. Ik denk wel dat ik eerst was. Haar bazin zegt bolle tegen haar man, zij vertelde dat tegen mij, ik vond dat wel grappig, ik ben haar ook zo beginnen noemen en zij mij dan ook. Er zijn ondertussen ook varianten. Bolle, trolle, katrolle, bolje. Met andere mensen erbij gebruiken we gewoon de voornamen. Al mis ik soms wel eens en is het "Zeg bolle, euh <naam>, ..." :unsure:
 
Er was onlangs een programma op tv (blind gekocht ofzo?) waarbij ze elkaar boy en girl noemden. Kreeg ik wel de kriebels van.
 
Terug
Bovenaan