Wanneer de jaren beginnen te tellen

Ben papa geworden op mijn 37, en ben blij dat ik het zo gedaan heb. Ik heb veel gereisd op een manier die ge op uw 50e sowieso niet meer doet, ik naar mijn gevoel altijd kunnen doen waar ik goesting in had, Pas op mijn 30e iets gekocht, tot dan altijd in co-housings gezeten met vrienden, nauwelijks kosten en altijd veel plezier en toch goed kunnen sparen, van alles wat het leven te bieden heeft uitgebreid kunnen proeven, ik heb mijn 'carrière' zo goed en zo kwaad mogelijk kunnen uitbouwen, en ik heb nu dan ook eigenlijk geen enkel probleem mee om in deze fase van mijn leven eens thuis te blijven zitten en gewoon papa te zijn.

Ik ben mentaal veel rustiger dan vroeger. Ik weet wie ik ben, wat ik graag doe, ik laat mij niet meer gemakkelijk opjagen, ik heb vrede met het feit dat ik niet iedereen tevreden zal kunnen stellen. Fysiek heb ik ook niet te klagen, ik ben goed geconserveerd ondanks het feit dat ik nooit echt heb gesport, en altijd zwaar heb geleefd. Ik ben al een jaar aan het verbouwen, soms zwaar werk maar gene last van de rug ofzo. Ik voel mij nog jong en onnozel.

Tegelijk kan ik niet zeggen dat er hier veel doelbewust aan gegaan is. Het is gewoon toevallig zo gelopen en ik voel mij er toevallig ook nog eens goed bij, dus dat komt mooi uit.

Ben er 37, zit nu al 18 jaar in een werkritme dat enkel zwaarder wordt.

Vraag mij vaker en vaker af, is dit nu mijn leven? 6/7 12 uur per dag werken. 300~320 dagen per jaar.
Heb bitter weinig slaap nodig, stress wekt mij spontaan om 5.00. Standaard werkdag is 6 tot 6.
Fysiek ben ik eigenlijk super goed, wel wat overgewicht en slechte tanden. (3L cola per dag…)

Enige ontspanning is s’avonds snel de gasbbq aan en een hoop frisdrank erbij..
Mijn wederhelft heeft bakken begrip voor mij, (al chance)

Dochtertje haar eerste schooldag, kon ik niet bijzijn. Naar plopsa+hotel met heel de familie, ah nee papa moet werken. Ga maar zonder mij.
al 2x zonder mij naar de Efteling, en dat zijn echt dingen waar ik wil bij zijn..

Er zit nu wel een drastische omschakeling aan te komen, maar tot het zover is zijn het eerder dagen van 14 uur, en nog een halve zondag erbij..
Ga er ook niet flauw over doen, rentenieren is het doel. Nog halftijds werken om voldoening te halen. (En naar de buitenwereld toe)

Dit ritme doortrekken tot mijn 50 om dan dood te vallen nope, genieten van elke dag met een goed boek, een omeletje, gezinsactiviteiten echt beleven en niet als een zombie op auto piloot.

Wat niet wegneemt dat mezelf kennede ik hier oldtimers compleet ga restaureren, of om de 5 jaar een krotwoning compleet renoveer.

Vraag mij vaker en vaker af, is dit nu mijn leven? 6/7 12 uur per dag werken. 300~320 dagen per jaar.
Heb bitter weinig slaap nodig, stress wekt mij spontaan om 5.00. Standaard werkdag is 6 tot 6.
Fysiek ben ik eigenlijk super goed, wel wat overgewicht en slechte tanden. (3L cola per dag…)

Dochtertje haar eerste schooldag, kon ik niet bijzijn. Naar plopsa+hotel met heel de familie, ah nee papa moet werken. Ga maar zonder mij.
al 2x zonder mij naar de Efteling, en dat zijn echt dingen waar ik wil bij zijn..

Er zit nu wel een drastische omschakeling aan te komen, maar tot het zover is zijn het eerder dagen van 14 uur, en nog een halve zondag erbij..
Ga er ook niet flauw over doen, rentenieren is het doel. Nog halftijds werken om voldoening te halen. (En naar de buitenwereld toe)

Dit ritme doortrekken tot mijn 50 om dan dood te vallen nope, genieten van elke dag met een goed boek, een omeletje, gezinsactiviteiten echt beleven en niet als een zombie op auto piloot.

Wat niet wegneemt dat mezelf kennede ik hier oldtimers compleet ga restaureren, of om de 5 jaar een krotwoning compleet renoveer.
Je bent ongeveer 10 jaar de belangrijkste persoon in uw kinderen hun leven. Je gaat rentenieren om gezinsactiviteiten actief mee te beleven. Elk jaar dat je nu werkt mis je die gezinsactiviteiten en als uw kinderen 10+ zijn, gaan zij geen zin meer hebben in die activiteiten.
Uw kinderen zijn maar 1x jong he.

Je bent ongeveer 10 jaar de belangrijkste persoon in uw kinderen hun leven. Je gaat rentenieren om gezinsactiviteiten actief mee te beleven. Elk jaar dat je nu werkt mis je die gezinsactiviteiten en als uw kinderen 10+ zijn, gaan zij geen zin meer hebben in die activiteiten.
Uw kinderen zijn maar 1x jong he.
Idd, zou ik er persoonlijk ook niet voor over hebben. Cru gesteld en misschien wat op flessen getrokken: De band met uw kinderen bouw je nu op. Als je geen band met uw kinderen ontwikkelt zit je daar ook maar alleen op uw zak centen.

maar ja, binnen 10 - 15 jaar moet ge niet ineens zeggen: 'en nu heb ik tijd voor jullie'. Ge hebt niks van een band opgebouwd, zijt bij de meeste belangrijke momenten niet aanwezig geweest, dan gaat ge in hun tienerleven ook niet kunnen binnenstappen. Er zullen wel uitzonderingen zijn, maar daar zou ik toch ook niet op gokken.

Het probleem met alles naar later uit te stellen is dat die later niet gegarandeerd is.

Soit, volledig on-topic: ik kon gisteren niet slapen. Combinatie van de warmte en wat stress vermoed ik, dus klaarwakker tot ongeveer 1u. Vroeger zou dat niet zo'n probleem zijn, want toch geen afspraken op het werk en flexibele uren. Maar om 6u wordt de dochter wakker.
Bonus: het lijkt of ik in een slechte houding heb gelegen en mijn rug is stijf. :baard:

Laatst bewerkt:

Als kind van een vader die dit leven heeft geleefd (en nog steeds wel bezig is op zijn eind 50): Don't, please. Ja mijn ouders zitten er financieel ok bij, maar ik heb echt praktisch geen herinneringen met mijn ouders. En als ik nu kon kiezen om de helft financieel doorheen men jeugd te laten vallen en ooit tijd met mijn vader gehad te hebben, meteen. En hij zou dezelfde keuze nu maken denk ik.

Geld is leuk, maar als je sterft gaan je kinderen niet denken "Fijn dat papa toen we mid 20 waren wel eens wat tijd had", ze gaan denken aan de dagen dat ze je er graag bij hadden maar je er niet was. + (en in deze situatie zitten mijn vader en ik nu) je wil dan wanneer je kinderen op leeftijd zijn halftijds werken (of toch minderen) maar dan zijn je kinderen ook volop bezig aan hun carrière en hebben zij minder tijd voor jou. Ik zie mijn vader nu 1 keer per 5-6 weken eens een uurtje, en beter gaat het ook gewoon nooit worden. Deels omdat de tijd er niet is, deels omdat de band nooit sterk genoeg is geworden zodat ik er nu tijd voor zou maken.

De insteek is altijd geweest om hard te werken als je jong bent. (En geen kinderen)
Eenmaal je woning afbetaald is zit je op rozen.

Maar dan begin je groter te dromen, woning was afbetaald op mijn 32, maar toen had ik de eerste woning om te verhuren ook al. (Dus je blijft een dikke lening hebben)

De kleine is nog steeds maar 3,5 dus we hebben nog veel mooie jaren,
(voor de kleine hebben we ook mooie reizen gemaakt, USA,malediven,griekenland, massa europese steden, en ook zoals ik wil reizen met leuke 4 sterren hotels)

Geen zorgen maken om mij, ik sta over 1~2 jaar dagelijks aan de schoolpoort met de milfjes te babbelen terwijl de rest richting hun job rijdt.

De insteek is altijd geweest om hard te werken als je jong bent. (En geen kinderen)

Maar dan begin je groter te dromen, woning was afbetaald op mijn 32, maar toen had ik de eerste woning om te verhuren ook al. (Dus je blijft een dikke lening hebben)

De kleine is nog steeds maar 3,5 dus we hebben nog veel mooie jaren,
(voor de kleine hebben we ook mooie reizen gemaakt, USA,malediven,griekenland, massa europese steden, en ook zoals ik wil reizen met leuke 4 sterren hotels)

Geen zorgen maken om mij, ik sta over 1~2 jaar dagelijks aan de schoolpoort met de milfjes te babbelen terwijl de rest richting hun job rijdt.
Wanneer de jaren beginnen te tellen...

Ik heb werkelijk geen idee wat de boodschap van je bijdrage ook maar kan zijn...

Met milfjes babbelen aan de schoolpoort? Die milfjes zijn meestal zelf wel gaan werken. 't Zijn vooral granny's om 16u aan de schoolpoort.
Hangt af van dag op dag, hier toch. Woensdagmiddag ligt het gepensioneerdengehalte toch redelijk hoog, maar 's ochtends is de kans op milf wat hoger.

Maar je blijft gewoon hard werken. Je kleine is nu al 3,5 jaar

Klopt ook niet vind ik. lening= woonbonus (in de meest oudere gevallen, jij wellicht ook).
Eens die is afbetaald: elk jaar 1000 euro of iets leggen, kadastraal inkomen. (die je nu kan betalen met geld van je woonbonus)

Dan denk ik dat jij steeds hoger wil grijpen, beetje "nooit-genoeg" syndroom. :p
Sorry maar had je niet gezegd: overgewicht en slechte tanden? benieuwd welke milfjes daar op zitten te wachten (just kidding hé, je had dit zopas zelf aangehaald).
Ik redeneerde ook zo hoor: Eeuwig vrijgezel zijn, en regelmatig een een vrouwke.
Maar zoals de thread zegt: "als de jaren beginnen te tellen".... Dat blijft niet duren hé.

Nee we zeggen dit allemaal voor uw goed hé: Rem dringend af man. 12 uur per dag werken, in uw situatie, is toch helemaal niet nodig.
Stel u zelf in de plaats van uw kleine. Zo wil je toch niet opgroeien? Herpak u, en neem het leven wat rustiger aan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Met milfjes babbelen aan de schoolpoort? Die milfjes zijn meestal zelf wel gaan werken. 't Zijn vooral granny's om 16u aan de schoolpoort.
Gilfjes dan hé.

Klopt wel dat iemand die als "milf" geldt tegenwoordig toch meestal nog aan het werk is.
Klopt ook niet vind ik. lening= woonbonus (in de meest oudere gevallen, jij wellicht ook).
Eens die is afbetaald: elk jaar 1000 euro of iets leggen, kadastraal inkomen. (die je nu kan betalen met geld van je woonbonus)
De woonbonus is altijd een pak lager dan het bedrag dat je jaarlijks afbetaalt. Een afbetaling van €1000 per maand is niet gigantisch, dat is €12000 per jaar die je niet meer moet betalen als de lening is afbetaald. Hou dan die woonbonus maar.

In bepaalde contreien ten verre oosten malen ze niet zo om een buikje en slechte tanden. Bij ons werkte ooit een bijlader bij de vuilkar, Louiske. Kerel zag eruit als een verlepte en verschrompelde Sinterklaas en had misschien nog maar tien tanden, maar zijn oogskes begonnen nogal te fonkelen toen hij begon te vertellen over de meiskes van Thailand waar hij elk jaar voor een maand heen ging. UItwisselingsproject met de ping pong club. :unsure:

In bepaalde contreien ten verre oosten malen ze niet zo om een buikje en slechte tanden. Bij ons werkte ooit een bijlader bij de vuilkar, Louiske. Kerel zag eruit als een verlepte en verschrompelde Sinterklaas en had misschien nog maar tien tanden, maar zijn oogskes begonnen nogal te fonkelen toen hij begon te vertellen over de meiskes van Thailand waar hij elk jaar voor een maand heen ging. UItwisselingsproject met de ping pong club. :unsure:
Het schijnt dat men in bepaalde Afrikaanse landen ook geen problemen heeft daarmee, maar ik denk dan dat er misschien nog een andere factor kan spelen :unsure:

Hangt af van dag op dag, hier toch. Woensdagmiddag ligt het gepensioneerdengehalte toch redelijk hoog, maar 's ochtends is de kans op milf wat hoger.
Ik zou juist denken dat er meer mama’s op woensdag ouderschapsverlof hebben. Maar geen idee hoe het op woensdagen zit, hier ist de vrijdag dat ik om 15u aan de schoolpoort sta. Dan is’t toch vooral grannyfest.

Hopelijk waren de ping pong ballen ook verwijderd bij zijn Thaise.

Terug
Bovenaan