Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
Lefevere zegt altijd dat knechten op het niveau van hun kopman zijn. Dus moeilijk om ze hier te beoordelen. Vervaeke was gisteren 16e dus die was ook wel goed. Pedersen deed zijn werk op het vlakke hield Evenepoel vooraan de bergen zijn zijn terrein niet natuurlijk. Het is vooral Hirt die tegenvalt dat moest de laatste man zijn maar de eerste helft van de Vuelta waar het nog wel van moeten was was hij ook minder dan Vervaeke en Catteneo. Terwijl die toch de laatste man moest zijn.

En natuurlijk beter 1 goeie dan 3 halve.

Voor volgend jaar komt daar nog Landa bij. En ook Alaphilippe en Asgreen zullen hem wel bij staan in zijn eerste Tour. Dat wordt geen Jumbo/UAE treintje maar wel stevig genoeg om hem 3 weken lang te kunnen omringen waar het moet.

EDIT: Bergtrui is binnen mag dus in Madrid op het podium, doel bereikt :), rit wordt niet makkelijk met Caruso, Bahrein was gisteren redelijk indrukwekkend na de Jumbo show dan toch.
Laten we Vervaeke nog het voordeel van de twijfel geven. Die is ook nog ziek geweest. Iemand Knox zien rijden deze Vuelta? Pedersen is eigenlijk wat een verloren pion. Dat is weer een mannetje minder die een berg over geraakt. Zoals Gesink rijden er niet veel rond maar zo'n profiel houdt hem op het vlakke ook wel waar hij moet zitten. Cattaneo lijkt mij daar wel de perfecte man voor in de Tour. In de bergen gaat hij daar Landa, Van Wilder en hopelijk een goede Alaphilippe hebben. Masnada die eens blessure vrij kan blijven.. Zoals je zegt, geen Jumbo/UAE maar niet slecht.

Jose kan zich niet voorstellen dat de 3 vooraan deze rit verkend hebben terwijl het toch algemeen bekend is dat Evenepoel deze rit en de Angliru vooraf had verkend.

Remco zien ze vandaag pas terug aan de finish. Dat is binnen.

Ik ben benieuwd wat ze straks bij Jumbo gaan doen.

Remco zien ze vandaag pas terug aan de finish. Dat is binnen.

Ik ben benieuwd wat ze straks bij Jumbo gaan doen.

Ik dacht dat ze zeiden dat ze voor Kuss gaan rijden zijn rode trui. Vingegaard en Roglic hebben nu al elk 2 ritten en deze is weg dus hebben niet echt een excuus meer om veel te doen. Als ze echt het Kuss gunnen dan kunnen ze niet anders dan gewoon volgen vandaag.

Schrijf jij Remco al maar af voor de komende grote ronden.. ik geloof er nog altijd in mits perfecte voorbereiding en ondersteuning van de ploeg.
Ik spreek dan ook heel de tijd over DE tour. Dat is natuurlijk wel het belangrijkste stuk dat essentieel is.

Jij herleid dat hier tot afschrijven voor alle grote rondes. Wat ik niet doe voor alle duidelijkheid.
Je kan de giro of vuelta winnen als je niet consequent 3 weken lang wereldtop bent. Bij een tour waarin Pogacar en Vingegaard in beste vorm starten kan dat gewoon niet.

En deze vuelta bewijst in feite dat het zelfs hier lastig is als je niet top bent. Zelfs al staat er een controlerend jumbo aan de start en een Vingegaard die niet op zijn top is.
Maak u geen illusies eh, echt grote strijd is er nog niet geweest eh. Een Vingegaard op zijn top die alle registers opentrekt hebben we nog niet gezien eh.

Terug
Bovenaan