Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
De Jumbo's hebben het natuurlijk ook wel zelf zo "spannend" gemaakt. Vingegaard heeft uiteindelijk ook 1:30min terug kunnen nemen op Kuss omdat die gewoon bleef zitten. Ik vind het zelf mooi dat ze uiteindelijk het hem wel gunnen. Hij heeft zichzelf als zoveel keer weggecijferd voor zowel Roglic als Vingegaard. Moest hij gewoon zijn eigen ding doen had die ook al een pak meer overwinningen.

Ik gun het Kuss op zich wel, maar de beste wint de Vuelta niet, dus ergens toch ook wel zuur. Het is toch een wat vreemde show dit.

Maar langs de andere kant, wielrennen is en blijft een ploegsport dus dit soort dingen kunnen gewoon. Ik vind het wel mooi.

Mochten Vingegaard en Roglic eerder dit jaar nu tweede geworden zijn in "hun" rondes, had Kuss misschien wel z'n plekje moeten afstaan maar goed dat is nu eenmaal de weelde bij TJV.

Geen mooi klassement voor Remco maar al bij al toch voor wat animo gezorgd, na die befaamde rit had ik schrik dat het harken tot Madrid zou worden maar nee, veel grinta laten zien.

Je kan Vingegaard zwak noemen en geen echte kampioen vinden, maar nu krijg je een Kuss die zich volgend jaar in de Tour 3 dubbel zal plooien voor jou. En de Tour is nog net iets belangrijker.

Ik vind dit gewoon slim. De koers wordt soms ook wel eens gereden met het verstand en dat heeft Vingegaard vandaag en gisteren ook gedaan.

Grote fan van Evenepoel en zijn manier van rijden, maar dat klef gedoe met zijn Oumi doet mijn tenen soms toch krullen. Zo zie je duidelijk dat die gastjes ook nog maar 23 zijn en dus pubers

Grote fan van Evenepoel en zijn manier van rijden, maar dat klef gedoe met zijn Oumi doet mijn tenen soms toch krullen. Zo zie je duidelijk dat die gastjes ook nog maar 23 zijn en dus pubers
I wish I was still 23. Lekker onnozel doen. Als ik dit nu doe dan zeggen ze: Makila ouwe vent! Doe toch niet zo kinderachtig!
Vroeger was het gewoon Makila jonge snotpiet! Doe toch niet zo kinderachtig! :oi22:

Verzorger zat aan de pillendoos van één van zijn renners zeker? 😂😵
Wat een idioot.

Moest hij gewoon zijn eigen ding doen had die ook al een pak meer overwinningen.
Dat weet ik niet. Er zijn al best veel koersen geweest waar ze met nen hoop wegrijden waar je denkt "Kuss rolt die mannen hier allemaal op" om dan troosteloos te lossen en 12de binnen te komen in een koers die gewonnen wordt door Jack Haig ofzo. Situaties waar je weet dat Kuss er intrinsiek vér bovenuit steekt maar wel blokkeerde. Die Tour rit naar Andorra was eigenlijk een zeldzame uitzondering tot deze Vuelta.

Dat weet ik niet. Er zijn al best veel koersen geweest waar ze met nen hoop wegrijden waar je denkt "Kuss rolt die mannen hier allemaal op" om dan troosteloos te lossen en 12de binnen te komen in een koers die gewonnen wordt door Jack Haig ofzo. Situaties waar je weet dat Kuss er intrinsiek vér bovenuit steekt maar wel blokkeerde. Die Tour rit naar Andorra was eigenlijk een zeldzame uitzondering tot deze Vuelta.
Hoezo niet? Best veel lijkt mij wel overdreven. Jij bekijkt het nu enkel op die zeldzame momenten dat hij zelf zijn kans eens kon gaan. Dat hij die kansen niet allemaal genomen heeft klopt zeker moest hij geen zuivere knecht zijn zou hij toch veel meer kansen krijgen natuurlijk.

Maak u geen illusies eh, echt grote strijd is er nog niet geweest eh. Een Vingegaard op zijn top die alle registers opentrekt hebben we nog niet gezien eh.
Hebben we dan al wel een Remco gezien die 100 procent top is in deze Vuelta.. Ik dacht van niet. Ik maak helemaal geen illusies :thinking: . Ik blijf bij de feiten. Ik heb ook geen glazenbol en we zullen wel zien wat de toekomst brengt in de Tour.

Ik weet niet wat ik er van moet denken in feite, mijn gevoel vind het toch vooral jammer dat de beste renner deze Vuelta niet gaat winnen.

Maar bon, tis natuurlijk wél nen hele schone cadeau van de ploeg (en dan vooral onze Deen) aan Kuss... .

Terug
Bovenaan