waarom is bouwgrond in limburg zoveel goedkoper?

mrgorillaz

New member
in limburg is bouwgrond spotgoedkoop als je met de rest van vlaanderen vergelijkt, makkelijk helft goedkoper en groot aanbod
 
Ga dan maar eens in Wallonië kijken.

Kwestie van meer beschikbare grond en minder interessante ligging?
 
Location, location, location zeker?

Kijk eens naar de pendelafstand voor de typische goedverdiendende jobs, zeker in de goedkopere regio's van Limburg is dat vaak toch niet echt geweldig.
 
Mijn schoonouders wonen in noordoost Limburg. Probeer van daaruit maar eens naar Brussel ofzo te gaan in de week 😅
Of gewoon: je hebt overal een auto voor nodig om ergens te geraken. Dichtstbijzijnde station is Neerpelt of Genk. Bussen van de Lijn? Als ge chance hebt 1 per uur.
Wel schoon wonen daar, maar ge moet al in de buurt werken om het tof te houden.
 
Mijn schoonouders wonen in noordoost Limburg. Probeer van daaruit maar eens naar Brussel ofzo te gaan in de week 😅
Of gewoon: je hebt overal een auto voor nodig om ergens te geraken. Dichtstbijzijnde station is Neerpelt of Genk. Bussen van de Lijn? Als ge chance hebt 1 per uur.
Wel schoon wonen daar, maar ge moet al in de buurt werken om het tof te houden.

Goh, Van Genk tot Aarschot gaat dat goed en dan staat iedereen in de file. Dat eerste stuk maakt eigenlijk niet zoveel uit, afstand is nietszeggend in België. Openbaar vervoer is overal miserie eh, de bus is iets voor de jeugd of gepensioneerden. Al de rest heeft daar geen tijd voor.

Met thuiswerk valt woon/werk verkeer voor mij persoonlijk wel goed mee. Ik heb overigens collega's die 45km dichterbij wonen en evenlang/langer onderweg zijn van en naar kantoor. Nogmaals, afstand speelt geen rol. Als uw laatste 10km een ramp zijn mag je op 25km of 75km wonen, het verschil in tijd is er amper.

Mijn zus werkt op 15km afstand en moet elke dag in posten gaan werken. Die zit gemiddeld meer in de wagen dan ik die op 75km afstand van mijn werkgever woont. Ik moet immers maar 1 a 2 keer per week naar kantoor.
 
Vraag (laag) en aanbod (hoog).
Idd dat is de enige juiste verklaring. Er is meer aanbod en minder vraag.

Aantal bouwgronden te koop > 5 are

Screenshot-2024-02-21-at-12-49-14.png
 
Laatst bewerkt:
Hetzelfde kan gezegd worden van West-Vlaanderen (waar ik woon) en hier is alles toch harstikke duur en nauwelijks aanbod.
Zijn we dan helemaal hetzelfde aan het vergelijken? Want West-Vlaanderen lijkt me op veel vlakken beter bereikbaar, en de kust is gewoon duur door al het vakantievastgoed. Moet je dan eigenlijk al niet naar de Westhoek kijken?
 
Zijn we dan helemaal hetzelfde aan het vergelijken? Want West-Vlaanderen lijkt me op veel vlakken beter bereikbaar, en de kust is gewoon duur door al het vakantievastgoed. Moet je dan eigenlijk al niet naar de Westhoek kijken?

De Westhoek is onbereikbaar en goedkoper. Ik dacht dat Limburg aantrekkelijk zou zijn door de nabijheid van Nederland. In Limburg zie ik toch dat je op veel plaatsen nog een bouwgrond kan kopen die in de rest van Vlaanderen 100 000 euro meer zou kosten. Van Hasselt naar Brussel ben je toch ook maar 1 uur onderweg, of niet?
 
De Westhoek is onbereikbaar en goedkoper. Ik dacht dat Limburg aantrekkelijk zou zijn door de nabijheid van Nederland. In Limburg zie ik toch dat je op veel plaatsen nog een bouwgrond kan kopen die in de rest van Vlaanderen 100 000 euro meer zou kosten. Van Hasselt naar Brussel ben je toch ook maar 1 uur onderweg, of niet?
Om 3u snachts misschien als je vlak aan de autostrade woont.
Tijdens normale commute uren kan je rekenen op 1u30 - 1u50 + de tijd tot aan autostrade Lummen (kan snel oplopen, bvb Leopoldsburg is al snel 30 minuten). Er zijn gegarandeerd ergens op de rit ongevallen of werken.
 
Om 3u snachts misschien als je vlak aan de autostrade woont.
Tijdens normale commute uren kan je rekenen op 1u30 - 1u50 + de tijd tot aan autostrade Lummen (kan snel oplopen, bvb Leopoldsburg is al snel 30 minuten). Er zijn gegarandeerd ergens op de rit ongevallen of werken.

Leopoldsburg —> Ham - E314 oprit 25a —> Lummen is 20 minuten.
 
Volgens google maps is het (nu!) 30 minuten; Maar goed mijn punt zat hem niet in de 10 minuten meer of minder ... eerder dat de meesten in Limburg niet pal aan de autostrade wonen.

Nee, klopt. Maar Leopoldsburg is nog cava. Ook om naar Eindhoven te gaan ofzo.

Lommel bvb is gewoon een ramp om ergens te geraken.
 
Terug
Bovenaan