Eerste spel dat ik ooit heb gespeeld is (denk ik) FIFA06 op Gameboy Advance, nadat ik een neef van mijn nicht (maar niet mijn neef) het ooit eens heb spelen en ik weet nog dat hij met Sint-Truiden soort van 11-0 won tegen Club Brugge (maar het is een west-vlaming

).
Al kan het ook zijn dat ik dit spel er nog voor heb gehad.
Als kind kapot mee gespeeld. Maar dat was dus zo met kutnamen (Neilstrung ipv Armstrong, enzovoort) omdat ze de licenties niet hadden, en in het begin kon ik het ook niet goed. In carrière was ik altijd na 7 maanden ofzo al failliet omdat ik al transfers deed voor superveel geld. Dan zat ik de ronde van Qatar te spelen, vanaf de eerste kilometer aan te vallen op makkelijk en won ik met 25-45 minuten voorsprong met Vinokourov (voor Quick-Step want die had ik dus gekocht) in een vlakke rit

al had die dus geen energie meer.
In latere cycling managers zou ik natuurlijk wel beter worden. Eigenlijk de CM erachter was ik al vrij oké in, en had ik carrières die langer duurder. Dan wist ik het naamprobleem ook op te lossen door databases te downloaden. Maar ja ik zat misschien in het tweede of derde leerjaar wanneer ik dit speelde.
Op de computer nog wat browsergames (Runescape, Tribal Wars), ook met beiden erg mee geamuseerd, maar van Runescape begreep ik in het begin echt de nugabollen van door dat engels. Enkele jaren dan wel weer teruggespeeld en dan ging het veel beter. Tribal Wars was ik ook wel oké in. Al raakte ik het spel altijd te snel beu, en liet ik letterlijk mijn slaap ervoor.
Er zullen nog wel wat spellen zijn. Na FIFA06 denk ik dat ik vrij snel Pokemon beginnen spelen ben. Ik was zeker 10 of 11 bij FIFA06 (dus Cycling Manager zal mijn eerste spel wel geweest zijn). Pokemon Emerald was mijn eerste spel. Eigenlijk zag ik mijn beste vriend van toen Pokemon Mystery Dungeon: Red Rescue Team spelen, dus ik wou dat ook. Maar ik had Emerald gekocht in de plaats. (Achteraf gezien zelfs nog leuker en bekender) Ja, ook daar problemen met het engels gehad (maar gelukkig doorgezet). Maar goed ja het ging wel. Soms eens vastzitten omdat je niet weet wat je moet doen en dus je pokemon maar overtrainen. Achteraf was het omdat ik HM Surf moest hebben of leren op een pokemon om naar de rechterkant en dus Fortree City te gaan. Ik trainde in mijn eerste playtrough maar twee pokemon: Swampert en Pelipper maar wel de E4 mee kunnen verslaan. Later dan Mystery Dungeon en Fire Red ook gehad, en dan zo Pearl en denk ook Ranger nog gehad. En ergens in het middelbaar heb ik ook nog Black gehad. En dan zo verder maar meestal koop ik misschien maar een pokemon spel nog maar voor een tientje ofzo, en ik speel ze niet altijd meer uit. Maar ik denk wel dat samen met de Cycling Manager en Football Manager spellen die ik als kind / puber speelde dit wel de leukste herinneringen zijn (en misschien dus Runescape en Tribal Wars ook wel).
Ik mocht van mijn pleegouders nooit een PS want te gewelddadig, maar bij mijn papa kon ik wel soms spelen. Dat was toen Call of Duty. MW was mijn eerste. Ja, uiteindelijk de eerste keer dat ik dus ooit een schietspel speel, ik zet het op regular en na 5 uur is het uitgespeeld. En mijn vader verstond dat dus niet, maar het zijn meer spellen waar de MP belangrijk voor was. MW MP was ik niet zo goed in. World at War dan weer wel. En de zombie modussen vond ik heel leuk toen.
Pas eind 2012/begin 2013 heb ik mijn eerste playstation gehad. (15 jaar dus) Dat was een 3. FIFA13 was mijn eerste spel. Maar vooral GTA V en Assassin's Creed Black Flag eind 2013 mee geamuseerd (tegen toen had ik al alle AC spellen voor Black Flag al eens gespeeld op die playstation dus), GTAIV had ik op de PS van mijn vader gespeeld (en later herspeeld op de mijne), GTA San Andreas wou ik altijd al eens graag spelen, maar ik wist niet hoe, uiteindelijk maar gewoon download op een computer die al gecrashet was en om de zoveel tijd opnieuw opgestart was (allerlei problemen mee), en zo goed als kunnen uitspelen (niet helemaal, maar ondertussen toch al 2 keer gedaan, en staat ook in mijn steam-library nu).
Als volwassen kan ik minder bingegamen dan als kind of puber wel. Dat merk ik wel. Ik raak sneller iets beu. Ik game ook minder dan vroeger (wat ik wel jammer vind soms). Van veel spellen ook een degout gekregen door hun marketing (cheap efforts). Vooral dan van FIFA franchise en de FPS online games, moet ik weinig nog weten tegenwoordig. Battlefield 1 was wel goed van EA (maar ook ver het enige), maar het lag me niet zo. De eerste keer dat ik ontdekte dat ik het verslavende van FPS multiplayergames blijkbaar niet meer had van vroeger. Ik merkte dat al toen ik mijn eigen PS had. Vanaf 15 was die goesting eigenlijk echt over voor een COD.