Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
In de Brussels cycling classic stond het toch ook met pijlen aangeduid? Geen idee of dit vandaag ook het geval was.

Er waren toen 2 pijlen (1 van de organisatie, de andere hadden ze vergeten weg te halen), die beiden een andere richting aanduidden. De moto voor de kopgroep koos de verkeerde kant, de eerste vier van de kopgroep volgden de moto, Evenepoel en De Gendt kiezen de juiste kant. Wedstrijd beslist.

Maar toen gingen er wel herkenbare pijlen. Die van de wedstrijd waren grote gele pijlen als ik mij goed herinner. Nu hingen er geen pijlen? En moest die seingever midden de baan staan ipv langs de kant reden ze ook niet mis. Nuja geen man overboord.

Maar toen gingen er wel herkenbare pijlen. Die van de wedstrijd waren grote gele pijlen als ik mij goed herinner. Nu hingen er geen pijlen? En moest die seingever midden de baan staan ipv langs de kant reden ze ook niet mis. Nuja geen man overboord.
Er hing cf. Pogacar wel een pijl maar door de snelheid zagen ze die niet.
In beide gevallen gaat de organisatie vrij duidelijk in de fout, maar als renner heb je geen verhaal want je wordt inderdaad geacht het parcours te kennen.

En andere gele pijlen in andere richting

Klopt maar die ene pijl was toch vrij duidelijk.

Mja maar de motard reed verkeerd dusja de renners volgen... En de pijl zit achter seingever, dat bord achter zijn vlag

Heb dat bij ons in loopwedstrijd ook gehad. Motard (politie) reed fout en atleten volgden, hoewel de seingever er alles aan deed om hem tegen te houden maar 'meneer den agent wist het beter'

Net nog eens het nieuws gezien en voor de bocht hing dus een pijl (pogacar gaf dat aan, maar ze zagen de bocht niet) en er stonden meerdere seingevers waarvan 1 met vlag die toch aangaf dat er bocht was leek me (en dat ze moesten vertragen).

Dus nee dit is meer hun schuld dan in Brussel of Limburg imo

Geen man overboord maar de koers is wel omzeep.
Als ze gewoon correct rijden hadden we mogelijke een andere uitslag gehad en had misschien er meer tijdsverschil bij de leiders geweest.

Er wordt hier gekakt op de Italianen , maar de verantwoordelijke voor het beeldmateriaal is een Belgische firma. (Sinds dit jaar)

(Regie is wel nog door de RCS in eigen beheer)
Vermoedelijk waren er geen beelden dus anders zou de regie dit dus wel tonen

Ik noem het gewoon Karma

Remco: Trouwens, in de ploegbespreking wordt het parkoers besproken, het staat ook op je gps. We zijn profs, geen nieuwelingen aan wie alles moet worden gezegd. Je moet het parkoers kennen, simpel",

tja, kan gebeuren zegt. Het was wel een speciale bocht en normaliter heb je toch vaak dat er publiek mee in zo'n bocht staat. Dat zie je toch beter aankomen dan een lintje op 3 meter hoogte.

Wel benieuwd naar morgen

Ik noem het gewoon Karma

Remco: Trouwens, in de ploegbespreking wordt het parkoers besproken, het staat ook op je gps. We zijn profs, geen nieuwelingen aan wie alles moet worden gezegd. Je moet het parkoers kennen, simpel",
Karma is toch echt wel vergezocht?
Dit wens je nu toch niemand toe?

Die seingever moet midden de weg staan hé niet op de zijkant te staan keuvelen met een maat.

Er staan er meerdere he, waaronder ene met een vlag. Die bocht gaat naar rechts dus die staat links zodat ze hem van ver al zien, anders rijden ze er gewoon op.

Zouden eigenlijk nadarhekken moeten staan die de bocht aangeven

Laatst bewerkt:
Nee dit wens je niemand toe

behalve als de pot de ketel verwijt zoals Remco nu doet. Nu is het niet zijn schuld , in Brussel cycling was het wel de schuld van de renners zie quote.
Ik zie enkel een volgende quote: "Er stond niemand om niets om ons de weg te tonen waardoor we rechtdoor rijden, jammer want de benen waren goed"

Hij zegt gewoon de reden waardoor ze rechtdoor reden (er stond daar inderdaad een seingever op een ongelukkige plaats) maar hij geeft toch niet af op iemand. Beweert ook niet dat hij de weg niet zelf moest kennen. Beweert ook niet dat hij zelf geen schuld heeft aan het verkeerd rijden.

Buiten het feit dat ze in beide wedstrijden verkeerd reden zijn die situaties in koers totaal niet te vergelijken.

Ik zie enkel een volgende quote: "Er stond niemand om niets om ons de weg te tonen waardoor we rechtdoor rijden, jammer want de benen waren goed"

Hij zegt gewoon de reden waardoor ze rechtdoor reden (er stond daar inderdaad een seingever op een ongelukkige plaats) maar hij geeft toch niet af op iemand. Beweert ook niet dat hij de weg niet zelf moest kennen. Beweert ook niet dat hij zelf geen schuld heeft aan het verkeerd rijden.

Buiten het feit dat ze in beide wedstrijden verkeerd reden zijn die situaties in koers totaal niet te vergelijken.

In de brusselcycling classic gaf hij af op de andere renners.

Gilbert vond het bvb jammer dat hij niet wachtte voor een eerlijke finale en dan kwam Remco met deze quote

Trouwens, in de ploegbespreking wordt het parkoers besproken, het staat ook op je gps. We zijn profs, geen nieuwelingen aan wie alles moet worden gezegd. Je moet het parkoers kennen, simpel",

Dat hij nu zelf misrijdt is dus best wel grappig/ karma.

In de brusselcycling classic gaf hij af op de andere renners.

Gilbert vond het bvb jammer dat hij niet wachtte voor een eerlijke finale en dan kwam Remco met deze quote

Trouwens, in de ploegbespreking wordt het parkoers besproken, het staat ook op je gps. We zijn profs, geen nieuwelingen aan wie alles moet worden gezegd. Je moet het parkoers kennen, simpel",

Dat hij nu zelf misrijdt is dus best wel grappig/ karma.
Je herhaalt gewoon dezelfde post die je hierboven al geplaatst hebt..

Gilbert vond het misschien jammer dat hij niet wachtte, ik heb ze vandaag ook niet zien wachten hoor. Dat hoeft ook ook niet. Ik vind er alleszins niets grappig aan. Niet voor hem, niet voor Gilbert&Co en niet voor Van Moer bijvoorbeeld. Hij heeft inderdaad gezegd dat je zelf de weg moet kennen en hij heeft dat nu ook niet ontkent.

Dus goed lezen...

als hij de juiste weg volgt en de andere renners niet, is het andere renners hun eigen schuld is (het staat op hun gps / ze zeggen het in de teambus/...) Dus een verwijt naar gilbert - tosh en mcnulty

En als Remco mis rijdt ligt het niet aan hem want niemand zei dat het naar rechts was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan