Even terzijde maar ik vind het argument dat 100km/u veiliger zou zijn dan 120km/u toch maar bullshit.
Op papier zal dat hoogstwaarschijnlijk wel kloppen maar wanneer men hier in België systematisch blijft rijden zoals mongolen gaat dit echt niets uitmaken;
-Allemaal op 5m van elkaar ongeacht de snelheid
-Invoegen in gaten die amper groot genoeg zijn
-Invoegen zonder te kijken (en zwijg mij over "ja maar, dode hoek é", een wagen heeft geen dode hoek, de enige reden dat je een dode hoek zou hebben is omdat je te tam bent om je nek te draaien en door je raam te kijken)
-5m invoegen voor een voertuig dat sneller rijdt
-Een enorm aantal mensen is bezig met gsm, gps, tablet, laptop, kind op de achterbank, ...
-Negeren van rood kruis op de snelwegen
-Mama en papa die zelf amper deftig de regels kennen/kunnen rijden leren zoon en dochterlief rijden waardoor die nog slechter de regels kennen.
Begin met rijschool verplicht te maken. Die onnozele argumenten dat dit te duur zou kunnen zijn voor sommige mensen is belachelijk. Als je de rijschool niet kan betalen, dan kun je ook geen wagen, verzekering, brandstof en onderhoud betalen.
Begin in te zetten op deftige handhaving. Razend word ik wanneer er op de ring 3 vakken worden afgekruist en daartegen je aan het ongeval bent rijdt men nog steeds op het eerste afgekruiste vak. Hoe moeilijk kan het zijn om achter die matrixborden een camera te hangen? Negeren rood kruis = €174 voor de staat.
Verhoog de controles op de technische staat van voertuigen. Toen ik ettelijke maanden geleden op skivakantie was, heb ik geen enkel voertuig gezien dat zichtbare gebreken had. 10 minuten terug over de grens en ik was de tel al kwijt hoeveel wagens er rond reden met kapotte lichten, gebarsten ruiten, uitlaat die meer zwarte rook uitstoot dan een kolencentrale, etc.