Cinema ervaringen in België

Tegenwoordig is betrekkelijk weinig dat we nog kunnen gaan (heeft ook deel met de films te maken) maar wij gaan doorgaans naar Kinepolis in Leuven. Op zich geen klagen van, behalve de belachelijk dure prijzen in de snackshop. Tickets doen we altijd wel via kortingsplatform via mijn vrouw haar werk. Scheelt toch iets. Ik mis soms de studententijd wel wat toen we (toen ook al samen met mijn vrouw) vaak back-to-back naar naar een film gingen. De film van 17u en dan direct daarna naar de laatavond en dan kwamen we vermoedelijk nog goedkoper uit toen dan nu voor één bezoekje :D

Ik begrijp toch niet waarom zo veel mensen een gigantische tv aan hun muur willen hangen. Als ik 's avonds ga lopen, dan zie je in sommige huiskamers van die muurbrede televisies en kan ik van op 50 meter al zien naar welke zender te aan het kijken zijn. Tis gewoon de verhouding die niet past, in een modale woonkamer is zo'n 100 of whatever inch televisie gewoon te groot.

Maar ik ben dan ook niet de referentie, als het aan mij lag dan vloog onze televisie (een kleintje) vandaag buiten. Maar ik sta alleen met die mening in mijn gezin.
Het gaat voor de meeste dan ook niet om hoe de TV past in het interieur, de meeste TV's zijn nog te klein om een ideale kijkervaring te hebben.

In de Studio Skoop vorig jaar eens in een zaal gezeten waarop ik 10-20 % van het scherm niet kon zien vanuit mijn stoel :thumb: Dat was ook wel echt een debiele ervaring, dus daardoor wel minder zin om te gaan.
Well that sucks. Op dat vlak blijft Kinepolis wel de beste ervaring in België...

Een keertje naar de Schakelbox in Waregem getrokken. Technisch gezien geen volwaardige bioscoop, maar een adendum aan het cultureel centrum De Schakel.

Eigenlijk komt het neer op de Cinéstar, de buurtbioscoop die 'de piramide' werd genoemd, die ze hebben overgenomen en gerenoveerd om extra zalen voor de CC te maken. Ze hebben daar nu dus een leuk zaaltje dat ze gebruiken voor clubconcerten en laagdrenpelige comedy, maar ook nog een volwaardige bioscoopzaal.

Ze programmeren daar wekelijks een voorstelling of twee (maandag en zaterdag), niet het meest recente aanbod..maar als je een paar maand kan wachten tot een film uit de Kinepolis is kan je aan 8 euro dus een vrij recente film gaan checken.

We gingen dus naar Final Reckoning, omdat je de Cruiser toch op het grote scherm zijn ding wil zien doen, en waren aangenaam verrast door de Schakelbox. Wie ooit de Cinéstar bezocht heeft, herinnert zich vast dat het een wat groezelig vuil kot was. De Schakel heeft dat echter knap gerenoveerd met een gezellige kleine foyer en een compacte bioscoopzaal met nagenoeg perfect beeld en geluid. Lang geleden ook dat ik nog zo een aandachtig, stil publiek bij een bioscoopvoorstelling gehad heb.

Ik krijg het gevoel dat die een erg vast ouder publiek hebben waar velen gewoon elke zaterdag naar de film gaan, of dat nu Timotheé Chalamet als Dylan is, een thriller met Cate Blanchett en Fassbender, de nieuwe Wes Anderson of Mission Impossible.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan