ThomasMore
Well-known member
Ik beweer nergens dat zelfstandige het slachtoffer zijn he. Dat van die extra eigendom snap ik niet, het voorbeeld van diene ambtenaar/zelfstandige spreekt niet over extra eigendom. En ook niet elke (ex)zelfstandige boomer heeft meerdere eigendommen.Oké, fijn hij heeft het systeem niet optimaal gebruikt/misbruikt, we zullen hem een fruitmand sturen?
Feit is dat zelfstandigen echt niet het slachtoffers zijn van het systeem zoals ze zichzelf afschilderen.
Een extra eigendom, zeker in deze tijden is allesbehalve een evidentie. Alles boven het absolute minimumpensioen zou op basis van prestaties en bijdragen moeten zijn, en zelfstandigen hebben doorgaans weinig bijgedragen.
Ik zou ook momenteel de voorkeur geven aan zelf kunnen investeren in iets dat van mij (of mijn erfgenamen) blijft, in plaats van te moeten blijven betalen aan een piramidespel dat mijn generatie en zeker die na mij, gaan verliezen.
Babyboomers die klagen in de media, of in deze thread, ik moet er cynisch eens mee lachen. Individueel zullen er genoeg trieste verhalen zijn, maar als generatie zijn dit zonder enige twijfel de grote "winnaars", zowel als ik in mijn omgeving kijk als naar de brede samenleving.
Als je zelf wilt investeren ipv te betalen aan dat piramidespel dan kan je ook zelfstandige worden he. Ze zijn de regels daar wel aan het verstrengen maar bon.
En je hebt helemaal gelijk dat de babyboomers de gouden generatie zijn. Het individuele geval van diene kerel die 2 jaar ziekenkas mist en daardoor naar een leefloonniveau wordt gekatapulteerd is een triest verhaal. Maar die generatie heeft over het algemeen zeker geen recht op klagen. Nu veel hoor ik die in mijn omgeving niet klagen. Wat ik wel hoor is dat het pensioen daar een parameter is op de dating markt: een tante van mij heeft een nieuw lief die politiecommissaris is geweest. Reactie: ah da's eentje met goed pensioen...