Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft die auto trouwens die Cofidisrenner wel aangeraakt, of is het een schrikmanoeuvre. Inderdaad als ik de beelden kijk gaan de renners daar toch ook niet vrijuit. Maar breed genoeg om voorbij zo een klein peloton te passeren is het toch ook niet. Denk zowel volgauto als bepaalde renners die daar vreselijk in de fout gaan.

Jury hé. Die beslist waar en wanneer de volgwagens naar voren mag.

Ik ergerde mij al aan Wellens tijdens de wedstrijd hoe hij telkens kopbeurten probeerde te vermijden en als hij dan al eens op kop reed al teken deed na 1s en dan verbrod hij de wedstrijd op het einde ook nog eens op 2 manieren …

Ongelooflijk

Mja, terechte DQ voor Wellens idd. Het is alsof de wedstrijd voor hem zo moest eindigen...

Ik hoop dat Teuns in LBL toch wat meer geluk heeft, lijkt toch echt wel de goede vorm te pakken te hebben. Winnen is daar te hoog gegrepen, maar een gooi naar top 5 moet kunnen.

Dat je een ander laat wegrijden kan een goeie tactiek zijn, maar niet als het een van de drie Ineosrenners in de groep van 6 is natuurlijk. Jammer van het einde. En de Remcocriticasters kunnen vandaag ook weer wat punten van kritiek aanhalen.
Hij wilde gewoon niet in de gootjes rijden. Risico op vallen is met dit weer reëel en hij heeft ook nog andere wedstrijden te rijden.
Bovendien kwam hij telkens terug dus het was zeker niet conditioneel, alleen geen risico's willen nemen.

Ik vond vooral Wellens idioot rondrijden. Als je in de finale met 3 van Ineos zit en je hebt dan ne Wellens die geen enkel gat wil dichtrijden, ja dan wint er altijd ene van Ineos. Anders misschien ook, maar nu was dat zeker .. (en dan spreken we nog niet van de sprint)

Die Cofidisrenner wordt wel aangeraakt maar echt zachtjes, maar die kijkt niet opzij, heeft die volgauto niet gezien en houdt dan nog eens in omdat hij naar achter kijkt... Anderen vallen omdat ze bruusk moeten remmen op een glad wegdek of door andere renners worden geraakt. Die van bingoal viel al voor dat hij tegen de auto knalt.

Die volgauto van Quick-Step rijdt volledig aan de kant van de weg, maar op zo een glad wegdek die niet breed genoeg is voor een groep die al redelijk op een lint getrokken was, en terwijl je weet dat er daar niet volle bak wordt gereden, maak je dan als jury toch wel de fout om daar de volgauto's te laten passeren.

Maar inderdaad, de bestuurder van die auto in QS valt dan weinig te verwijten.

Hij wilde gewoon niet in de gootjes rijden. Risico op vallen is met dit weer reëel en hij heeft ook nog andere wedstrijden te rijden.
Bovendien kwam hij telkens terug dus het was zeker niet conditioneel, alleen geen risico's willen nemen.
Dat heeft echt niets met het weer te maken maar met behendigheid.

Ik vond vooral Wellens idioot rondrijden. Als je in de finale met 3 van Ineos zit en je hebt dan ne Wellens die geen enkel gat wil dichtrijden, ja dan wint er altijd ene van Ineos. Anders misschien ook, maar nu was dat zeker .. (en dan spreken we nog niet van de sprint)
Zijn gebaartjes onderweg en misbaar aan de finish zullen ze hem vooral kwalijk nemen. Uiteraard reed hij weer erg sterk. Je moet wel in gootjes kunnen rijden als je ooit wil meedoen in de Vlaamse koersen.

De sprint van Wellens eens bekeken, inderdaad terechte DQ. Cosnefroy valt niets te verwijten. Door Wellens valt Evenepoel bijna ten val. Wellens rijdt eigenlijk vandaag een afschuwelijke, domme en onsportieve koers. Dom omdat hij nooit met krachten woekert, en vervolgens bijna als enige geen trap te veel heeft gegeven naast het overgewicht dat Ineos had (Barguil en Evenepoel hadden al veel inspanningen gedaan) en dan dat gat op zo een manier laat vallen wetende dat Ineos met 3 zit en dat de rest stikkapot zit. En dan ook nog eens onsportief door dat manoeuvre op het eind.

Echt een vreselijke renner om naar te kijken.

Nu nog eens punten verspeeld voor Lotto door zijn actie. Dat is toch een kopman onwaardig hoor.

Zijn gebaartjes onderweg en misbaar aan de finish zullen ze hem vooral kwalijk nemen. Uiteraard reed hij weer erg sterk. Je moet wel in gootjes kunnen rijden als je ooit wil meedoen in de Vlaamse koersen.
Echt iedereen maakt misbaar wanneer ze in de sprint bijna in de dranghekken gereden worden. Dat stuk zal niemand hem kwalijk nemen hoor en ik vermoed dat ze eerder lachen met die andere gebaren dan het hem kwalijk nemen. Er wordt ook misbaar gemaakt door andere renners hoor, alleen komen die niet zo prominent in beeld als Evenepoel en wordt daar ook niet zo over geklaagd. Ik herinner mij vorig jaar Rune Herregodts die maar zat te zwaaien naar zijn metgezel maar geen haan dat er dan naar kraait.

Dat aan de finish is een terecht gebaar. Wellens ging in de fout, en Evenepoel komt bijna ten val door dat hij de deur sluit. Vraag het aan het hele peloton en iedereen staat op vlak van die kwestie achter Remco en niet achter Wellens. Wellens maakt de fout. Evenepoel maakt terecht misbaar daar. En er zijn wel meerderen die misbaar maken, zelfs voor minder. Denk maar aan Pogacar bij de Ronde.

Remco moest ook wel al DQ zijn he

De wedstrijd werd ook op de Engelstalige versie van Eurosport uitgezonden. Daar had Adam Blythe, co-commentator en ex-renner, weinig goede woorden over voor Evenepoel’s actie. “Wat een verwend nest”, was de eerste reactie van Blythe. “Ik ben blij dat de kijkers dit ook eens zien. Hij heeft geen respect voor zijn mederenners. Waarom duwt hij Turner zo? Als je dit in een sprint doet, dan wordt hij gediskwalificeerd. Het is dezelfde actie. Waarom wordt hij nu dan niet gediskwalificeerd? Hou je handen aan het stuur. Er is geen enkele reden om dit te doen.”

Was minder gevaarlijk dan het in een sprint te doen natuurlijk. Snelheid ligt lager en renners zitten minder op hun limiet. Ik denk niet dat iemand daar een reactie van oh nee er kon iemand zwaar gevallen zijn. Terwijl je dat bij Wellens wel had. Als Evenepoel daar niet keihard remt ligt hij in de nadar.

Net de startlijst van LBL eens overlopen. :love:

Roglic, Vingegaard, Van Aert, Benoot, Alaphilippe, Evenepoel, Kragh Andersen, Cosnefroy, Nibali, Vlasov, Izagirre, Uran, Yates, Thomas, Kwia, Pidcock, Fuglsang, Woods, Valverde, Mas, Mollema, Pogacar, Hirschi, Majka, Soler, Barguil, Martinez, Gaudu, Poels, Teuns, Mohoric, Wellens, Martin..

Ze gaan sterren te weinig hebben om uit te delen.

Waalse pijl toch ook niet slecht:
Roglic, Vingegaard, Benoot, Alaphilippe, Evenepoel, Kragh Andersen, Pidcock, Fuglsang, Woods, Pogacar, Hischi, Teuns, Mohoric,...

Hij heeft een officiële waarschuwing gekregen van de jury en hij vermijdt zo een DQ.

Als je goed kijkt was die por vrij onschuldig. (op het filmke dat circuleert, Adam Blythe moet er maar eens goed naar kijken .. )
MAAR het mag niet. Rules are rules. De waarschuwing van de jury is dus wel terecht.

Remco moet zich toch wat meer beheersen want de volgende keer is het misschien wel een DQ (ze gaan dit in zijn dossier zetten)

Hij heeft een officiële waarschuwing gekregen en hij vermijdt zo een DQ.

Als je goed kijkt was die por vrij onschuldig. (op het filmke dat circuleert)
MAAR het mag niet. Rules are rules. De waarschuwing van de jury is dus wel terecht.
Ben zeker akkoord met dat hij gewoon best zijn handen aan het stuurt houd maar die "duw" of "por" is vrij onschuldig. Ook geen dingen die je nooit ziet in sprinttreinen. Turner ziet hem ook gewoon in het wiel van Campenaerts zitten en wil daar even de ambetanterik uithangen door hem in de wind te zetten. Terechte waarschuwing maar verre van een DQ voor nodig.

Ook direct verontschuldigd:

"En dan was er ook nog die duw onderweg aan Ben Turner. "Dat had niet gehoeven", geeft hij toe. "Ik heb me meteen verontschuldigd daarna. Ze speelden het ploegenspel en dat is natuurlijk niet leuk voor de renners die vol willen doorrijden, maar dat is koers. Ik had het niet moeten doen. Het was ook vrij snel vergeten. Nogmaals mijn excuses daarvoor.""

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan