Ik vind het vooral jammer dat er op een podium drie renners van één dezelfde ploeg staan, ongezien en ongeloofwaardig, zelfs als je niet wilt linken aan doping, kan je hier toch nog nooit tevreden mee zijn. Ook een gevoel dat de rest er niet toe doet, ze maken geen kans ook niet in de andere rondes om te winnen, enkel Pogacar. Het is precies vrouwenwielrennen, of profs tussen een hoop amateurs..
Als Merckx een ploeg was, is de naam Jumbo-Visma (op de monumenten na

).
Ik begrijp dat ook niet. Je mag over Jumbo zelfs geen bedenking maken inzake doping of je wordt door velen afgeschoten. Dat terwijl ze alle 3 de GT's winnen, top 3 in een GT rijden alsof het cycling manager is, hun klimtijden vaak in de buurt zijn of gelijk met supertijden uit de doping tijdperken, enz. Ik stel mij daar toch allemaal héél veel vragen bij.
Ook mijn bedenkingen bij, zeker met Kuss, maar je zit wel met de derde beste GT-renner en de beste in een ploeg.
Roglic met een superjaar- en voorbereiding op alles; Vingegaard is de te overwinnen eindbaas voor komende GT-coureurs en Kuss had die voorgift van enkele minuten, waarop andere klassementsmannen zich blind hebben op gestaard en dachten dat ze die wel zouden lossen.
Alles komt samen in deze Vuelta voor Jumbo.
Volgend jaar komt Jorgenson erbij. Die wordt 5% beter en zal meedingen naar een podium in de Giro / Vuelta.
Kunnen ze voor een vier-op-rij gaan

.
Wat ik wel bijzonder frappant vind, is dat Valverde in 2016 ook de drie GT' reed en 3 - 6 - 12 reed met nog wat eendagskoersen ertussen.
Kuss - een meesterknecht, die vaak een beetje liet lopen in de andere twee GT' dit jaar - zit aan 14 - 12 - 1.
Hij kon evengoed net de tiende plek hebben bemachtigd in de Giro, door wat door te rijden.
Moet ik die nu gelijkstellen aan een Valverde? Ondanks de vernieuwende voedselmethodes?