Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
E3 staat in mijn ogen altijd hoger. Vroeger had ik sowieso de Omloop boven DDV gezet, maar de laatste jaren heeft de Omloop toch wat in belang ingeboet terwijl DDV dan weer wat is gestegen. Die twee kan je eventueel nog op gelijke hoogte zetten (met licht voordeel voor de Omloop dan omdat het de eerste koers op Vlaamse bodem is).

Nevertheless MVDP >>> WVA :unsure:

Stok in het hoenderhok maar Wout zijn omloop of E3 vs DDV?
Niet de manier waarop maar zuiver de overwinning op uw erelijst.

Bekijk die erelijst van de E3 is en leg die naast die van DDV. Dat je jezelf die vraag durft te stellen?

DDV is toch algemeen "de minste" van heel dat groepje, of zie ik dat verkeerd?
Veruit de minste zelfs. Sagan heeft hem volgens mij zelfs nooit gereden, wilt ook wel iets zeggen zeker.

Bekijk die erelijst van de E3 is en leg die naast die van DDV. Dat je jezelf die vraag durft te stellen?

Verkeerd argument in mijn ogen. Vindt je die spectaculairder? Want ik zie gewoon evenveel toppers daarop dan in deze DDV.

Los daarvan zet ik E3 wel bovenaan, en daarna DDV en dan pas de omloop. De E3 is echt wel een stuk zwaarder, kan je moeilijk omheen. De DDV in zijn huidige vorm is voor mij echt wel een zeer goeie koers, gewoon terecht een WT-koers. Ook al is het qua afstand dan wel de kotter dan de omloop.

Zelfs met een E3 die naar vrijdag is gedegradeerd staat die toch nog ruim boven al de rest. E3 is eigenlijk niveau Gent-Wevelgem.
DdV is 'maar' een woensdagkoers, als ik ergens mee moet vergelijken zou ik eigenlijk niveau K-B-K zeggen en die koers staat toch duidelijk onder de Omloop kwa belang imo.

Ik zou DDV nog altijd onderaan zetten. Omloop heeft aan gewicht verloren, maar blijft gewoon de opener van het voorjaar die iedereen wel wilt winnen. Winst in de Omloop zorgt voor ontspanning!

Ik zou DDV nog altijd onderaan zetten. Omloop heeft aan gewicht verloren, maar blijft gewoon de opener van het voorjaar die iedereen wel wilt winnen. Winst in de Omloop zorgt voor ontspanning!
De omloop is vooral belangrijk voor de Belgen, KBK is belangrijk voor de Belgen die in de omloop door het ijs gezakt zijn.

Verkeerd argument in mijn ogen. Vindt je die spectaculairder? Want ik zie gewoon evenveel toppers daarop dan in deze DDV.

Los daarvan zet ik E3 wel bovenaan, en daarna DDV en dan pas de omloop. De E3 is echt wel een stuk zwaarder, kan je moeilijk omheen. De DDV in zijn huidige vorm is voor mij echt wel een zeer goeie koers, gewoon terecht een WT-koers. Ook al is het qua afstand dan wel de kotter dan de omloop.
Euh, vanaf 2000 heb je in DDV oa volgende winnaars oa: Eeckhout 2*, Baden Cooke, Ludovic Capelle, Veuchelen, Van Impe, Breschel, Gatto, Wallays, De buscchere, Van Baarle en Lampaert 2* Dan heb je nog Boonen, Nuyens, , Chavanel, Terpstra en VDP 2*.

Jij vindt dus dat dit evenveel toppers zijn dan op de erelijst van E3?
In diezelfde jaren zijn de "minste" renners Pieri, de Jongh, Arvesen en Stybar. De overige zijn dus allemaal meervoudige monument winnaars, wereldkampioenen en een tour winnaar.

Soms word jij toch echt verblind voor uw adoratie voor VDP. Is dat nu echt omdat hij DVV 2 maal wint dat je die durft in dezelfde zin te noemen met E3? Dat je de omloop daar boven zet begrijp ik ook niet maar zal ik door de vingers kijken.

Btw, dat neemt allemaal niet weg dat DDV ook een mooie koers is en dat je die ook graag wint.

Laatst bewerkt:
Euh, vanaf 2000 heb je in DVV oa volgende winnaars oa: Eeckhout 2*, Baden Cooke, Ludovic Capelle, Veuchelen, Van Impe, Breschel, Gatto, Wallays, De buscchere, Van Baarle en Lampaert 2* Dan heb je nog Boonen, Nuyens, , Chavanel, Terpstra en VDP 2*.

Jij vindt dus dat dit evenveel toppers zijn dan op de erelijst van E3?
In diezelfde jaren zijn de "minste" renners Pieri, de Jongh, Arvesen en Stybar. De overige zijn dus allemaal meervoudige monument winnaars, wereldkampioenen en een tour winnaar.

Soms word jij toch echt verblind voor uw adoratie voor VDP. Is dat nu echt omdat hij DVV 2 maal wint dat je die durft in dezelfde zin te noemen met E3? Dat je de omloop daar boven zet begrijp ik ook niet maar zal ik door de vingers kijken.

Btw, dat neemt allemaal niet weg dat DDV ook een mooie koers is en dat je die ook graag wint.

E3 is wel al die jaren WT geweest, Dwars door Vlaanderen nog maar 5 jaar. Het heeft nadien ook een betere plaats op de kalender gekregen. Sinds die veranderingen heb je met 2x Lampaert, 2x VdP en 1x Van Baarle opeens wel een mooie erelijst natuurlijk. Maar E3 blijft groter, door de geschiedenis, maar ook omdat het dé maatstaf is voor de RVV qua parcours.

E3 is wel al die jaren WT geweest, Dwars door Vlaanderen nog maar 5 jaar. Het heeft nadien ook een betere plaats op de kalender gekregen. Sinds die veranderingen heb je met 2x Lampaert, 2x VdP en 1x Van Baarle opeens wel een mooie erelijst natuurlijk. Maar E3 blijft groter, door de geschiedenis, maar ook omdat het dé maatstaf is voor de RVV qua parcours.
Dan nog, als Lampaert en Van Baarle de E3 winnen staan die gewoon tussen de "mindere" renners die daar gewonnen hebben.
Zelfs met een E3 die naar vrijdag is gedegradeerd staat die toch nog ruim boven al de rest. E3 is eigenlijk niveau Gent-Wevelgem.
DdV is 'maar' een woensdagkoers, als ik ergens mee moet vergelijken zou ik eigenlijk niveau K-B-K zeggen en die koers staat toch duidelijk onder de Omloop kwa belang imo.

Dit omschrijft het perfect eigenlijk.

E3
DVV
GW
Omloop
Kuurne

Zo moeilijk is dat niet. Wat dat 5 of 20 jaar geleden is maakt niets uit, het is het nu dat telt!

Kuurne is geen WT dus die staat onderaan.
Voor de omloop passen er ook veel meer buitenlanders.
GW is de minst zware wedstrijd van de andere 3

GW is gewoon een totaal andere koers. 260km en als er wind staat zou ik niet durven zeggen minst zwaar.
DDV vind ik eerlijk gezegd een beetje overbodig. E3 als opstap naar Rvv, Gw is een koers met een heel eigen karakter die al fantastische edities heeft opgeleverd.
Maar DDV? Hoeveel koersen moeten er zijn op dezelfde vierkante kilometer? Ik heb de hotond dit jaar al 10x gezien denk ik. Ik voel me al een local zonder er ooit geweest te zijn.

E3
DVV
GW
Omloop
Kuurne

Zo moeilijk is dat niet. Wat dat 5 of 20 jaar geleden is maakt niets uit, het is het nu dat telt!

Kuurne is geen WT dus die staat onderaan.
Voor de omloop passen er ook veel meer buitenlanders.
GW is de minst zware wedstrijd van de andere 3
ddv en gw zou ik over twijfelen maar de rest lijkt me perfect.

GW op 1 door de geschiedenis die er bij hoort. Dan E3 met veel voorsprong op al de rest. Ik zou persoonlijk ook Omloop nog voor DDV zetten omdat dit de opening is van het Belgische wielerjaar. En Kuurne troosteloos laatste want met voorsprong de minste belangrijke.

Het gaat ook niet over de zwaarte van de race maar over geschiedenis van de race, kwaliteit palmares,... Ook over het aanzien van de wedstrijd in het algemeen of denk je dat er ook zoveel heisa zou gemaakt zijn mocht Girmay een wedstrijd als DVV won ipv Gent-Wevelgem?

GW op 1 door de geschiedenis die er bij hoort. Dan E3 met veel voorsprong op al de rest. Ik zou persoonlijk ook Omloop nog voor DDV zetten omdat dit de opening is van het Belgische wielerjaar. En Kuurne troosteloos laatste want met voorsprong de minste belangrijke.

Het gaat ook niet over de zwaarte van de race maar over geschiedenis van de race, kwaliteit palmares,... Ook over het aanzien van de wedstrijd in het algemeen of denk je dat er ook zoveel heisa zou gemaakt zijn mocht Girmay een wedstrijd als DVV won ipv Gent-Wevelgem?
Op dat laatste: ja

GW is imo alleen interessant als er wind is :p

GW had toch een heel andere status toen het nog verreden werd op de woensdag tussen RVV en PR, werd vaak geskipt bij renners die de beide monumenten wilden rijden.

Omloop is historisch gezien een zeer belangrijke wedstrijd.
Als je 20-25 jaar teruggaat dan was de Omloop nog de "mini rvv" en enorm belangrijk... koersen als E3 en DDV(toen nog DDB) verbleekten bij de reputatie van de Omloop. Dat is redelijk hard gedraaid in de laatste 20 jaar. De E3 is nu wel de belangrijkste koers na rvv. (met dank aan Boonen en Cancellara die daar jarenlang showkes zijn komen opvoeren)
DDV is dankzij Flanders Classics serieus opgewaardeerd de laatste jaren. Kan je nu voor mij gelijk zetten aan Omloop. Geef het nog enkele jaren en die komt daar nog boven.

GW zet ik in een rijtje apart, door het andere parcours en deelnemersveld. Na MSR is dat de belangrijkste eendaagswedstrijd die ook door sprinters kan gewonnen worden. Heeft toch een enorme reputatie en blijft een wedstrijd die iedereen graag op zijn palmares wil.
Als je die toch mee in het rijtje van de kassieklassiekers wil zou ik die op dit moment toch nog altijd gelijk zetten met E3, en sowieso nog enkele klasses boven DDV.

GW had toch een heel andere status toen het nog verreden werd op de woensdag tussen RVV en PR, werd vaak geskipt bij renners die de beide monumenten wilden rijden.
Maar had wel de topsprinters aan de start. Zie maar naar zeges voor Boonen, Cipollini, Freire, Hushovd, Sagan, Kristoff, Steels. Het is gelukkig geen mini-ronde maar een compleet andere wedstrijd die in het buitenland meer aanzien heeft dan een Dwars door Vlaanderen.

@SomeDude dan overschat je toch wel de interesse van de buitenwereld voor een simpel koerste als Dwars door Vlaanderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan