Vrijwillig kindvrij

Dieptepunt van een kansloze post uit een kansloze thread. Gelukkig is mijn CEO kinderloos, dus heb ik op dat vlak alvast een serieuze streep voor op mijn collega's die liever geen interactie met hem willen, of zoiets. :help:
Goh, tot de speciale gevallen de weg hadden gevonden vond ik deze thread nog wel halvelings interessant.

Aan de andere kant, stel nu dat er toch geen kinderen komen (biologische problemen, relationele problemen, of dan toch een bewuste keuze) en ik een leven heb zonder kinderen. Dat zal mij ook wel bevallen. Je kan volgens mij in beide scenario's wel gelukkig zijn, met of zonder kinderen.

Wat ik hier eigenlijk weinig hoor is de optie om te adopteren. Theoretisch is dat nog altijd een mooie optie lijkt me, maar geen idee hoe praktisch het is in België.

Laatst bewerkt:
Nog een grote reden is de huidige maatschappij:
U kind moet minstens 3 a 4 activiteiten per week doen, goede punten halen om mee te kunnen uitpakken op sociale media, een GSM hebben op 5 jaar om niet uit te boot te vallen, kinderfeestjes geven voor de hele klas, liefst naar Plopsa-land of Disney (stel u voor dat ge gewoon thuis wat frieten en een hamburger zou maken voor 3 of 4 kameraadjes).

Maar ik kan begrijpen als de naaste vriendenkring net wel kinderen heeft, het moeilijk is om kinderloos door het leven te gaan.
Niemand die zegt dat je daar in moet meegaan. Wij willen bewust niet dat onze kinderen heel de week (en weekend) maar activiteiten gaan doen, enerzijds omdat we tijd als gezin enorm belangrijk vinden maar anderzijds ook omdat wij niet constant willen rondrijden.

Niemand die zegt dat je daar in moet meegaan. Wij willen bewust niet dat onze kinderen heel de week (en weekend) maar activiteiten gaan doen, enerzijds omdat we tijd als gezin enorm belangrijk vinden maar anderzijds ook omdat wij niet constant willen rondrijden.
Als er hier kinderen komen ben ik toch ook van plan om ons eigen ding te doen hoor. Veel van wat hij aanhaalt vinden de meesten wel té denk ik. Het doel van kinderen is niet om andere ouders te "1-uppen".

Als er hier kinderen komen ben ik toch ook van plan om ons eigen ding te doen hoor. Veel van wat hij aanhaalt vinden de meesten wel té denk ik. Het doel van kinderen is niet om andere ouders te "1-uppen".
Jammer genoeg zie ik dat ook wel in mijn omgeving, zo kinderen die gaan turnen, rope skippen, paardrijden, …
Die ouders zijn letterlijk allebei apart een hele week aan ‘t rondrijden, elk voor 1 van de 2 kinderen.

Absoluut verschrikkelijk vind ik dat, die zitten zo goed als nooit gewoon eens samen aan tafel.

Jammer genoeg zie ik dat ook wel in mijn omgeving, zo kinderen die gaan turnen, rope skippen, paardrijden, …
Die ouders zijn letterlijk allebei apart een hele week aan ‘t rondrijden, elk voor 1 van de 2 kinderen.

Absoluut verschrikkelijk vind ik dat, die zitten zo goed als nooit gewoon eens samen aan tafel.
Ik denk dan terug aan mijn eigen kindertijd, toen mijn ouders mij wel een paar zaken hebben laten proberen, maar aangezien ik niet werd gepusht was dat dan eigenlijk heel weinig aangezien ik dan uiteindelijk liever thuis met mijn Lego speelde dan op een bepaald tijdstip een bepaalde activiteit te moeten doen.

Pas op, ik heb zelf als kind nooit aan sport gedaan daardoor, en ik zou wel willen dat ze een paar sporten testen. Maar dan niet én twee sporten, én muziekschool. En liefst in de buurt. Kennissen van mij hun dochter deed klimmen, ouders gescheiden, en dan nog muziekschool. Het ene dicht bij de vader, het andere dicht bij de moeder. Een soort compromis zodat ze elk eens per week drie kwartier kunnen rijden om dat kind naar een hobby te voeren.

Dat klopt, zou ik ook doen.
Maar is het dan niet zo dat de kinderen dan gaan uitgestoten worden?
Een kennis van ons stuurt bijvoorbeeld geen uitnodiging meer naar een speelkameraadje van haar kind omdat die zijn ouders geen kinderfeest geven. Echt sneu voor de kinderen onderling.
Ik heb het beeld dat ouders tegenwoordig meer kijken naar zelfbeeld dan naar het plezier voor het kind (al kan ik mij daar in vergissen, ik kijk van de zijlijn :) )

Een kennis van ons stuurt bijvoorbeeld geen uitnodiging meer naar een speelkameraadje van haar kind omdat die zijn ouders geen kinderfeest geven. Echt sneu voor de kinderen onderling.
Ik heb het beeld dat ouders tegenwoordig meer kijken naar zelfbeeld dan naar het plezier voor het kind (al kan ik mij daar in vergissen, ik kijk van de zijlijn :) )
Maar dat is toch gewoon dat kleinburgerlijk "nodig ze niet uit want wij moeten daar ook niet komen"? Zo dezelfde reflex als goed inschatten hoeveel je geeft voor event x, want bij een soortgelijk event heb je van dat koppel ook maar weinig gehad. Als je in dat soort zaken moet meegaan kan je er een job van maken denk ik. Je kan de kerk in het midden proberen te houden, maar als mensen daar onnozel over doen is dat vooral hun probleem.

Ze mogen wel een hobby hebben he en zeker ook dingen proberen. Onze oudste zoon is vorige zomer gaan proberen op de voetbal en vond het niet leuk, dus dat is het niet geworden.
Hij gaat deze zomer ook op “zomerkriebel” kamp omdat hij dat leuk vindt.
Ik wil gewoon niet dat dat heel het jaar elke dag en vooral elk weekend is. Zondagochtend samen gezellig naar de bakker en ontbijten is toch veel leuker.

Wat ik hier eigenlijk weinig hoor is de optie om te adopteren. Theoretisch is dat nog altijd een mooie optie lijkt me, maar geen idee hoe praktisch het is in België.

Een bevriend koppel dat na zoveel onderzoeken onvruchtbaar bleek te zijn had zich aangemeld voor adoptie maar nadat ze alle info hadden gekregen en met de wachttijd en de duur van de procedures hebben ze alsnog afgehaakt. Beide tegen de 40 aan en tegen dat alles rond zou zijn zouden de tussen de 45 en 50 zijn wat ze niet zagen zitten.
Jammer want er zijn zoveel kinderen die hunkeren naar een warm en liefdevol nest en veel mensen die doodgraag kinderen willen.

Een bevriend koppel dat na zoveel onderzoeken onvruchtbaar bleek te zijn had zich aangemeld voor adoptie maar nadat ze alle info hadden gekregen en met de wachttijd en de duur van de procedures hebben ze alsnog afgehaakt. Beide tegen de 40 aan en tegen dat alles rond zou zijn zouden de tussen de 45 en 50 zijn wat ze niet zagen zitten.
Jammer want er zijn zoveel kinderen die hunkeren naar een warm en liefdevol nest en veel mensen die doodgraag kinderen willen.
Is dit dan om een kind uit België te adopteren, of hoe werkt dit?

Slecht nieuws: ik heb twee dochters. Paar mooie punten geponeerd door Moonblade. Ik stem PVDA, heb in een commune gewoond, ben verre van rechts ivm sociale zaken.

Over sociaal gesproken: vroeg of laat komen er millennials in een professionele context in contact met blue collar collega's, oversten, klanten, etc. die liever geen interactie hebben met de kinderlozen, hun werkweek is immers 20 uren korter, sommigen zullen zich staande kunnen houden tegen hun reacties, anderen niet. Lees 'Bowling Alone: America's Declining Social Capital", kindloos zijn is deel van een eenzaamheidscrisis, een neerwaartse spiraal van ikke ikke ikke. Ikke zit nu as we speak zelf het klein kind uit te hangen maar het zou niet gezond voor mij zijn om dat 24/7 te doen. Kids = bewijs dat je kan multitasken + dwingt respect af, hier mee bedoel ik niet dat een kind pasmunt moet worden om promotie te maken maar het heeft wel een invloed op latere stadia van uw leven. The powers that be zien liever een familiepersoon bovenaan de piramide. Hoe minder je voorbereid bent op de toekomst des te harder gaat het binnenkomen. De antwoorden kan ik helaas al raden.
Welke drugs had jij gepakt toen je die post neerschreef?

Kinderen zijn slechts van 1 ding bewijs: Dat je uw lul in uw (ex)-vrouw gestoken hebt zonder voorbehoedsmiddel. Daar hoef je zeker geen geweldige multitasker voor te zijn. En sinds wanneer dwingen mensen met kinderen respect af? Of verdien je in uw wereld respect door gewoon te poepen met uw vrouw en haar er 9 maand later een kind uit te laten persen? Ook heb ik nog nooit een collega met kinderen gehad die tegen mij zei dat hij liever niet met mij om gaat omdat ik geen kinderen heb.

Ik raak zelfs niet deftig uit mijn woorden om een antwoord te geven, zo gatachterlijk is uw post.

Is dit dan om een kind uit België te adopteren, of hoe werkt dit?

Ja ging om een kindje uit België, uit het buitenland adopteren was helemaal hopeloos.
Maar hoe dat precies werkt weet ik het fijne niet van.

@Carrion rustig jongen, gewoon effe diep in en uit ademen.:lol:
Je bent helemaal van de kaart.

Welke drugs had jij gepakt toen je die post neerschreef?

Kinderen zijn slechts van 1 ding bewijs: Dat je uw lul in uw (ex)-vrouw gestoken hebt zonder voorbehoedsmiddel. Daar hoef je zeker geen geweldige multitasker voor te zijn. En sinds wanneer dwingen mensen met kinderen respect af? Of verdien je in uw wereld respect door gewoon te poepen met uw vrouw en haar er 9 maand later een kind uit te laten persen? Ook heb ik nog nooit een collega met kinderen gehad die tegen mij zei dat hij liever niet met mij om gaat omdat ik geen kinderen heb.

Ik raak zelfs niet deftig uit mijn woorden om een antwoord te geven, zo gatachterlijk is uw post.

Ik DENK dat willy eerder bedoelt dat het op bepaalde niveaus wat meer prestige geeft dat je zowel een topjob met gezin kan combineren. In het magazijn of in de supermarkt gaat niemand onder de indruk zijn dat je kinderen hebt. In management e.d. misschien wel? Volgens hem he.

Nochtans is discriminatie van vrouwen op de werkvloer omwille van een zwangerschap of kinderwens een echt ding.

10 seconden googlen levert een massa hits op over problemen die jonge moeders op de werkvloer ervaren.

Ruim vier op de tien van de werkgerelateerde meldingen die het Instituut in 2017 ontving, ging over zwangerschaps- en moederschapsdiscriminatie. Vrouwen getuigen dat ze niet aangeworven werden omdat ze kinderen wilden, dat ze ontslagen werden nadat ze hun zwangerschap meldden, dat ze moeilijkheden ervoeren bij het plannen van prenatale consultaties of dat ze na hun terugkeer uit moederschapsverlof niet meer dezelfde carrièremogelijkheden kregen als collega's.

Ik heb een gelijkende zoekopdracht gedaan voor discriminatie van kinderlozen op de werkvloer, maar ik heb letterlijk niks gevonden.

Nochtans is discriminatie van vrouwen op de werkvloer omwille van een zwangerschap of kinderwens een echt ding.

10 seconden googlen levert een massa hits op over problemen die jonge moeders op de werkvloer ervaren.

Ruim vier op de tien van de werkgerelateerde meldingen die het Instituut in 2017 ontving, ging over zwangerschaps- en moederschapsdiscriminatie. Vrouwen getuigen dat ze niet aangeworven werden omdat ze kinderen wilden, dat ze ontslagen werden nadat ze hun zwangerschap meldden, dat ze moeilijkheden ervoeren bij het plannen van prenatale consultaties of dat ze na hun terugkeer uit moederschapsverlof niet meer dezelfde carrièremogelijkheden kregen als collega's.

Ik heb een gelijkende zoekopdracht gedaan voor discriminatie van kinderlozen op de werkvloer, maar ik heb letterlijk niks gevonden.
Ik denk dat willy sowieso wel uitging van een situatie waar de man gaat werken in een hoge functie en zijn "multi-taskingtalent" demonstreert door 's avonds aan zijn huisvrouw te vragen of de kinderen braaf zijn geweest, en het eten gereed is.

Pff, tegenwoordig levert McDonalds gewoon aan huis hoor.
Hier niet. Ik wou gisteren na mijn werk snel even stoppen in de McDo - ik had namelijk 's middags al erg gezond gegeten - maar er stond gewoon een rij aan te schuiven voor eten ter plaatse. En geen enkele van die gezinnen liet mij, nochtans duidelijk kinderloos, voorkruipen. Ik zag er misschien niet marginaal genoeg uit in mijn werktenue, maar toch. :S

Ben dan maar naar huis gereden om zelf te koken.

Hier niet. Ik wou gisteren na mijn werk snel even stoppen in de McDo - ik had namelijk 's middags al erg gezond gegeten - maar er stond gewoon een rij aan te schuiven voor eten ter plaatse. En geen enkele van die gezinnen liet mij, nochtans duidelijk kinderloos, voorkruipen. Ik zag er misschien niet marginaal genoeg uit in mijn werktenue, maar toch. :S

Ben dan maar naar huis gereden om zelf te koken.

Shit man, das wel heftig. Ik adviseer professionele hulp om dit te verwerken.

Sterkte :hug:

Terug
Bovenaan