waarom is bouwgrond in limburg zoveel goedkoper?

Om 3u snachts misschien als je vlak aan de autostrade woont.
Tijdens normale commute uren kan je rekenen op 1u30 - 1u50 + de tijd tot aan autostrade Lummen (kan snel oplopen, bvb Leopoldsburg is al snel 30 minuten). Er zijn gegarandeerd ergens op de rit ongevallen of werken.
5h vertrekken en dat zal lukken.
Toen ik +10j geleden het traject maakte was het met de moto deur tot deur (hechtel - brussel) - 1h35.
Zonder extreme file 2h tot 2h15.
Ik ben 1 keer 3h+ enkel onderweg geweest toen ik vertrok om 7h. En normaliter nam ik eerder de bus en de trein (dat traject was 2.5uur)

En dan spreken we nog niet over pelt of zo...
 
Vanuit hier in zuid Limburg ben je even snel aan de E40 dan aan de E314/E313 richting Lummen en Brussel. Maar heb je wel een pak minder file. Tot voorbij Leuven zo goed als niks.
 
Ik zou denk ik dan toch nog liever in Zuid-Limburg wonen dan in de westhoek.
Naar mijn aanvoelen is de Westhoek ook gewoon minder toegankelijk om te wonen als je zelf geen West-Vlaming bent, vergeleken met andere stukken België. Los van locatie of bereikbaarheid maar puur lokale cultuur. Het lijkt me toch wat geslotener dan zuid-Limburg. Het dialect speelt misschien ook mee. Al is er wel al een hele tijd een reclamecampagne bezig om meer mensen naar de Westhoek te lokken, "de nieuwe wereld" https://www.dewesthoek.com/nl

Zoals @Racing_Genk ook zei is er in WVL veel geld & industrie he. Je moet maar eens langs de E17 Kortrijk-Waregem rijden, wat daar allemaal staat. Ook redelijk veel steden, de kust incl haven Zeebrugge, Rijsel & Gent vlakbij. In Limburg is die industrie en dat stedelijke er voor zover ik weet toch een pak minder.
 
Naar mijn aanvoelen is de Westhoek ook gewoon minder toegankelijk om te wonen als je zelf geen West-Vlaming bent, vergeleken met andere stukken België. Los van locatie of bereikbaarheid maar puur lokale cultuur. Het lijkt me toch wat geslotener dan zuid-Limburg. Het dialect speelt misschien ook mee. Al is er wel al een hele tijd een reclamecampagne bezig om meer mensen naar de Westhoek te lokken, "de nieuwe wereld" https://www.dewesthoek.com/nl

Zoals @Racing_Genk ook zei is er in WVL veel geld & industrie he. Je moet maar eens langs de E17 Kortrijk-Waregem rijden, wat daar allemaal staat. Ook redelijk veel steden, de kust incl haven Zeebrugge, Rijsel & Gent vlakbij. In Limburg is die industrie en dat stedelijke er voor zover ik weet toch een pak minder.

Zijn ze daar weer met hun reclamecampagnes over de westhoel

Het zegt eigenlijk genoeg dat ze plaats hebben voor 6 bedrijven als banner voor "ambassadeur" op hun website maar er zijn maar 5 ambassadeurs :p

De Westhoek is een verloren regio. Ik heb het afgelopen weken moeten ondergaan. Bijna 300 euro aan vervoerskosten in twee weken tijd omdat er geen degelijke OV-alternatieven zijn.
Valt je auto in panne, ben je je rijbewijs kwijt of kan je door gezondheidsproblemen niet meer rijden, dan zit je daar in een openluchtgevangenis.
 
Zijn ze daar weer met hun reclamecampagnes over de westhoel

Het zegt eigenlijk genoeg dat ze plaats hebben voor 6 bedrijven als banner voor "ambassadeur" op hun website maar er zijn maar 5 ambassadeurs :p

De Westhoek is een verloren regio. Ik heb het afgelopen weken moeten ondergaan. Bijna 300 euro aan vervoerskosten in twee weken tijd omdat er geen degelijke OV-alternatieven zijn.
Valt je auto in panne, ben je je rijbewijs kwijt of kan je door gezondheidsproblemen niet meer rijden, dan zit je daar in een openluchtgevangenis.
We hebben meer posts zoals dit nodig, dan blijft iedereen hier weg!
 
Voor de lol eens gaan zien op Immoweb naar de regio Sint-Truiden-Tongeren en ik vind het daar toch echt niet extreem goedkoop zenne. En al zeker niet als je selecteert op OB met energiescore C of hoger. Er is idd. wel een groot aanbod 'goedkope' woningen (oud, E of F scoren en in een tristige straatof wijk gelegen) maar dat is er overal denk ik.
 
Ik woon in Lommel, dichtbij Leopoldsburg, en je bent inderdaad al een kwartier/20 minuten kwijt voor je op de autostrade bent ...
 
Ik woon in Lommel, dichtbij Leopoldsburg, en je bent inderdaad al een kwartier/20 minuten kwijt voor je op de autostrade bent ...
Ik woon in Lommel, dichtbij Leopoldsburg, en je bent inderdaad al een kwartier/20 minuten kwijt voor je op de autostrade bent ...
in een groot stuk van west-vlaanderen heb je dit ook
ik vermoed dat er gewoon meer aanbod in limburg is en minder ontwikkeling
 
Terug
Bovenaan