Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zelden zo gelukkig geweest. Fucking verdient!

En Pogacar ook zéér gelukkig dat die vierde is, je komt er ver mee sukkelaar door zo te gaan parkeren, juist een goei.
Ah ja, want Mathieu reed twee jaar geleden wel vol door met Van Aert in z'n wiel? Hypocrisie ten top.

Van Baarle ook wel wat een onderschat renner. Ik heb niet het gevoel dat hij van het niveau VDP/Pogi is, maar hij rijdt vaak een mooie uitslag, vooral omdat hij naar mijn gevoel goed de koers kan lezen en zeer verstandig rijdt.

Eigenlijk toch ook wel pijnlijk duidelijk dat het na Wout niet dik gezaaid is met Belgen die deze koers kunnen aanvatten als favoriet en winnen.

Straks wordt De Lie echt nog wel de opvolger van Gilbert.

Ah ja, want Mathieu reed twee jaar geleden wel vol door met Van Aert in z'n wiel? Hypocrisie ten top.
echt wel een stuk langer dan toen én niet met een groep die zo dicht zat. Als Pogacar morgen of een der dagen de laatsten km ziet zal hij normaal gezien beseffen dat hij een zekere kans op plek twee en een degelijke kans op winst verspeelt door letterlijk stil te staan bijna. Een andere conclusie trekken lijkt me ronduit fout.

Hopelijk nu geen Weerbots van die kwetsbare rug.......

En sowieso... Hoe mensen blijer kunnen zijn met VDP dan met een tour winnaar op de erelijst, zoals @arevee, absoluut een raadsel voor mij. Ben je dan wel een fan van de sport..

Soit
We hebben nu toevallig dezelfde kinesist. En zijn rug zit echt wel snor hoor, die zal hem niet te veel parten meer spelen.

Dat laatste is gewoon belachelijk eh. Natuurlijk zijn mensen blij dat een uitgesproken klassiek renner, krachtbonk, alleskunner, fenomeen en atleet in alle vormen van het woord wint. Pogacar heeft het overal geprobeerd maar nergens heeft hij hem eraf gekregen, als hij had gekund had hij hem gelost en solo naar de meet gereden hoor.
Je zou net geen fan van de sport zijn als je dat niet inziet en deze man deze overwinning niet gunt en dit niet terecht vindt.

Pogacar heeft mee de koers gevormd en het is onterecht dat hij niet op het podium staat. Maar kijk de laatste kilometer nog eens terug, dat is puur zijn eigen schuld.
Het is niet omdat je tourwinnaar bent en je de koers gevormd hebt dat je daarom u gelijk een kleuter moet laten verrassen. Deze uitslag heeft hij aan zijn eigen te danken.

echt wel een stuk langer dan toen én niet met een groep die zo dicht zat. Als Pogacar morgen of een der dagen de laatsten km ziet zal hij normaal gezien beseffen dat hij een zekere kans op plek twee en een degelijke kans op winst verspeelt door letterlijk stil te staan bijna. Een andere conclusie trekken lijkt me ronduit fout.
Denkt ge nu echt dat Pogacar wakker ligt van een tweede plaats? Net zoals VDP, VA, Alaphillipe zijn dat gewoon renners die echt niet wakker liggen van een podium hoor.

Eigenlijk toch ook wel pijnlijk duidelijk dat het na Wout niet dik gezaaid is met Belgen die deze koers kunnen aanvatten als favoriet en winnen.
Ja, er waren een heleboel Belgen die de klappen van pech de voorbije dagen en weken moesten incasseren, niet alleen Van Aert. Enkelen die volgens mij ook een beetje overschat worden door media en commentatoren, zonder iemand te willen aanvallen door onze "Belgische bril". Bij dit soort werk is het deelnemersveld ook wel wat competitiever dan eerdere koersen en dit is toch een stuk lastiger dan eerdere koersen. Echte kleppers komen daar beter tot hun recht.

Denkt ge nu echt dat Pogacar wakker ligt van een tweede plaats? Net zoals VDP, VA, Alaphillipe zijn dat gewoon renners die echt niet wakker liggen van een podium hoor.
VDP zal gegarandeerd nog denken aan die verloren spurt tegen Asgreen lijkt me.

Al heb je een punt dat het voor Pogacar niet zo veel zal uitmaken tweede of vierde wakker liggen zal niet gebeuren nee.

Soit ik vind het een zeer domme move van Pogacar en dan nog armen omhoog van ik kan niet door. Ja kerel had doorgereden dan had je vrije baan gehad.

Ieder mag het zijne ervan denken uiteraard.

Laat ik mij nogmaals verbranden mogelijks hij gaat de dubbel pakken met Roubaix ook.

Pogacar heeft mee de koers gevormd en het is onterecht dat hij niet op het podium staat. Maar kijk de laatste kilometer nog eens terug, dat is puur zijn eigen schuld.

Dit is de enige juiste conclusie imo, het is een scenario dat Pogacar ook niet gewoon is dus je kan het hem niet eens kwalijk nemen.

Ik vind het langs de ene kant wel jammer, een Tour winnaar die de RvV wint had zeer mooi geweest. Achja VDP is ook geen pannenkoek he...

:wtf:

Dat durf ik niet met zekerheid zeggen hoor...

't Is moeilijk te zeggen of Pogacar hier een foutje maakt of niet, 't ziet er uiteraard knullig uit, maar als hij doorrijdt tot op de streep dan kan Mathieu uit z'n wiel komen uiteraard. Heeft zoals ik zei gewoon de pech dat die twee langs beide kanten komen. Aangezien ik nog aan het denken was: "die mannen mogen er nog bijkomen, is mss zelfs nog beter om de snelheid erin te houden."
Nog voordat hij werd ingesloten door die 2 hing hij al niet meer in het wiel van Matthieu. Hij hing al meer dan een fietslengte achter. Spijtig dat hij niet op het podium staat want dat had hij zeker verdiend maar ik denk dat het hem niet veel uitmaakt. P2 interesseert die mannen niet. Die willen gewoon winnen en dat zat er toch niet in. Dat zal hij ook wel beseffen wanneer hij de helikopterbeelden ziet.

Natuurlijk heel spijtig dat Wout er niet bij was, maar of hij nog bij die 2 zou geweest zijn zullen we nooit weten. Miischien wel, misschien niet. Misschien reed hij er nog een halve minuut voor. Wie zal het zeggen ?
Ik heb hem in elk geval niet gemist. Ik heb genoten van een prachtige koers waar de, voor mij althans, 2 beste renners van het moment samen naar de finish reden.

Pogacar de sterkste man in de koers. Dat zei Vdp ook. Maar hij verknalt het zelf in de laatste 300m, jammer voor hem. Vdp doet wat ie moet doen. En supersterke Pogacar volgen op de bergjes (wat maar net lukte) en dan rekenen op zijn sprint.

Dit dus

Ik denk dat zowel Pogacar als VDP ook zoiets hadden van: "die twee kunnen we wel laten terugkomen, onze sprint is sterker". Ik vind dus ook niet dat Pogacar een fout heeft gemaakt om daar de benen stil te houden. Het had zelfs ideaal geweest dat die mannen terugkomen om zo wat meer snelheid te genereren voor hun spurt. Mocht daar nu een sprinter bij hebben gezeten, das iets anders natuurlijk.

Als degene die op kop zat vol doorrijdt om die achtervolgers af te houden, effen je gewoon het pad voor degene dat in uw wiel zit natuurlijk. Pogacar heeft imo gewoon echt pech dat de ene langs links komt en de andere langs rechts voorbijkomt.

Nog voordat hij werd ingesloten door die 2 hing hij al niet meer in het wiel van Matthieu. Hij hing al meer dan een fietslengte achter. Spijtig dat hij niet op het podium staat want dat had hij zeker verdiend maar ik denk dat het hem niet veel uitmaakt. P2 interesseert die mannen niet. Die willen gewoon winnen en dat zat er toch niet in. Dat zal hij ook wel beseffen wanneer hij de helikopterbeelden ziet.

Natuurlijk heel spijtig dat Wout er niet bij was, maar of hij nog bij die 2 zou geweest zijn zullen we nooit weten. Miischien wel, misschien niet. Misschien reed hij er nog een halve minuut voor. Wie zal het zeggen ?
Ik heb hem in elk geval niet gemist. Ik heb genoten van een prachtige koers waar de, voor mij althans, 2 beste renners van het moment samen naar de finish reden.
Dit heb al een paar keer gelezen, maar qua aanzetten is Mathieu uiteraard sterker dus dat is logisch. We zullen het nooit weten, maar het is echt niet ondenkbaar dat Pogacar terugkomt en er nog over gaat eenmaal hij op snelheid is.

Vooral straf dat Van Baarle hier niet wint, met wat een snelheid die afkwam, en dat VDP dat nog heeft kunnen counteren. Als Dylan de linkse kant van de weg had gekozen dan weet ik niet of VDP nog won.

Wat? Serieus, wat?

Ben je verplicht om liever Pogacar te zien winnen dan VDP als wielerliefhebber, al won die twaalf tours ik supporter voor VDP altijd en overal, en dan?

En ja ik vind dit een echt deksel op de neus, door zijn eigen idiote ik neem niet meer over wordt hij vierde, terwijl hij uiteraard minstens de tweede sterkste (misschien wel de sterkste op de bergen) in de koers was. Ik zie geen énkele reden om op 800-900m van de streep te gaan weigeren over te nemen met een groepje op minder dan 20 seconden. Domme actie wat mij betreft en terecht bestraft met een vierde plek.
Is gewoon jammer dat de sterkste in de koers niet wint, het was VDP die altijd moest volgen op de bergjes, niet omgekeerd :)

Gho sterkste man in koers. Pogacar was onderweg misschien de sterkste en maakte indruk op de hellingen, maar MVDP kon toch maar miiu volgen en regelde even de spurt. Verdiende winnaar.

Kopecky mag haar hier niet laten flikken door die hollanders…
Dit moet ze kostte wat het kost afmaken!
Dit kan alsnog het delirium op de hoogdag worden voor de belgen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan