Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Letterlijk niemand in dit peloton kan Mathieu zijn startacceleratie volgen dus dat is eigenlijk wel een 0 factor. Tis niet omdat je 3-4 meter moet geven dat je kansloos bent.
Ik heb die sprint nu 10 keer herbekeken Tadej zit toch echt wel in het wiel zit als Mathieu aanzet en komt zelf wat dichter, verschiet die nu met dat Madouas er ineens naastvliegt? Weinig wrs, soit echt zonde dat die niet minstens podium haalt :headshake:

Bon volgende: Baskenland, hopelijk wint Remco niet anders worden de verwachtingen ten op zichte van het monster Pogi weer totaal onrealistisch

De e3 prijs bewijst nog maar eens dat het de referentiekoers is richting de ronde. Met Kung, Madouas en Van Baarle 3 renners in de top 5 die ook in de e3 mee waren met de eerste groep achter VA en Laporte.
Vraag me nog altijd af waarom Girmay persé naar huis moest.

De e3 prijs bewijst nog maar eens dat het de referentiekoers is richting de ronde. Met Kung, Madouas en Van Baarle 3 renners in de top 5 die ook in de e3 mee waren met de eerste groep achter VA en Laporte.
Vraag me nog altijd af waarom Girmay persé naar huis moest.
Omdat zijn Visum verviel?

Dit heb al een paar keer gelezen, maar qua aanzetten is Mathieu uiteraard sterker dus dat is logisch. We zullen het nooit weten, maar het is echt niet ondenkbaar dat Pogacar terugkomt en er nog over gaat eenmaal hij op snelheid is.
Je moet niet alleen kijken naar de fietslengte achterstand die Pogacar al had voordat hij ingesloten werd, je moet ook kijken naar het snelheidsverschil tussen hem en VdP op dat moment. Je kan dat heel goed zien wanneer je naar de witte lijnen kijkt. Matthieu reed op dat moment los 5 km/h sneller dan Pogi.
Ik ben er wel van overtuigd dat Pogacar verderop minstens even snel en misschien zelfs sneller zou rijden dan Matthieu (volgens mij trapte hij ook een tandje zwaarder), maar zelfs indien hij niet zou ingesloten geweest zijn denk ik niet dat hij nog over Matthieu zou geraakt zijn. Daarvoor verloor hij op het moment dat hij werd ingesloten al te veel tijd. De sprint had voor Pogacar langer moeten geweest zijn. Maar het is natuurlijk wel zo dat het Pogacar zelf is die zo lang gewacht heeft dus kan hij niemand buiten zichzelf de schuld geven.

Soit, ik heb er van genoten, en ik ben er van overtuigd dat Pogi er ook van genoten heeft. Gelukkig heeft hij nog een interview gegeven uiteindelijk nadat de eerste teleurstelling weg. Ik hoop dat hij nog een keertje terugkeert voor de RvV want hij is zeker een meerwaarde voor de koers.

Blijft gokken, maar ik heb het gevoel dat VA het tempo van Pogacar niet had kunnen volgen.
In Milan San Remo deed Pogacar hetzelfde als op de oude Kwaremont, en wie kon toen nog (met de nodige moeite) volgen? Juist ja.
Ging dat vlotjes? Neen maar ook VDP moest even krasselen. (Op de oude Kwaremont was VDP er ook eerst niet meteen bij ..)

Dus ik denk dat hij er nog wel was bij geweest. Maar had hij gewonnen in een sprintje met drie?
Iets zegt mij dat VDP, VA had geklopt in de sprint.

Maar bon het is niet zo, VA reed niet mee. :tongue:

Serieus jammer voor Pogi dat hij zich zo laat pakken. Gans de RvV zonder kleerscheuren doorgekomen en zich dan domweg laten insluiten. Maar dat is nu eenmaal de mentaliteit van een winnaar zeker? Als hij aanging wist je dat 90% vd keren VDP er nog over ging.

Ook jammer dat dit het eerste bericht is op Sporza wat ik lees: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/04/03/de-ronde-sfeer/
Het is tegenwoordig "sfeervol" dat een idioot mee over de finish loopt met renners. Ze gaan hem nog eens extra accentueren met editing. Wie gaat er volgend jaar mee sfeer brengen?

Is gewoon jammer dat de sterkste in de koers niet wint, het was VDP die altijd moest volgen op de bergjes, niet omgekeerd :)
Tja.. dat hoort er nu eenmaal bij hé. Iedereen wint wel eens terwijl hij niet de beste man in koers is. Wout heeft dat ook al voor gehad. In elk geval geeft Matthieu toch gewoon toe dat Tadej de betere was en dat het vooral overleven was op de bergjes. Overal PR's op zijn Strava :laugh:

Je moet niet alleen kijken naar de fietslengte achterstand die Pogacar al had voordat hij ingesloten werd, je moet ook kijken naar het snelheidsverschil tussen hem en VdP op dat moment. Je kan dat heel goed zien wanneer je naar de witte lijnen kijkt. Matthieu reed op dat moment los 5 km/h sneller dan Pogi.
Ik ben er wel van overtuigd dat Pogacar verderop minstens even snel en misschien zelfs sneller zou rijden dan Matthieu (volgens mij trapte hij ook een tandje zwaarder), maar zelfs indien hij niet zou ingesloten geweest zijn denk ik niet dat hij nog over Matthieu zou geraakt zijn. Daarvoor verloor hij op het moment dat hij werd ingesloten al te veel tijd. De sprint had voor Pogacar langer moeten geweest zijn. Maar het is natuurlijk wel zo dat het Pogacar zelf is die zo lang gewacht heeft dus kan hij niemand buiten zichzelf de schuld geven.

Soit, ik heb er van genoten, en ik ben er van overtuigd dat Pogi er ook van genoten heeft. Gelukkig heeft hij nog een interview gegeven uiteindelijk nadat de eerste teleurstelling weg. Ik hoop dat hij nog een keertje terugkeert voor de RvV want hij is zeker een meerwaarde voor de koers.

Heb ook het gevoel dat Pogacar er nog overgegaan was, ’t is niet dat VDP toen ie aanzette geweldig afstand nam en Pogi leek me inderdaad wel groter te staan. Soit we zullen het nooit weten :headshake:

Tja.. dat hoort er nu eenmaal bij hé. Iedereen wint wel eens terwijl hij niet de beste man in koers is. Wout heeft dat ook al voor gehad. In elk geval geeft Matthieu toch gewoon toe dat Tadej de betere was en dat het vooral overleven was op de bergjes. Overal PR's op zijn Strava :laugh:
Ik vind VDP een schitterend renner maar ik gunde het Pogacar meer. Maar komt grotendeels door de VDP fanboys die deze thread verzieken.
Pogacar gaf in zijn interview ook toe dat hij niet sneller kon dus VDP ging hij er in ieder geval niet afrijden.

Ik vind VDP een schitterend renner maar ik gunde het Pogacar meer. Maar komt grotendeels door de VDP fanboys die deze thread verzieken.
Pogacar gaf in zijn interview ook toe dat hij niet sneller kon dus VDP ging hij er in ieder geval niet afrijden.
Als pogi niet zo vlamt op de kwaremont op 50 km... Soit, leergeld. Hopelijk komt hij nog terug.
Het interview niet gezien.

Stel je voor een editie met:
Pogi, MVDP, VA, Flupke...

Ook jammer dat dit het eerste bericht is op Sporza wat ik lees: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/04/03/de-ronde-sfeer/
Het is tegenwoordig "sfeervol" dat een idioot mee over de finish loopt met renners. Ze gaan hem nog eens extra accentueren met editing. Wie gaat er volgend jaar mee sfeer brengen?

Alles om het milieu gezeik in de verf te zetten. Ik kijk gewoon niet meer naar het nieuws. Heeft meer weg van brainwashen dan van nieuws tegenwoordig.
Voor mij is het milieu ook belangrijk, maar dit is absoluut geen actie die ik steun. Het is inderdaad een idioot die de veiligheid van de renners in het gedrang brengt, en ook van zichzelf. Dit heeft inderdaad niets met sfeer te maken en zou in een ideale wereld gesanctioneerd moeten worden, ook al is het voor het goede doel.

Daarbij, met de fiets rijden is milieuvriendelijk dus dit is niet de juiste plaats. Doe het dan op een F1 circuit... maar niet hier. Of in een parlement, daar zal dat meer impact hebben. Zelf geloof ik eerder in positieve acties die niemand schaden, en zo hebben we er vandaag ook enkele gezien, zoals dat van Lara. En ook de boeren (of bepaalden) hebben een protestactie gedaan, en dit is een veel betere manier om actie te voeren. Natuurlijk, dit was een enkeling en idioten vind je overal. Maar de media moet dit inderdaad niet zo behandelen. In een voetbalmatch hebben we het ook niet over sfeervol als een streaker over het veld loopt.

In Milan San Remo deed Pogacar hetzelfde als op de oude Kwaremont, en wie kon toen nog (met de nodige moeite) volgen? Juist ja.
Ging dat vlotjes? Neen maar ook VDP moest even krasselen. (Op de oude Kwaremont was VDP er ook eerst niet meteen bij ..)

Dus ik denk dat hij er nog wel was bij geweest. Maar had hij gewonnen in een sprintje met drie?
Iets zegt mij dat VDP, VA had geklopt in de sprint.

Maar bon het is niet zo, VA reed niet mee. :tongue:
Scheve vergelijking, MSR en RVV zijn twee totaal verschillende koersen. Dus zoals je zelf zegt, het heeft geen zin om "wat als" discussies te voeren, VA reed niet mee en heeft tot nog toe nooit kunnen winnen tegen MVDP in de Vlaamse koersen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan