Als ik een vrouw van 28 met stabiele relatie sterk aanraadt om een gezin te beginnen zie je mij als een lid van een gebrainwashte sekte die andere mensen hun willetje opdringt ?
Nee, gewoon iemand die zich moeit in andermans zaken? Als iemand zelf op geen enkele manier uitdrukt geïnteresseerd te zijn in kinderen of erover te twijfelen zal ik niemand, ookal zijn ze in een stabiele relatie, aanraden om een gezin te beginnen.
Merendeel van de kindloze mafia zijn hogere middenklasse millennials die er rap tegenvoorbeelden bijsleuren zodat hun hier en nu mening evenveel waard is als een andere, want tegen een mogelijk toekomstig ongemak moet je rebelleren. De 78% moeders die voelen dat een gezin 'the right thing' is zitten hier niet.
Er zitten hier weinig vrouwen, en nog minder in de juiste leeftijdsgroep maar een goeie portie ervan heeft kinderen (ik, myllana, Mulan, squidward, Be-li, Khylaris, Ararauna, put_met_keren, Artemis,... Niet allemaal even actief (meer)), dus niet te onnozel doen. Genoeg vaders hier ook trouwens, of is het voor mannen/vaders anders?. De consensus bij de hogere middenklasse millenials is vooral: ge moet doen waar ge u zelf goed bij voelt en wat ge zelf wilt. Dat is de eerste stap om gelukkige kinderen te krijgen.
Kinderen krijgen doet ge niet uit de goedheid van uw hart.
Edit: lijstje met namen wat aangevuld :')
Er zijn nog geen cijfers over de mentale gezondheid van vrouwen van middelbare leeftijd zonder kinderen want die groep is nu in de dertig.
Eh, jawel? Er zijn altijd al kinderloze vrouwen geweest? Er zijn genoeg onderzoeken die aantonen dat mensen ongelukkiger worden met (jonge) kinderen vergeleken met leeftijdsgenoten. Maar dat is een droge wetenschappelijke benadering en daar zou ik uiteraard zo'n keuze niet van laten afhangen.
Edit: en als uw argument is dat ge kinderen moet krijgen omdat ge op latere leeftijd een rouwproces zult doorgaan anders dan lijkt mij dat ook vergezocht. Ook mensen mét kinderen nemen op een bepaald moment de beslissing om te stoppen na 1,2, 3,... kinderen en daar hoort bij veel mensen ook een soort rouwproces bij. Misschien moeten die dan ook maar kinderen blijven maken?
Of gewoon geen kinderen en u aan niemand hechten. Ziet dat ge ooit afscheid moet nemen van een geliefde.
Evengoed in het segment vrouwen met gezonde kinderen zitten verhalen als valreepmoeder, eenzaam enig kind, drie kinderen bij drie mannen, verkeerd opgevoed, die had beter geen kinderen gemaakt,
Nochtans kunnen die vrouwen ook allemaal in een stabiele langdurige relatie gezeten hebben waarbij persoon x hun dus aanraadde om aan kinderen te beginnen!
etc. maar my main concern is dat er tegenwoordig te vlot over de beslissing 'geen kinderen' wordt gegaan.
Ik denk dat ge dat verkeerd ziet. En dan nog, in mijn ogen liever te vlot beslissen om geen kinderen te hebben dan te vlot beslissen om wel kinderen te hebben. Dat enkel gij ongelukkig zijt over uw keuzes achteraf, ja dat is jammer en moeilijk. Maar dat er dan een kind is dat daaronder leidt, dat vind ik erger.