Toch iemand die het snapt zeg.Je gaat afremmen waardoor al de auto's achter je ook moeten remmen = kettingreactie en een maar honderd meter achter je staan ze stil. = Accordeonfile.
De 2e vrachtwagen rechts gaat ook moeten remmen om je er tussen te laten. = Zelfde als op het middenvak aan de gang is.
Hierdoor gaan meerdere auto's van rijvak wisselen waardoor er zich op het linkse vak gaan schieten en er daar ook een remgolf ontstaat.
Ok, ik overdrijf nu wel, maar ik heb zelfs nu aan 120km/h al veel zo een situaties gezien. Iemand op het 2e vak die zijn/haar/hun afrit wil nemen maar naast een muur van vrachtwagens hangt en ipv gas bij te geven begint te remmen en chaos veroorzaakt.
Ik rij meestal op de E17, en daar rijden enorm veel vrachtwagens die heel weinig plaats laten onderling. Aan 120km/h en met dus een groter snelheidsverschil kan je beter "mikken" naar je afrit. Of je moet al 5km op voorhand tussen de vrachtwagens gaan hangen. Wat ik principieel weiger. Veel te veel vrachtwagens die in de staart van een file vlammen en ik wil daar met mijn auto niet tussen plakken...

Maar nee, dat staat niet in de onderzoeken en de experten spreken daar niet over, ergo het is niet waar en weer flauwe en lachwekkende excuses die ingaan tegen de experten...