Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

  • Jonas Vingegaard

    Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

    Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

    Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

    Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

    Stemmen: 0 0,0%
  • Enric Mas

    Stemmen: 0 0,0%
  • Juan Ayuso

    Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

    Stemmen: 0 0,0%
  • Iemand Anders

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
Doeme, Remco zich laten verrassen. Lijkt ook net een splitsecond te twijfelen en te denken dat Sanchez of LVE het gaat dichten.

Maar eerlijk Poels verdient het ook wel. Was de beste bergop.

Heel sterke Van Eetvelt ook.

EDIT: die bocht doet het hem, zeeeer slim van Poels.
 
Stevige inspanning van Remco maar daar koop je niets mee natuurlijk. Als die streep een meter verder ligt wint hij maar dat grote gat is natuurlijk de verdienste van een slinkse Poels.
 
Laatst bewerkt:
Remco zal qua intelligent koersen toch nog veel kunnen leren. Ik vond 'm op dat gebied deze Vuelta niet sterk. Liet in de eerste week zo ook al een ritzege ontglippen ("was het voor de eerste plaats?").
Er is nog werk aan de winkel in het kopke, maar hij is ook nog maar 23 natuurlijk.
 
Remco zal qua intelligent koersen toch nog veel kunnen leren. Ik vond 'm op dat gebied deze Vuelta niet sterk. Liet in de eerste week zo ook al een ritzege ontglippen ("was het voor de eerste plaats?").
Er is nog werk aan de winkel in het kopke, maar hij is ook nog maar 23 natuurlijk.
Ik vind niet dat Remco vandaag een fout gemaakt heeft. Poels speelde op de verrassing en dat was gewoon zeer knap gedaan.
Maar globaal genomen geef ik je wel gelijk. Hij moet nog leren om slimmer en soms ook 'zuiniger' te rijden.

Plaats zeven verloren met 7 seconden.
Bah zuur, maar goed een ramp is het niet.
 
Remco heeft vandaag toch niets mis gedaan? Zijn ploeg heeft gewerkt, hijzelf deze keer niet. Uiteindelijk waren zijn benen gewoon niet goed genoeg op de klim en ja hij laat zich wat verrassen door Poels, maar die doet het zelf ook gewoon heel slim.
 
Droomscenario voornmorgen: peloton dat zich laat ringeloten door een uitval van Cian en Remco die er een koppelkoers van maken. Peloton komt 10sec later pas over de streep. Vlasov in tranen.
 
Droomscenario voornmorgen: peloton dat zich laat ringeloten door een uitval van Cian en Remco die er een koppelkoers van maken. Peloton komt 10sec later pas over de streep. Vlasov in tranen.
We zullen het nooit zeker weten, maar ik vind het allemaal een beetje iets te veel toeval dat Cian als enige uit de top-10 moest lossen op de laatste beklimming en dan ook nog eens heel nipt te laat binnenkomt zodat Vlasov nog net over hem springt in het klassement.

Ik zou er niet van schrikken als dit opgezet spel is om de Vlasov tevreden te stellen. Hij was niet tevreden dat Cian voor hem stond in het klassement terwijl Cian zelf gisteren al zei, dat het hem niet zoveel uitmaakte of hij nu 7ste of 8ste zou eindigen.

Hij is ook nog een beetje TE braaf dus als hem gezegd is vanuit de ploegleiding om aub Vlasov nog voor te laten (maar te zwijgen tov de buitenwereld) zou hij dat weigeren? Ik geloof daar niks van. Dan heeft hij gewoon 'ja dat is goed' gezegd se. En hij zal even goed slapen en er niet wakker van liggen.
 
We zullen het nooit zeker weten, maar ik vind het allemaal een beetje iets te veel toeval dat Cian als enige uit de top-10 moest lossen op de laatste beklimming en dan ook nog eens heel nipt te laat binnenkomt zodat Vlasov nog net over hem springt in het klassement.

Ik zou er niet van schrikken als dit opgezet spel is om de Vlasov tevreden te stellen. Hij was niet tevreden dat Cian voor hem stond in het klassement terwijl Cian zelf gisteren al zei, dat het hem niet zoveel uitmaakte of hij nu 7ste of 8ste zou eindigen.

Hij is ook nog een beetje TE braaf dus als hem gezegd is vanuit de ploegleiding om aub Vlasov nog voor te laten (maar te zwijgen tov de buitenwereld) zou hij dat weigeren? Ik geloof daar niks van. Dan heeft hij gewoon 'ja dat is goed' gezegd se. En hij zal even goed slapen en er niet wakker van liggen.

:eek: iets teveel op facebook gezeten zeker? Amai dat zijn zo van die complot theorieën die je eerder verwacht in een groepje van verveelde huisvrouwen. Als we daar gaan aan beginnen.

Uitdebroeks heeft ook al eerder moeilijke momenten gehad als je dan op zo'n korte nijdige helling niet mee bent heb je geen tijd meer om dat recht te zetten zoals de andere dagen. Waren het de Jumbos niet die doortrokken dan waren het de Spanjaarden als je dan niet mee bent dan lig je daar achter te zwemmen in niemandsland natuurlijk en dan loopt de schade snel op.
 
:eek: iets teveel op facebook gezeten zeker? Amai dat zijn zo van die complot theorieën die je eerder verwacht in een groepje van verveelde huisvrouwen. Als we daar gaan aan beginnen.
Als iemand iets post over doping dan is dat blijkbaar normaal. Maar dat ik zeg dat er mogelijks [niet eens zeker] ploegorders geweest zijn (Ik draai rond de pot en doe er een grote strik rond dat is wel waar, MAAR als je mijn post samenvat dan is het eigenlijk gewoon niet meer dan dat), dat is het meteen een complottheorie van verveelde huisvrouwen en loosers.

Als men bij Jumbo de kopmannen vragen om de meesterknecht voor te laten, dan is dat normaal. Als een Rus op tafel klopt, en de ploeg om de vrede te bewaren, rustig en netjes zou vragen aan de vrijbuiter om toch de kopman voor te laten (maar geen druk zet daarop) zodat iedereen binnen de ploeg tevreden is, dan is dat een complottheorie.

Ik zeg ook nergens dat het zo gebeurd is, ik geef gewoon aan dat dit een (welliswaar vergezocht) scenario waarover men gerust eens mag over nadenken en discussieren. Daarvoor dient een forum toch niet? :support:

Maar goed. Ieder zijn mening.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan