Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
angry-angry-panda.gif
noo-god-no.gif

embarrassed-sad.gif

"Buikgriep" gaat serieus rond momenteel in vlaanderen... Dat kan heel plots opkomen en duurt meestal niet lang... Maar als je 1 of 2 dagen niks kan binnenhouden qua eten en drinken, dan ga je zondag geen wedstrijd van +250km kunnen afwerken, laat staan winnen...

Kan je eigenlijk teveel topsport doen? Dat je weerstand slechter wordt?
Wrs wel….

Het is nog geen zondag... als het niet te erg is zal hij wel gewoon starten. Of mss een tactiek van Jumbo-Visma om zand in de ogen te strooien tav de concurrentie..

Net het interview beluisterd met de ploegleider.
Ze missen hem voor de recon, "at least for today". En ze houden nu rekening met de *mogelijkheid* dat hij zondag niet deelneemt.

Op zich zeggen ze nergens dat hij zeker niet meedoet. Toch echt wel een beetje mist spuien, misschien om Laporte en Tiesj vrij van druk te houden? :thinking:

Kan je eigenlijk teveel topsport doen? Dat je weerstand slechter wordt?
Wrs wel….

Wanneer je in topvorm bent , zit je vaak op de grens

Wout is nu echt in top top vorm, en staat waarschijnlijk scherp qua gewicht + bij al de trainingen zoekt hij iedere keer de grens op van zijn weerstand voor die laatste percentjes, Daarom dat het dus belangrijk is dat een topsporter goed rust , want je bent dus ook iets vatbaarder voor infecties jammer genoeg.

Edit: als je als gewone mens kan je ook die grens opzoeken , bvb. jonge ouders met een slecht slapend kind hebben ook meer kans om ziek te vallen door vermoeidheid.

Of misschien zeggen ze gewoon eerlijk de waarheid, dat ze nog niet weten of hij zal kunnen meedoen zondag? Ze hebben ook geen glazen bol he..
Altijd dat gedoe over "zand strooien" en "mist spuien" :rolleyes:

Of misschien zeggen ze gewoon eerlijk de waarheid, dat ze niet weten of hij zal kunnen meedoen zondag ? Ze hebben ook geen glazen bol he..
Ze zeggen nergens letterlijk dat hij zeker niet zal deelnemen. Als het gaat om bv een (buik)griep kan je dat vrij formeel communiceren, wat ze niet doen, ergo: mist spuien.

Er gaat idd wel wat rond onder mensen. Zelf toch ook wel 'stevige' beestjes te pakken (maag-darm), waarbij ik nu toch al een week geen poot vooruit kom (daar waar zoiets meestal maar 2 dagen duurt bij mij).

Misschien is het zand in de ogen strooien, misschien niet. Voor hetzelfde geld rijdt hij de komende dagen met flanellen benen rond... hopelijk niet, en anders zal het 200% inzetten worden op P-R..

Zou toch wel een aderlating zijn voor de koers zondag...

Ze zeggen nergens letterlijk dat hij zeker niet zal deelnemen. Als het gaat om bv een (buik)griep kan je dat vrij formeel communiceren, wat ze niet doen, ergo: mist spuien.
Als ik me niet vergis hebben ze gecommuniceerd dat hij vandaag nog ging onderzocht worden door een dokter? Of zo staat het alleszins in het sporza artikel.

Of misschien zeggen ze gewoon eerlijk de waarheid, dat ze nog niet weten of hij zal kunnen meedoen zondag? Ze hebben ook geen glazen bol he..
In de tweet noemen ze z'n deelname "unlikely", dat is niet bepaald hetzelfde als zeggen dat je het niet weet.

In de tweet noemen ze z'n deelname "unlikely", dat is niet bepaald hetzelfde als zeggen dat je het niet weet.
Wat wil je dan, dat ze er een exact percentage op plakken? Het is nog twee dagen, uiteraard behouden ze ergens nog een beetje hoop dat het meevalt en hij toch kan meedoen zondag. Als ze zeker zjin dat hij niet start, zullen ze dat wel communiceren veronderstel ik.

Ik vond het gewoon frappant hoe snel hier altijd vanalles gezocht wordt achter bepaalde uitspraken.

Er gaat idd wel wat rond onder mensen. Zelf toch ook wel 'stevige' beestjes te pakken (maag-darm), waarbij ik nu toch al een week geen poot vooruit kom (daar waar zoiets meestal maar 2 dagen duurt bij mij).

Misschien is het zand in de ogen strooien, misschien niet. Voor hetzelfde geld rijdt hij de komende dagen met flanellen benen rond... hopelijk niet, en anders zal het 200% inzetten worden op P-R..

Zou toch wel een aderlating zijn voor de koers zondag...
Amai hoe herkenbaar is dit. Al een week op de sukkel met maag-darm, zeker naar de avond toe voel ik mij altijd slechter (tot koorts maken).
Nog nooit meegemaakt dit... normaal naar 2 dagen voorbij.

Daarstraks bij dok geweest om is bloed te laten trekken; volgens hem gaat het fameus hard rond nu. Ik was al de zevende vandaag...

Wat wil je dan, dat ze er een exact percentage op plakken? Het is nog twee dagen, uiteraard behouden ze ergens nog een beetje hoop dat het meevalt en hij toch kan meedoen zondag. Als ze zeker zjin dat hij niet start, zullen ze dat wel communiceren veronderstel ik.

Ik vond het gewoon frappant hoe snel hier altijd vanalles gezocht wordt achter bepaalde uitspraken.
Ik zoek er niets achter, dat is jouw interpretatie. Ik geef maar aan dat wat jij in die post zei, niet is wat ze zelf zeggen.

Ik zoek er niets achter, dat is jouw interpretatie. Ik geef maar aan dat wat jij in die post zei, niet is wat ze zelf zeggen.
Ja ok daar heb je gelijk in.
Maar dat neemt het punt niet weg dat ik wou maken, namelijk dat sommigen hier nogal snel dingen zoeken die er niet zijn.
En dat sloeg niet per sé op jou, maar eerder algemeen op heel wat commentaren die in deze thread al de revue gepasseerd zijn.

Oh nee, nu gaat er eindeloos nagepraat worden hoe WVA veel beter was dan MVDP en eigenlijk ging winnen.

WVA had volgens de AI een expected win ratio van 30% ;)
Tuurlijk dat als WVA niet start dat dit ter sprake zal komen.

1. Wout van Aert (30,4%)
2. Mathieu van der Poel (15,3%)
3. Tadej Pogacar (9,0%)
4. Christophe Laporte (8,6%)
5. Matej Mohoric (6,0%)
6. Tom Pidcock (4,6%)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan