Snelheid verlagen op de snelweg?

Wat moet de toegelaten snelheid op onze snelwegen worden?

• 100

Stemmen: 11 7,4%
  • 120

Stemmen: 51 34,5%
  • 130

Stemmen: 78 52,7%
  • Anders, leg uit

Stemmen: 8 5,4%

• Totaal aantal stemmers
    148
Dat is een indicatie, een hulpmiddeltje. Iedereen weet dat je daar niet op mag vertrouwen.
Maar (sommige?) nieuwe wagens beginnen blijkbaar wel te beepen als je over de snelheid zit van dat hulpmiddeltje (wat op niks trekt).
Alle ne collega zei dit toch (en ik geloof hem) en hij vond dit echt iets om gek van te worden.
Je kan dit wel uitschakelen zei hij, maar bij elke herstart van zijne wagen is dat gewoon weer terug.

Even googlen: Het klopt blijkbaar effectief wat hij zegt. Welke minister heeft deze regelgeving uitgevonden?
Rij je te snel? Dan gaat binnenkort je auto piepen

Laatst bewerkt:
Maar (sommige?) nieuwe wagens beginnen blijkbaar wel te beepen als je over de snelheid zit van dat hulpmiddeltje (wat op niks trekt).
Alle ne collega zei dit toch (en ik geloof hem) en hij vond dit echt iets om gek van te worden.
Je kan dit wel uitschakelen zei hij, maar bij elke herstart van zijne wagen is dat gewoon weer terug.

Even googlen: Het klopt blijkbaar effectief wat hij zegt. Welke minister heeft deze regelgeving uitgevonden?
Dat is een Europese regel, van toepassing op elke nieuwe auto verkocht sinds half 2024.

Als we dan toch met voornamen bezig zijn: Annick & Matthias vegen het direct van tafel en is niet bespreekbaar. En het is niet Melissa haar bevoegdheid dus bespreekbaar maken was niet eens haar taak.

Niet alle 7 blz gelezen, maar hebben onze ministers/meerderheidspartijen geen regeerakkoord gesloten met zaken die ze gaan/willen aanpassen/verwezenlijken deze legislatuur?

Is het dan niet beter om daar mee te beginnen ipv om de 5 botten een idee/gedachte in de media los te laten?

Klopt, maar elke fabrikant mag wel kiezen hoe ze dit implementeren (bv piepje of gaspedaal die weerstand geeft) en ze mogen kiezen hoe makkelijk het uit te schakelen is. Sommige fabrikanten zorgen er gelukkig voor dat dit via een sneltoets kan, bij andere merken moet je diep in de menu's gaan om het uit te schakelen.

In Spanje hadden we een Toyota Aygo gehuurd en daar moest je redelijk wat in het menu scrollen voor je het uitgeschakeld had, dus was zeer frustrerend. Als het mijn auto was, ging die meteen terug naar de verkoper. Het systeem werkte voor geen meter en tuutte bij elke snelheidslimietwijziging (die herkend werd) en als je volgens het systeem zelfs maar 1 km per uur te snel reed (wat op GPS snelheid uiteraard niet het geval was en regelmatig was het systeem ook fout qua snelheidslimiet). Het was dus een aanhoudend piepconcert in de auto, zelfs al reed je niet te hard. Zeer slechte implementatie van Toyota.

Bij de Volvo EX30 kan je het dan weer achter een sneltoets steken zodat het in 1 druk op de knop uitgeschakeld is elke keer je de auto start.

Het is effectief een dingetje geworden bij de reviews van auto's om te vermelden hoe makkelijk het is om de meldingen steeds opnieuw uit te schakelen. Het wordt al vaak als expliciet minpunt meegenomen als dat verschillende handelingen betreft. Zo las ik onlangs van een Suzuki dat je voor iedere rit door menu's moet worstelen, waar een Renault een shortcut had om direct bij iedere nieuwe rit de piepjes uit te schakelen.

Ook wel te zot voor woorden dat systeem. Ik had nooit gedacht dat dit al in gebruik zou genomen worden vooraleer de snelheidslimieten 99,9% van de keren juist weergegeven worden in auto's. Waar dat nu eerder rond de 80% ofzo hangt naar mijn gevoel.
En dan zijn er überhaupt nog automerken die er niet eens een standaardfunctionaliteit van maken om dit via 1 handeling uit te zetten...
Gelukkig snappen de meesten automerken wel degelijk dat dit absoluut moet uitgezet kunnen worden zolang het niet deftig werkt.

Hier eerder 60% van de tijd dat het correct is. heel vaak zegt dat het 50 is ipv 70.
of ook al meegemaakt, er hangt een bordje van 15, dat herkent die dan als '20' ... maar dat is voor op privé terrein.

Bijlagen

• 1748858501122.png
    1748858501122.png
    1,6 MB · Weergaven: 19
Terug
Bovenaan