Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

  • Jonas Vingegaard

    Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

    Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

    Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

    Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

    Stemmen: 0 0,0%
  • Enric Mas

    Stemmen: 0 0,0%
  • Juan Ayuso

    Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

    Stemmen: 0 0,0%
  • Iemand Anders

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
Uijtdebroeks verloor in de donderdagetappe ook al een kleine minuut op Mas, Ayuso, Kuss, etc. Misschien dat het na zijn mooie uitslag op de Angliru gewoon wat op is?


Er zijn trouwens een hele hoop ploegen die iemand als Uijtdebroeks vanaf dag 1 als helper zouden inzetten voor Vlasov. In een bergrit op kop gaan rijden als er nog 10 man bij elkaar zit, zonder enige reden. Zoals de Franse ploegen in de tour voor O'Connor en Gaudu gaan rijden.
Toch wel mooi van Bora dat ze hem al heel het seizoen zijn ding laten doen.
 
We zullen het nooit zeker weten, maar ik vind het allemaal een beetje iets te veel toeval dat Cian als enige uit de top-10 moest lossen op de laatste beklimming en dan ook nog eens heel nipt te laat binnenkomt zodat Vlasov nog net over hem springt in het klassement.

Ik zou er niet van schrikken als dit opgezet spel is om de Vlasov tevreden te stellen. Hij was niet tevreden dat Cian voor hem stond in het klassement terwijl Cian zelf gisteren al zei, dat het hem niet zoveel uitmaakte of hij nu 7ste of 8ste zou eindigen.

Hij is ook nog een beetje TE braaf dus als hem gezegd is vanuit de ploegleiding om aub Vlasov nog voor te laten (maar te zwijgen tov de buitenwereld) zou hij dat weigeren? Ik geloof daar niks van. Dan heeft hij gewoon 'ja dat is goed' gezegd se. En hij zal even goed slapen en er niet wakker van liggen.
Geloof je toch zelf niet?
Maakt voor Bora toch niet uit wie er 7 en 8 wordt?
 
Geloof je toch zelf niet?
Maakt voor Bora toch niet uit wie er 7 en 8 wordt?

Desondanks het beide zeer verdienstelijke plekken zijn, zal het voor beide heren ook niet echt uitmaken denk ik.


Hoeveel punten vallen er vandaag in de sprint te winnen? En gaat Remco voor de winst? :oi22:
 
Er zijn trouwens een hele hoop ploegen die iemand als Uijtdebroeks vanaf dag 1 als helper zouden inzetten voor Vlasov. In een bergrit op kop gaan rijden als er nog 10 man bij elkaar zit, zonder enige reden. Zoals de Franse ploegen in de tour voor O'Connor en Gaudu gaan rijden.
Toch wel mooi van Bora dat ze hem al heel het seizoen zijn ding laten doen.

Absoluut! Ik heb altijd de indruk dat die een beetje onder de radar blijven qua media aandacht, maar Bora is echt een geweldige ploeg eigenlijk. Leveren echt goed werk. En met goed werk bedoel ik dan: geloven in jeugd, centen in R&D steken,... Sinds die Tour van Kelderman een paar jaar terug ook iedere keer top tien in de grote ronden. Zelfs Vlasov "bijna" op het Tour podium gekregen.

Spijtig dat die kopmannen voor de grote ronden zich allemaal de beste wanen. Als ze daar een Evenepoel zouden hebben om zich naar te schikken hebben die op papier ook echt een geweldige Tourploeg.
 
Desondanks het beide zeer verdienstelijke plekken zijn, zal het voor beide heren ook niet echt uitmaken denk ik.


Hoeveel punten vallen er vandaag in de sprint te winnen? En gaat Remco voor de winst? :oi22:

Toch wel:

 
Absoluut! Ik heb altijd de indruk dat die een beetje onder de radar blijven qua media aandacht, maar Bora is echt een geweldige ploeg eigenlijk. Leveren echt goed werk. En met goed werk bedoel ik dan: geloven in jeugd, centen in R&D steken,... Sinds die Tour van Kelderman een paar jaar terug ook iedere keer top tien in de grote ronden. Zelfs Vlasov "bijna" op het Tour podium gekregen.

Spijtig dat die kopmannen voor de grote ronden zich allemaal de beste wanen. Als ze daar een Evenepoel zouden hebben om zich naar te schikken hebben die op papier ook echt een geweldige Tourploeg.

Wie weet rijdt Remco daar sneller dan je denkt ;)
 
Ik las gisteren een analyse over de reden waarom Jumbo Visma beslist heeft om Kuss te laten winnen

Het is mogelijkerwijze gewoon een "Als twee honden vechten om een been, gaat de derde er mee van heen".
Indien alleen Roglic of Vingegaard erbij was, zou de kans misschien wel kleiner geweest zijn dat hij won. Maar wie van de twee moet je het dan gunnen...
In het begin van de Vuelta was Roglic gewoon de beste, maar de laatste week was het duidelijk dat Vingegaard de sterkste was. Ik heb begrepen dat vooral Roglic het er moeilijk mee had om Kuss te laten winnen. Zouden die aanvallen van Vingegaard dan gewoon gediend hebben om Roglic te laten inzien dat hij sowieso geen kans op de overwinning had?
Misschien horen we er over enkele jaren wel wat meer over...
 
Toch wel:

Ik heb die post ook gelezen se. Het is op basis van die post dat ik ook mijn insinuatie gemaakt heb (Vlasov tevreden = spanning een beetje weg). Maar goed laten we het daarbij houden.
 
Absoluut! Ik heb altijd de indruk dat die een beetje onder de radar blijven qua media aandacht, maar Bora is echt een geweldige ploeg eigenlijk. Leveren echt goed werk. En met goed werk bedoel ik dan: geloven in jeugd, centen in R&D steken,... Sinds die Tour van Kelderman een paar jaar terug ook iedere keer top tien in de grote ronden. Zelfs Vlasov "bijna" op het Tour podium gekregen.

Spijtig dat die kopmannen voor de grote ronden zich allemaal de beste wanen. Als ze daar een Evenepoel zouden hebben om zich naar te schikken hebben die op papier ook echt een geweldige Tourploeg.
Inderdaad.

Ik stel mij wel wat vragen bij bepaalde uitlatingen van Uijtdebroeks deze week. Nu daarnet ook weer iets gelezen van: "Ze geloofden niet echt in een klassement van mij", zijn toch dingen die je beter niet in de media verkondigt denk ik dan.
 
Inderdaad.

Ik stel mij wel wat vragen bij bepaalde uitlatingen van Uijtdebroeks deze week. Nu daarnet ook weer iets gelezen van: "Ze geloofden niet echt in een klassement van mij", zijn toch dingen die je beter niet in de media verkondigt denk ik dan.

Dat is nu eenmaal z'n beperkte mediaervaring, een gewiekste journalist laat je soms dingen zeggen die je liever niet wil.

De tong op het hart hebben is niet persé iets slecht maar soms moet je die zaken enkel binnenskamers uitspreken want voor je het weet veranderd het in een mediastorm.
 
Ze pakken die niet hé. De mannen op peloton kunnen nog zo fris zijn als ze willen, ze hebben de kracht gewoon niet om sneller te rijden.

Alé klimmers als Van Eetvelt en Almeida rijden gewoon een paar kilometer per uur trager dan Ganna en Evenepoel.
 
Het is doodjammer dat zijn klassement naar de vaantjes was door die ene rit maar wel dikke fun op dat hij op deze manier kan koersen natuurlijk.


Als ze blijven samenwerken zie ik ook niet in wie ze gaat terug halen zeker als ik zie dat Eetvelt het blijkbaar moet doen in het peloton.
 
Ganna en Evenepoel die samen doorjassen, ik heb compassie met de rest. :laugh:

Leuk zo wat show in die laatste rit anders is het maar toertjes draaien tot de massasprint.
 
Terug
Bovenaan