Hier veel goede ervaringen. Eén maal kreeg ik een fout levering die ik gewoon heb mogen houden, terwijl ze me best snel de juiste boeken stuurden.
 
Ik heb recent boekenkraam.nl ontdekt.
Ze verkopen zowel nieuwe boeken als boeken met lichte beschadigingen. Hierdoor is er vaak een grote korting.

Verzending is prima en de beschadigingen zijn miniem. Ik heb ook al boeken ontvangen waar helemaal niets aan te merken is.
 
Heb zelf enkel maar goeie ervaringen met Book Depository gehad. Levertijd is soms wat lang maar de prijzen, service en aanbod zijn echt top.

Voor veel mensen die lokaal moeilijk toegang hebben tot Engelstalige boeken (bv. in Azië of Zuid-Amerika) gaat dit een groot probleem worden vrees ik.
 
Ik ga dit weekend waarschijnlijk eens naar Waterstones in Brussel. Ik ben er nog nooit geweest en ook niet zo bekend in onze hoofdstad...
Iemand nog andere tips in Brussel?
 
Ik ga dit weekend waarschijnlijk eens naar Waterstones in Brussel. Ik ben er nog nooit geweest en ook niet zo bekend in onze hoofdstad...
Iemand nog andere tips in Brussel?
Sowieso Passa Porta doen!

Daarnaast ben ik fan van Het Ivoren Aapje, maar dat hangt ervan af waar je interesses liggen. :p Het is een piepkleine tweedehandsboekenwinkel (waar de helft van de vloer dan nog eens volligt met stapels boeken, dus kijk uit waar je stapt), met de eigenaar van de zaak die zich ten allen tijde binnen een perimeter van 3 meter van jou bevindt omdat het zo klein is daar.
 
Sowieso Passa Porta doen!

Daarnaast ben ik fan van Het Ivoren Aapje, maar dat hangt ervan af waar je interesses liggen. :p Het is een piepkleine tweedehandsboekenwinkel (waar de helft van de vloer dan nog eens volligt met stapels boeken, dus kijk uit waar je stapt), met de eigenaar van de zaak die zich ten allen tijde binnen een perimeter van 3 meter van jou bevindt omdat het zo klein is daar.
Passa porta is een must in Brussel
In Gent is het Paard van Troje nog steeds een klassieker (haha).
Antwerpen heeft imho geen topboekenwinkels. Luddites, Cronopio en Stad LEest zijn okee maar duidelijk een trap lager dan Passa Porta en PvTroje.

hoezeer ik ook houd van fysieke boekenwinkels, bol.com levert ook heel wat lekkers in de bus. Zeker als ik een dag of 2 ervoor dronken op internet belandde 🤐🤐🤐
 
Passa porta is een must in Brussel
In Gent is het Paard van Troje nog steeds een klassieker (haha).
Antwerpen heeft imho geen topboekenwinkels. Luddites, Cronopio en Stad LEest zijn okee maar duidelijk een trap lager dan Passa Porta en PvTroje.

hoezeer ik ook houd van fysieke boekenwinkels, bol.com levert ook heel wat lekkers in de bus. Zeker als ik een dag of 2 ervoor dronken op internet belandde 🤐🤐🤐
De Groene Waterman vind ik wel een degelijke Antwerpse boekenwinkel en ik snuister graag in Demian. Over De Groene Waterman heb je ook nog een antiquariaat (naamloos, van Leon Lemahieu) dat ik vroeger wel fijn vond en ernaast heb je ook nog Panoply Books & Records. Vroeger had je ook in de Grote Pieter Potstraat een fijn antiquariaat maar die is helaas ook al een tijdje gesloten.

Bol.com is goed voor gerichte boekaankopen, maar een fysieke boekenwinkel vind ik fijner om ontdekkingen te doen. En dan vooral een antiquariaat, daar kan je zeldzame pareltjes vinden.
 
Bol.com is goed voor gerichte boekaankopen, maar een fysieke boekenwinkel vind ik fijner om ontdekkingen te doen. En dan vooral een antiquariaat, daar kan je zeldzame pareltjes vinden

Hiermee ben ik het eens. Ik vind het zo leuk om nieuwe boeken te ontdekken in een boekenwinkel.

Mijn favoriete boekenwinkel is er eentje met een cafeetje ofzo aan omdat mijn man dan iets kan gaan drinken terwijl ik opzoek ga naar boeken. Ik eindig meestal in een boekenwinkel als we samen iets gaan doen.

Maandag en dinsdag nog twee boeken winkels in Edinburgh gedaan en beide hadden een leuk café. Zeker Waterstones, met zicht op het kasteel 😍. En zoveel keuze... soms een beetje overweldigend.
Ik heb 11 boeken mee terug genomen uit Schotland.... oeps.
 
Laatst nog een serieuze slag geslaan in Scheltema in Amsterdam. Wat een fantastische winkel ook.
 
Mocht iemand ooit in Utrecht zijn, zeker eens Broese en Steven Sterk checken. Vooral in Broese hadden ze best een grote selectie aan SF/Fantasy en graphic novels in het Engels. Toch de eerste keer dat ik er zoveel zag.
 
Mocht iemand ooit in Utrecht zijn, zeker eens Broese en Steven Sterk checken. Vooral in Broese hadden ze best een grote selectie aan SF/Fantasy en graphic novels in het Engels. Toch de eerste keer dat ik er zoveel zag.

Ja Broese is leuk! En je kan er nog nog iets gaan drinken met een mooi zicht op de gracht.
 
Terug
Bovenaan