Muñoz
Well-known member
Ik denk dat we (of ik in ieder geval) het punt van Muñoz gemist hebben.
Hij lijkt vooral te doelen op die transfer om er een semantische discussie van te maken. Een kind kost geld. Geen kind hebben is dus goedkoper dan wel een kind hebben. Kas noemt dit een transfer (gezien de volgende generatie nodig is) en jij zegt dat dit geen transfer is en stelt straffer dat enkel kinderlozen rechtstreeks geld afdragen waar mensen met kinderen rechtstreeks baat bij hebben en zo wel een rechtstreekse geldtransfer is.
Noem het dan geen transfer, maar een 'voordeel van enkele €100.000 om geen kinderen hebben, waarbij je er zelf wel baat hebt dat mensen kinderen hebben, maar niet rechtstreeks financieel', en we zijn het eens.![]()
Ah voila, toch iemand die mijn punt begrijpt. Tuurlijk stuikt alles ineen mocht er géén enkel kind nog geboren worden (bij afwezigheid van genoeg immigratie om dat op te vangen) en zijn kinderloze mensen indirect gebaat dat andere kinderen maken, maar die "transfer" van @Kas de Kalebas trok gewoon op niks.
En een voordeel van enkele 100.000'en euro, bwah, ik wil die berekening nog wel eens zien. Tis niet dat kinderloze mensen massaal geld krijgen om niks te doen eh, de meesten werken ook nog altijd voor hun kost, maar hebben gewoon minder kosten omdat ze geen kinderen wilden.
Dat is alle cijfers op een hoop gooien zolang het maar een punt bewijst.